1
Vraag
2
Reacties
RobkeBoz

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem reset bijna elke 3 dagen

Hallo forumleden,

 

sinds een week of 3 reboot mijn modem spontaan op verschillende tijden.

hebben meer gebruikers hier last van?

 

hier de log:

Sat 07/05/2022 12:09:586CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 08/05/2022 07:12:014DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 08/05/2022 15:55:566CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 11/05/2022 19:12:014DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 11/05/2022 20:12:316CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 15/05/2022 07:12:014DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 15/05/2022 17:22:346CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 17/05/2022 21:52:053No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 18/05/2022 14:08:456CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 18/05/2022 19:12:014DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 18/05/2022 22:07:196CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 19/05/2022 14:25:153No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 19/05/2022 17:33:556CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 31; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 22/05/2022 07:12:014DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 22/05/2022 12:39:026CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 23/05/2022 12:29:023No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 23/05/2022 13:13:366CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:233No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:07:c5:10;CMTS-MAC=00:01:5c:af:38:54;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @RobkeBoz 🙂 

Ik ben erin gedoken voor je na Tobias zijn tips en adviezen. (Lekker bezig 😄 ) Het klopt helemaal dat jouw AOP niet geschikt is voor een Giga abonnement echter ik zie dat je ook geen GIga abonnement hebt maar Internet Complete. Nu kan het AOP natuurlijk nog steeds het probleem zijn waardoor je modem herstart maar voor ik de monteur voor je in plan wil ik er zeker van zijn dat de kabels/splitters niet het probleem zijn zodat er geen kosten in rekening worden gebracht. Ik heb je daarom kosteloos een setje toegestuurd met splitter en coax kabel zodat je dit uit kunt sluiten. Laat je weten wat je ervaring is zodra je dit hebt kunnen testen? 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @RobkeBoz 

Dat een modem telkens herstart lijkt niet normaal.

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten en maar bij het begin te beginnen; zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Onze Super @Bert is expert op het gebied van logbestanden en komt zéker langs om te kijken.

En voor ik het vergeet: het zou ook mooi zijn als je de up- en downstreamwaarden zou kunnen plaatsen. Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

In de log is zo nu en dan OFDM profile FEC lock recovery (event type code 24) zichtbaar, maar de profile ID 3 (modulatie 4096-QAM) blijft intact. Een reset elke drie dagen zie ik niet terug, alleen vandaag (T3 timeout met datum 1-1-1970).

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hallo @RobkeBoz en welkom op de Community! Zo te lezen hebben @Wim C. en @tobiastheebe hun expertise al gedeeld. Zou je door hun gevraagde gegevens willen aanleveren? Aan de hand hiervan helpen we je graag verder!

RobkeBoz
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het kan ook zijn door de WifiPods ?

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
86580000003.539QAM2568
16020000003.939QAM2561
26100000003.940.4QAM2562
36180000003.440.4QAM2563
46260000003.239QAM2564
56340000003.240.4QAM2565
66420000003.240.4QAM2566
76500000003.340.4QAM2567
96660000003.940.4QAM2569
106740000004.340.4QAM25610
116820000004.140.4QAM25611
12690000000440.4QAM25612
136980000003.939QAM25613
147060000003.839QAM25614
157140000003.740.9QAM25615
167220000003.940.4QAM25616
187380000004.340.4QAM25618
197460000004.240.4QAM25619
207540000003.940.4QAM25620
217620000003.239QAM25621
227700000002.839QAM25622
237780000002.539QAM25623
247860000002.638.6QAM25624
257940000002.539QAM25625
268020000002.539QAM25626
278100000002.439QAM25627
28818000000238.6QAM25628
298260000001.739QAM25629
308340000001.239QAM25630
318420000000.838.6QAM25631
328500000000.739QAM25632


ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
8Locked38.98326100
1Locked38.98326100
2Locked40.36628700
3Locked40.36628700
4Locked38.98326100
5Locked40.36628700
6Locked40.36628700
7Locked40.36628700
9Locked40.36628700
10Locked40.36628700
11Locked40.36628700
12Locked40.36628700
13Locked38.98326100
14Locked38.98326100
15Locked40.94620900
16Locked40.36628700
18Locked40.36628700
19Locked40.36628700
20Locked40.36628700
21Locked38.98326100
22Locked38.98326100
23Locked38.98326100
24Locked38.60537700
25Locked38.98326100
26Locked38.98326100
27Locked38.98326100
28Locked38.60537700
29Locked38.98326100
30Locked38.98326100
31Locked38.60537700
32Locked38.98326100


D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked39-1356786363

1148

 

 

 

RobkeBoz
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000455120 KSym/sec64QAM4
24520000045.35120 KSym/sec64QAM3
35200000045.85120 KSym/sec64QAM2
458800000465120 KSym/sec64QAM1



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0010
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0010
4US_TYPE_STDMA0010

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Op het OFDM-kanaal is profile CER aanwezig, de uncorrectable errors zouden 0 moeten zijn.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

RobkeBoz
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

16536759350538199345373465211877.jpg

16536759725358335803371334013451.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Het AOP (DIO-01) is verouderd en ongeschikt voor OFDM c.q. DOCSIS 3.1, deze had vervangen moeten worden toen het SmartWifi modem Giga in gebruik werd genomen. Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het plaatsen van een TRISZ-DG300.

 

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @RobkeBoz 🙂 

Ik ben erin gedoken voor je na Tobias zijn tips en adviezen. (Lekker bezig 😄 ) Het klopt helemaal dat jouw AOP niet geschikt is voor een Giga abonnement echter ik zie dat je ook geen GIga abonnement hebt maar Internet Complete. Nu kan het AOP natuurlijk nog steeds het probleem zijn waardoor je modem herstart maar voor ik de monteur voor je in plan wil ik er zeker van zijn dat de kabels/splitters niet het probleem zijn zodat er geen kosten in rekening worden gebracht. Ik heb je daarom kosteloos een setje toegestuurd met splitter en coax kabel zodat je dit uit kunt sluiten. Laat je weten wat je ervaring is zodra je dit hebt kunnen testen? 

RobkeBoz
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wauw , service! alvast bedankt!

Alleen is dit voorheen nooit(naar mijn weten) geweest. Kan het dan toch aan een splitter liggen? 

Ik laat het zsm weten..

 

Gr Rob

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Zeker, @RobkeBoz . Een splitter heeft helaas niet het eeuwige leven. Ook die kunnen defect gaan.

Wij zijn erg benieuwd naar je ervaringen! 

RobkeBoz
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk dat t nu opgelost is. Zover ik heb gemerkt is er geen automatische reboot meer geweest. Ook zijn ondertussen de pods geupdate. 

Alvast bedankt zover.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic