1
Vraag
2
Reacties
jantjegroen00

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Modem reboot na bezoeken bepaalde website

Hallo allemaal,

 

Ik heb een gek probleem. Op soms random momenten valt mijn internet weg. 

Dit heb ik getraceerd naar een bepaalde website die ik dan bezoek die ervoor zorgt dat het modem reboot.

De website is www.jouwaanbieding.nl. Het gebeurd niet altijd, maar af en toe als ik de site bezoek dan laad hij voor de helft en dan stopt hij.

Dan weet ik genoeg en weet ik wat er gaat gebeuren.

 

Als testen heb ik pings open gezet naar modem, 8.8.8.8 en router (Modem staat in bridge modus).

De pings naar modem en 8.8.8.8 stoppen ermee. Naar de router gaat goed, ik kan ook alles op mijn interne netwerk bereiken, dus daar is niets mis mee.

 

Op het moment dat die ping dus weg valt loop ik naar de modem en zie ik dat het lampje nog groen is.

Na enkele seconden gaat deze uit en gaat hij daarna wit knipperen.

Vervolgens blijft hij wit en springt na een tijdje naar groen.

Daarna komt mijn internet verbinding weer terug. Dus het is echt een reboot van de modem wat plaats vind.

Ziggo zegt dat alles er goed uit ziet. Er is al een monteur langs geweest die het kastje heeft vervangen waar de Ziggo kabel binnen komt. Daar zat een storing volgens hem, echter heeft dit niets opgelost.

 

Er is dus eigenlijk geen peil op te trekken, maar wellicht kan iemand meedenken of meedenken naar een eventuele oplossing. Uiteraard kan ik gewoon stoppen met de site te bezoeken, maar ik ben benieuwd naar de oplossing of oorzaak.

 

 

50 Reacties 50
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@jantjegroen00 Je mag ook de doos gebruiken waar het nieuwe modem in is gearriveerd, maar ik heb je even een retourdoos toegestuurd 😉

@bindert Wat geweldig om te horen! Dat scheelt vast een hele hoop 😄 

mvanhelmont

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier exact het zelfde probleem, alleen ipv dat ik verbonden ben via een killer wifi chip zit ik verbonden met kabel via een killer e2600 chip. Bezoeken van deze website zorgt ook voor een reboot.

 

2 keer al een monteur langs gehad steeds connect box vervangen. Nu gaan ze proberen een arris model op te sturen maar blijft een connect box dus ben bang dat het nog niet opgelost is. Daarom verzoek via de chat ingediend dat ze een Ubee opsturen. Ik hoop zo dat ze dit doen want ben die connect boxxen zo beu. Hiervoor Ziggo Zakelijk Pro gehad met een Ubee nooit problemen, echter stopte dit pakket en toen besloten om een normale internet verbinding te nemen. Echter kreeg ik zn piep connect box.

 

UPDATE:

Echt niet te geloven, ik heb werkelijk exact het zelfde probleem maar krijg geen Ubee toegestuurd met de mededeling die wordt verstuurd bij andere problemen en niet bij mij probleem.  Nu hopen dat het met de Arris opgelost is maar heb er totaal geen vertrouwen meer in.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mvanhelmont,

 

Ontzettend zuur dat het zo moeizaam verloopt. Het probleem met de wifi chip van de Dell is een aparte, het is mogelijk dat collega's (eerst) ook andere zaken willen uitsluiten. We hebben bijvoorbeeld een probleem in onderzoek waarbij specifiek de Compal Connectbox reboot, vandaar de denkwijze van mijn collega. Neemt niet weg dat ik ook goed snap dat je liever hetzelfde pad had gevolgd als in dit topic.

Ik zie op dit moment dat het één en ander in gang is gezet. Houd ons op de hoogte zodra je het nieuwe modem in huis hebt.

mvanhelmont

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het heeft duidelijk niets te maken met wifi. Want als ik de tread goed lees dan hebben mensen in bridge mode zoals ik hier dus ook last van. Dit terwijl dat de wifi chip totaal niet direct verbonden is met de connect box.  De modem gaat duidelijk over zijn nek van bepaalde tcp/ip packets.

 

maar we gaan het mee maken als de arris het probleem niet oplost is het exit ziggo. Glasvezel zit er toch aan te komen en anders maar een langzamere verbinding die wel blijft werken.

 

ik heb nu een usb adapter er op zitten nu geen reboot meer. Toen ik terug ging naar onboard en na de website ging van de forum starter in een nieuwe browser klapte die er direct uit.

mvanhelmont

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex 

 

Helaas weer een compal dus nog het zelfde probleem. Ook geen idee wanneer het binnen komt. 

helpdesk heeft gedaan wat die kan. Maar opgelost is het probleem nog niet. Ga nu maar bedenken wat ik kan doen. Na meer dan 10 jaar ziggo internet (16 jaar totaal) klant te zijn geweest is dit heel zuur

mvanhelmont

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex 

 

Ik ben zelf al met een oplossing gekomen. Hopelijk over ongeveer 2 weken geen gezeik meer.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mvanhelmont,

 

Erg zuur dat je weer exact dezelfde kreeg, maar ik zie inderdaad dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega hiervoor. Ik hoop dat er snel een oplossing komt, houd ons op de hoogte.

mvanhelmont

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Alex 

 

Hier nog even een update, de helpdesk medewerker had in dit geval gelijk dat het probleem anders is dan dit probleem. Ben namelijk op eigen initiatief overgestapt naar Ziggo Zakelijk Internet Pro, hierdoor heb ik dus een ander modem gekregen. Geen connect box maar een Ubee modem, bij installeren kwam de monteur al tot de ontdekking dat er wat afwijkingen zat in het signaal. Heeft toen de AOP vervangen voor de laatste nieuwe voor de zekerheid. Signaal leek toen beter echter met testen bleek upload snelheid niet comform specs te zijn. Hierop is een lijn monteur aangestuurd die komt volgende week, na alle waarschijnlijkheid verklaard dit ook de resets want die heb ik nu nog steeds.

 

Ik hoop dat die het probleem kan verhelpen, maar ik heb der nu wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. 

 

Ik dacht laat het je nog even weten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @mvanhelmont,

 

Goed dat je nog even een update geeft! En zeker fijn dat dit is gevonden, het klinkt inderdaad erg hoopvol. Hoop dat snel alles helemaal is opgelost!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mvanhelmont We zijn erg benieuwd hoe het nu gaat. Ik zie dat er na het bezoek van onze netwerkmonteur er een kabelschadeticket ((KBS-207222) heeft opengestaan. Zo te zien is het schadeticket inmiddels al geregeden door aannemer Circet. Werkt alles inmiddels volledig naar wens? We horen het uiteraard graag als wij je nog ergens mee kunnen helpen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mvanhelmont Hoe werkt alles sinds de herstelwerkzaamheden aan de kabel? Kunnen wij misschien nog ergens mee helpen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic