Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
jantjegroen00
Level 3

Modem reboot na bezoeken bepaalde website

Hallo allemaal,

 

Ik heb een gek probleem. Op soms random momenten valt mijn internet weg. 

Dit heb ik getraceerd naar een bepaalde website die ik dan bezoek die ervoor zorgt dat het modem reboot.

De website is www.jouwaanbieding.nl. Het gebeurd niet altijd, maar af en toe als ik de site bezoek dan laad hij voor de helft en dan stopt hij.

Dan weet ik genoeg en weet ik wat er gaat gebeuren.

 

Als testen heb ik pings open gezet naar modem, 8.8.8.8 en router (Modem staat in bridge modus).

De pings naar modem en 8.8.8.8 stoppen ermee. Naar de router gaat goed, ik kan ook alles op mijn interne netwerk bereiken, dus daar is niets mis mee.

 

Op het moment dat die ping dus weg valt loop ik naar de modem en zie ik dat het lampje nog groen is.

Na enkele seconden gaat deze uit en gaat hij daarna wit knipperen.

Vervolgens blijft hij wit en springt na een tijdje naar groen.

Daarna komt mijn internet verbinding weer terug. Dus het is echt een reboot van de modem wat plaats vind.

Ziggo zegt dat alles er goed uit ziet. Er is al een monteur langs geweest die het kastje heeft vervangen waar de Ziggo kabel binnen komt. Daar zat een storing volgens hem, echter heeft dit niets opgelost.

 

Er is dus eigenlijk geen peil op te trekken, maar wellicht kan iemand meedenken of meedenken naar een eventuele oplossing. Uiteraard kan ik gewoon stoppen met de site te bezoeken, maar ik ben benieuwd naar de oplossing of oorzaak.

 

 

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

@Vincent @tobiastheebe @Marije 

Ik heb net een prive bericht gehad van de maker van dit topic (Opgelost: ConnectBox herstart regelmatig sinds enkele dagen - Ziggo Community).

Die heeft precies hetzelfde probleem en bij hem lag het aan zijn laptop en dan met name de Dell XPS met een wifi killer chip waar de modem dus niet meer overweg kan.

 

Ik heb dus precies hetzelfde. Ik werk op een Dell XPS 15 en daar zit een Killer Wi-Fi chip in.

De oplossing bij hem was dus het vervangen van het modem voor een Ubee modem.

Wifi heb ik niet nodig, want de modem staat in bridge modus.

 

Is het mogelijk om deze modem ook naar mij op te sturen?

Ik hoor het graag.

 

Gr Mats.

 

Informatie

Model: Dell XPS 15 7590

Wifi: Killer(R) Wi-Fi 6 AX1650x 160MHz Wireless Network Adapter (200NGW)

Driver versie: 22.30.0.11

Bekijk in context

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@mvanhelmont We zijn erg benieuwd hoe het nu gaat. Ik zie dat er na het bezoek van onze netwerkmonteur er een kabelschadeticket ((KBS-207222) heeft opengestaan. Zo te zien is het schadeticket inmiddels al geregeden door aannemer Circet. Werkt alles inmiddels volledig naar wens? We horen het uiteraard graag als wij je nog ergens mee kunnen helpen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
50 Reacties 50
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik vermoed eerder een signaalprobleem.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens plus de laatste paar dagen van de log (tabblad Netwerk historie) van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

0 Kudos
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

Hoofdaansluiting is dus al vervangen door een monteur. Die heeft alles doorgelopen en nagemeten na de vervanging.

Deze signalen waren goed.

 

In de logs zie ik dus onderstaande.

 

28-06-2021 18:25:08warning[54:67:51:82:FF:17][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 48
28-06-2021 16:30:03noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-06-2021 16:29:56warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:40criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-06-2021 11:58:29criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Hij lijkt dus een reboot te doen door power reset.

Dit wordt dus ergens door getriggered.

 

In de bijlage de foto.

Vanaf de hoofdaansluiting gaat de kabel naar de versterker (links). 

Vervolgens gaat hij naar de modem (2e kabel).

Vanaf daar loopt een UTP kabel naar boven naar mijn router.

 

 

 

0 Kudos
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1642000000740256qam6
2602000000638256qam1
3610000000638256qam2
4618000000640256qam3
5626000000740256qam4
6634000000738256qam5
7650000000638256qam7
8658000000638256qam8
9666000000638256qam9
10674000000738256qam10
11682000000738256qam11
12690000000738256qam12
13698000000840256qam13
14706000000738256qam14
15714000000738256qam15
16722000000738256qam16
17730000000738256qam17
18738000000738256qam18
19746000000738256qam19
20754000000738256qam20
21826000000638256qam29
22834000000638256qam30
23842000000638256qam31
24850000000638256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)40.366269847302042
2Goed (Locked)38.983269724153365
3Goed (Locked)38.983269723584359
4Goed (Locked)40.366269724325355
5Goed (Locked)40.366269724367144
6Goed (Locked)38.983269723574339
7Goed (Locked)38.983269724400540
8Goed (Locked)38.983269724113244
9Goed (Locked)38.983269724435751
10Goed (Locked)38.983269724493230
11Goed (Locked)38.605265253638326
12Goed (Locked)38.983269724113746
13Goed (Locked)40.366269723308822
14Goed (Locked)38.983269724556626
15Goed (Locked)38.983269724604725
16Goed (Locked)38.605269724655330
17Goed (Locked)38.983269725072928
18Goed (Locked)38.983269723417343
19Goed (Locked)38.983269724663339
20Goed (Locked)38.605269724813633
21Goed (Locked)38.983269723359263
22Goed (Locked)38.983269723713144
23Goed (Locked)38.983269724831446
24Goed (Locked)38.605269724673256
0 Kudos
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000365.12064qam2
258800000375.12064qam4
336000000355.12064qam3
452000000365.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00020
22.00000
32.00000
42.00000
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze, dit levert vaak problemen op. Je hebt een splitter (POA-01-B) nodig om tussen AOP en versterker te plaatsen. Op deze splitter sluit je vervolgens het modem aan middels een IEC/F-kabel.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en bovenstaande aansluitmateriaal kosteloos toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

Zojuist weer een reset gehad

 

29-06-2021 14:36:35noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-06-2021 14:36:28warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:40criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:24noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8c:fa:0a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zie mijn vorige bericht.

0 Kudos
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

Dat is gek, dat is juist omgezet door de monteur.

Voorheen had ik een splitter ertussen (zie plaatje)

 20210629_145408.jpg

Die is er door de monteur juist tussenuit gehaald.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De SQ601 is een verouderde splitter, echter had deze vervangen moeten worden, niet verwijderd.

jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

Alright, dan wacht ik het even af.

 

Bedankt voor je snelle reacties.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @jantjegroen00, welkom hier! 

 

Super balen dat je af en toe nog last hebt van reboots van het modem. Ik lees dat @tobiastheebe al helemaal met je aan het zoeken is geweest naar de oplossing. Ik denk - net als hij - dat het te maken heeft met het signaal en dat het goed is om je een nieuwe splitter op te sturen. Dit heb ik nu dan ook voor je gedaan. 

De splitter kost verder niets ;-). Als je deze binnen hebt en hebt aangesloten, laat je dan weten hoe het daarna gaat? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Marije Zit er ook een IEC/F-kabel bij de splitter? De kabel waarmee het modem nu is aangesloten op de versterker (F/F) past niet op de splitter.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@tobiastheebe Yes! De bestelling bestaat uit een opdruksplitter IEC verbinding (incl 1,5 mtr IEC/F-steek groen/rood). Laat je ons weten als je de boel hebt aangesloten en hoe het werkt @jantjegroen00

0 Kudos
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

@Vincent @tobiastheebe @Marije 

Ik heb net een prive bericht gehad van de maker van dit topic (Opgelost: ConnectBox herstart regelmatig sinds enkele dagen - Ziggo Community).

Die heeft precies hetzelfde probleem en bij hem lag het aan zijn laptop en dan met name de Dell XPS met een wifi killer chip waar de modem dus niet meer overweg kan.

 

Ik heb dus precies hetzelfde. Ik werk op een Dell XPS 15 en daar zit een Killer Wi-Fi chip in.

De oplossing bij hem was dus het vervangen van het modem voor een Ubee modem.

Wifi heb ik niet nodig, want de modem staat in bridge modus.

 

Is het mogelijk om deze modem ook naar mij op te sturen?

Ik hoor het graag.

 

Gr Mats.

 

Informatie

Model: Dell XPS 15 7590

Wifi: Killer(R) Wi-Fi 6 AX1650x 160MHz Wireless Network Adapter (200NGW)

Driver versie: 22.30.0.11

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Het is inderdaad een vergelijkbare situatie! Als ik Google mag geloven dan staat het ook vol met deze Killer chip issues. Aangezien bij het andere topic een Ubee 1318 is voorgesteld, kan ik eigenlijk niet anders hierin mee gaan. Het modem is besteld en heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos + instructies in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs goed! Laat je ons weten hoe het hierna werkt? 

0 Kudos
jantjegroen00
Level 3
Topicstarter

Vincent, bedankt.

Staat hij automatisch in bridge modus of moet ik daarvoor nog even contact opnemen na het aansluiten?

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@jantjegroen00 Als het modem op dit moment in bridged modus staat dan zal het nieuwe modem ook op deze instelling staan. En wij kunnen natuurlijk altijd voor jou de modus voor je aanpassen van bridged naar routermodus en andersom. Laat je weten hoe het nieuwe modem je bevalt?

0 Kudos
HarroSchmidt
Level 1

@Vincent Ik heb hier ook al een tijdje (vanaf 3 juni, gemeld via chat) last van. Ik kon er mijn vinger maar niet achter krijgen totdat ik deze post vond. Stond net op het punt om mijn laptop (ook een Dell XPS 15) helemaal opnieuw te gaan installeren. Is het mogelijk dat ik ook zo'n modem krijg? 

 

Groeten,

Harro

0 Kudos