Damian294
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem reboot na bezoeken websites

Beste lezer,

 

Ik heb de laatste tijd erg last van het feit dat mijn modem telkens reboot bij het bezoeken van bepaalde websites. De modem valt dan uit en start na ongeveer 5 minuten weer op. Zodra ik dan de website refresh valt de modem weer uit. Ik werk bedraad via een gaming desktop. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een site waar modificaties te downloaden zijn voor bepaalde games. Momenteel heb ik de connectbox van ziggo zelf met ipv4. Ik heb ergens gelezen dat een ubee modem dit zou kunnen oplossen. Heeft iemand anders er nog een idee over wat dit kan verhelpen? Beveiligingssettings in de connectbox bijvoorbeeld? 

 

Een wifi verbinding moet wel mogelijk blijven voor mijn vriendin die thuis werkt via haar laptop.

 

Groetjes

14 Reacties 14
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

Als eerste dit proberen, die heb ik altijd in elke router uitstaan sinds het begin van deze eeuw:

 

Bert_0-1632779595526.png

 

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ga dit even proberen als ik thuis ben na werk. Ik houd jullie op de hoogte.

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas heeft dit niet gewerkt en is het internet in 3uur al 5x uitgevallen door rebooten van de modem. Nu zelfs bij bezoeken van bijvoorbeeld marktplaats

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5370Posts
  • 615Oplossingen
  • 1995Likes

Hi Damian,

 

Ik zie dat je net vanmiddag een nieuw modem hebt geactiveerd? Helaas kan ik daardoor de logs uit je oude modem niet meer teruglezen en juist daar staat misschien een aanwijzing in.

 

We zien de laatste tijd verschillende Compal Connectboxen (zoals die van jou) die last hebben van spontane reboots. Daarbij staat in het modemlog "Cable Modem Reboot -  due to power reset" terwijl je de stroom er niet afgehaald hebt. Als we dat zien (en er zijn geen afwijkingen in het signaal!) dan kunnen we jouw modem ook als voorbeeld bij deze storing toevoegen.

 

Het aanpassen van de Firewall instellingen lijkt hierop inderdaad een positief effect te hebben, ons advies is om "IP-flood detectie" uit te zetten (staat al uit bij jou) en "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" aan.

 

Kun je bij de volgende keer het modemlog checken? Ik ben benieuwd of je daar inderdaad "Cable Modem Reboot -  due to power reset" ziet staan op dat moment!

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Mark Dat klopt ik heb inderdaad een nieuwe modem opgestuurd gekregen omdat de monteur dit probleem niet wist de achterhalen. Vanmiddag heb ik de nieuwe modem aangesloten en inderdaad met de opgegeven beveiligingsopties. Ook de nieuwe modem is al een paar keer gereboot vandaag. Ik kan in de log alleen dit zien:

28-09-2021 15:28:46noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=143.244.42.29 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 15:29:07critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Dit ongeveer 4x. Dat zou wel kunnen kloppen want hij is vanmiddag ongeveer 4x uitgevallen en gereboot.

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Mark We worden verwend, precies na het versturen van mij vorige bericht reboot de modem opnieuw. Je hebt gelijk inderdaad zie ik de cable modem reboot staan zie hieronder:

28-09-2021 19:08:54noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.137.103.130 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:48noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:46noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.137.103.130 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:36noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:34noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=18.196.0.40 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:34noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:31noticeTR069 stop ;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:27noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.37.73 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:27noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:24noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=185.64.189.112 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:19noticeGUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:08:09noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=172.217.168.226 MAC=00:17:10:8D:1F:09;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:07:17noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:07:12noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.178 MAC=98:EE:CB:CD:9F:4A;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:06:53noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2021 19:06:43warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:97:27:02;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Wat kunnen we hier tegen ondernemen? Dit gebeurd dus ongeveer 4 - 6x per dag.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 546Posts
  • 55Oplossingen
  • 122Likes

@Damian294 Als je het over de duivel hebt, het modem weet er handig mee te spelen. Voor ons is het een mooi voorbeeld. Ik zet dit voorbeeld door naar de juiste afdeling. Het probleem is momenteel in onderzoek. 

 

4-6 keer per dag is enorm veel, we hopen erg snel de fix te hebben. 

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Reageren die op dit topic Wat de oplossing gaat zijn?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

@Damian294 In ieder geval een Ziggo moderator gaat je op de hoogte stellen over het verloop.

Pasi
Expert
Expert
  • 4092Posts
  • 234Oplossingen
  • 1549Likes

Een reset i.v.m. "Cable Modem Reboot -  due to power reset", hebt u toen u de Ziggo modem/router verving ook de voeding adapter vervangen?

 

Algemeen : misschien helpt het, om functies uit te zetten in de ZMR, maar dat kan alleen een tijdelijke oplossing zijn natuurlijk.

Vooral die functies in de firewall zitten er niet voor niets.

Ziggo moet gewoon een goed functionerend modem/router leveren, i.p.v. de klant, een aantal van de weinige functies die het ding heeft, uit te laten zetten.

Als test is dat natuurlijk prima, maar het mag niet de uiteindelijke oplossing zijn.

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja de voeding heb ik inderdaad ook vervangen. Ik sluit me helemaal aan bij wat u zegt. Er zal toch echt een oplossing moeten komen voor dit probleem. Tijdelijke pleisters plakken heb ik niet heel veel aan inderdaad.

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Lotte Het is inmiddels een week geleden is er al iets duidelijk over deze situatie?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8260Posts
  • 680Oplossingen
  • 1778Likes

@Damian294 Helaas is er nog geen inidicatie te geven binnen welke termijn dit is opgelost. Ik kan je alleen wel zeggen dat het onderzoek nog in volle gang is en de druk tot het spoedig implementeren van een oplossing verder is opgevoerd. Zodra ik meer weet deel ik het uiteraard binnen dit topic. 

Damian294
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het gebeurd dagelijks nog steeds meerdere keren per dag. Vandaag bijvoorbeeld weer 5x. Mijn geduld begint een beetje op te raken en de frustratie wordt meer en meer. Kunnen we kijken of er op zeer korte termijn wat mogelijk is. Dit is niet lang vol te houden meer op deze manier.

Uitgelicht topic