Hallo allemaal,
Ik heb een gek probleem. Op soms random momenten valt mijn internet weg.
Dit heb ik getraceerd naar een bepaalde website die ik dan bezoek die ervoor zorgt dat het modem reboot.
De website is www.jouwaanbieding.nl. Het gebeurd niet altijd, maar af en toe als ik de site bezoek dan laad hij voor de helft en dan stopt hij.
Dan weet ik genoeg en weet ik wat er gaat gebeuren.
Als testen heb ik pings open gezet naar modem, 8.8.8.8 en router (Modem staat in bridge modus).
De pings naar modem en 8.8.8.8 stoppen ermee. Naar de router gaat goed, ik kan ook alles op mijn interne netwerk bereiken, dus daar is niets mis mee.
Op het moment dat die ping dus weg valt loop ik naar de modem en zie ik dat het lampje nog groen is.
Na enkele seconden gaat deze uit en gaat hij daarna wit knipperen.
Vervolgens blijft hij wit en springt na een tijdje naar groen.
Daarna komt mijn internet verbinding weer terug. Dus het is echt een reboot van de modem wat plaats vind.
Ziggo zegt dat alles er goed uit ziet. Er is al een monteur langs geweest die het kastje heeft vervangen waar de Ziggo kabel binnen komt. Daar zat een storing volgens hem, echter heeft dit niets opgelost.
Er is dus eigenlijk geen peil op te trekken, maar wellicht kan iemand meedenken of meedenken naar een eventuele oplossing. Uiteraard kan ik gewoon stoppen met de site te bezoeken, maar ik ben benieuwd naar de oplossing of oorzaak.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Vincent @tobiastheebe @Marije
Ik heb net een prive bericht gehad van de maker van dit topic (Opgelost: ConnectBox herstart regelmatig sinds enkele dagen - Ziggo Community).
Die heeft precies hetzelfde probleem en bij hem lag het aan zijn laptop en dan met name de Dell XPS met een wifi killer chip waar de modem dus niet meer overweg kan.
Ik heb dus precies hetzelfde. Ik werk op een Dell XPS 15 en daar zit een Killer Wi-Fi chip in.
De oplossing bij hem was dus het vervangen van het modem voor een Ubee modem.
Wifi heb ik niet nodig, want de modem staat in bridge modus.
Is het mogelijk om deze modem ook naar mij op te sturen?
Ik hoor het graag.
Gr Mats.
Informatie
Model: Dell XPS 15 7590
Wifi: Killer(R) Wi-Fi 6 AX1650x 160MHz Wireless Network Adapter (200NGW)
Driver versie: 22.30.0.11
@mvanhelmont We zijn erg benieuwd hoe het nu gaat. Ik zie dat er na het bezoek van onze netwerkmonteur er een kabelschadeticket ((KBS-207222) heeft opengestaan. Zo te zien is het schadeticket inmiddels al geregeden door aannemer Circet. Werkt alles inmiddels volledig naar wens? We horen het uiteraard graag als wij je nog ergens mee kunnen helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed eerder een signaalprobleem.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens plus de laatste paar dagen van de log (tabblad Netwerk historie) van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Hoofdaansluiting is dus al vervangen door een monteur. Die heeft alles doorgelopen en nagemeten na de vervanging.
Deze signalen waren goed.
In de logs zie ik dus onderstaande.
28-06-2021 18:25:08 | warning | [54:67:51:82:FF:17][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 48 |
28-06-2021 16:30:03 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-06-2021 16:29:56 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-06-2021 11:58:29 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Hij lijkt dus een reboot te doen door power reset.
Dit wordt dus ergens door getriggered.
In de bijlage de foto.
Vanaf de hoofdaansluiting gaat de kabel naar de versterker (links).
Vervolgens gaat hij naar de modem (2e kabel).
Vanaf daar loopt een UTP kabel naar boven naar mijn router.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 642000000 | 7 | 40 | 256qam | 6 |
2 | 602000000 | 6 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 6 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 6 | 40 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 7 | 40 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | 7 | 38 | 256qam | 5 |
7 | 650000000 | 6 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 6 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 6 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 7 | 38 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 7 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 7 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 8 | 40 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 7 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 7 | 38 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 7 | 38 | 256qam | 20 |
21 | 826000000 | 6 | 38 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 6 | 38 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 6 | 38 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 6 | 38 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 40.366 | 2698473020 | 42 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697241533 | 65 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697235843 | 59 |
4 | Goed (Locked) | 40.366 | 2697243253 | 55 |
5 | Goed (Locked) | 40.366 | 2697243671 | 44 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697235743 | 39 |
7 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697244005 | 40 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697241132 | 44 |
9 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697244357 | 51 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697244932 | 30 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 2652536383 | 26 |
12 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697241137 | 46 |
13 | Goed (Locked) | 40.366 | 2697233088 | 22 |
14 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697245566 | 26 |
15 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697246047 | 25 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 2697246553 | 30 |
17 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697250729 | 28 |
18 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697234173 | 43 |
19 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697246633 | 39 |
20 | Goed (Locked) | 38.605 | 2697248136 | 33 |
21 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697233592 | 63 |
22 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697237131 | 44 |
23 | Goed (Locked) | 38.983 | 2697248314 | 46 |
24 | Goed (Locked) | 38.605 | 2697246732 | 56 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 44500000 | 36 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 58800000 | 37 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 36000000 | 35 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 52000000 | 36 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze, dit levert vaak problemen op. Je hebt een splitter (POA-01-B) nodig om tussen AOP en versterker te plaatsen. Op deze splitter sluit je vervolgens het modem aan middels een IEC/F-kabel.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en bovenstaande aansluitmateriaal kosteloos toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.
Zojuist weer een reset gehad
29-06-2021 14:36:35 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
29-06-2021 14:36:28 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:24 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Zie mijn vorige bericht.
Dat is gek, dat is juist omgezet door de monteur.
Voorheen had ik een splitter ertussen (zie plaatje)
Die is er door de monteur juist tussenuit gehaald.
De SQ601 is een verouderde splitter, echter had deze vervangen moeten worden, niet verwijderd.
Alright, dan wacht ik het even af.
Bedankt voor je snelle reacties.
Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.
Hey @jantjegroen00, welkom hier!
Super balen dat je af en toe nog last hebt van reboots van het modem. Ik lees dat @tobiastheebe al helemaal met je aan het zoeken is geweest naar de oplossing. Ik denk - net als hij - dat het te maken heeft met het signaal en dat het goed is om je een nieuwe splitter op te sturen. Dit heb ik nu dan ook voor je gedaan.
De splitter kost verder niets ;-). Als je deze binnen hebt en hebt aangesloten, laat je dan weten hoe het daarna gaat?
@Marije Zit er ook een IEC/F-kabel bij de splitter? De kabel waarmee het modem nu is aangesloten op de versterker (F/F) past niet op de splitter.
@tobiastheebe Yes! De bestelling bestaat uit een opdruksplitter IEC verbinding (incl 1,5 mtr IEC/F-steek groen/rood). Laat je ons weten als je de boel hebt aangesloten en hoe het werkt @jantjegroen00?
@Vincent @tobiastheebe @Marije
Ik heb net een prive bericht gehad van de maker van dit topic (Opgelost: ConnectBox herstart regelmatig sinds enkele dagen - Ziggo Community).
Die heeft precies hetzelfde probleem en bij hem lag het aan zijn laptop en dan met name de Dell XPS met een wifi killer chip waar de modem dus niet meer overweg kan.
Ik heb dus precies hetzelfde. Ik werk op een Dell XPS 15 en daar zit een Killer Wi-Fi chip in.
De oplossing bij hem was dus het vervangen van het modem voor een Ubee modem.
Wifi heb ik niet nodig, want de modem staat in bridge modus.
Is het mogelijk om deze modem ook naar mij op te sturen?
Ik hoor het graag.
Gr Mats.
Informatie
Model: Dell XPS 15 7590
Wifi: Killer(R) Wi-Fi 6 AX1650x 160MHz Wireless Network Adapter (200NGW)
Driver versie: 22.30.0.11
Het is inderdaad een vergelijkbare situatie! Als ik Google mag geloven dan staat het ook vol met deze Killer chip issues. Aangezien bij het andere topic een Ubee 1318 is voorgesteld, kan ik eigenlijk niet anders hierin mee gaan. Het modem is besteld en heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos + instructies in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs goed! Laat je ons weten hoe het hierna werkt?
Vincent, bedankt.
Staat hij automatisch in bridge modus of moet ik daarvoor nog even contact opnemen na het aansluiten?
@jantjegroen00 Als het modem op dit moment in bridged modus staat dan zal het nieuwe modem ook op deze instelling staan. En wij kunnen natuurlijk altijd voor jou de modus voor je aanpassen van bridged naar routermodus en andersom. Laat je weten hoe het nieuwe modem je bevalt?
@Vincent Ik heb hier ook al een tijdje (vanaf 3 juni, gemeld via chat) last van. Ik kon er mijn vinger maar niet achter krijgen totdat ik deze post vond. Stond net op het punt om mijn laptop (ook een Dell XPS 15) helemaal opnieuw te gaan installeren. Is het mogelijk dat ik ook zo'n modem krijg?
Groeten,
Harro
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.