1
Vraag
2
Reacties
Jack2022

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem problemen ?

Sinds kort heb ik mijn modem in bridge modus laten zetten omdat ik een eigen router / wifi van Unifi in gebruik heb genomen.

Nu is er een stroomuitval geweest en sindsdien heb ik last van het volgende:

 

Een website die ik beheer is ineens onbereikbaar, ik kan hem wel pingen en dat gaat goed. De tracert geeft een time-out aan.

Na meerdere resets van de modem werkt het ineens weer wel, ik kan gewoon de site bezoeken. Ik heb gebeld en de modem een harde reset laten geven naar fabrieksinstellingen. Even werkte het, en een dag later niet meer.

Ik weet voor de volle 100% zeker dat de instellingen in mijn apparatuur kloppen, we hebben zelfs alles wederom opnieuw opgezet. Het heeft ook gedraaid bij iemand anders en dat werkte gewoon allemaal.

 

Nu heb ik contact gehad met Ziggo en ik heb mijn vermoeden geuit dat de modem een probleem heeft. Ze willen mijn geen nieuwe modem sturen, ik vind dit als jarenlange klant een beetje onzin.

 

heeft iemand een idee wat er aan de hand is ?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

Goedemiddag @Jack2022 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je de internetverbinding via het modem niet lekker werkt nadat je last hebt gehad van stroomuitval! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik zie bij een controle op de verbinding net als onze expert @Bert ook geen verklaring voor de vreemde verbindingsproblemen. Het signaal ziet er namelijk keurig uit. Mijn vermoeden is dat de oorzaak hardware gerelateerd moet zijn en dus ligt aan het modem zelf. Ik heb om die reden een nieuw modem voor je opgestuurd.Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketbezorging van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76779Posts
  • 5221Oplossingen
  • 22705Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Jack2022
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkhistorie stond bij mij uit. Dus daar heb ik geen gegevens van.

20220609_214359.jpg

 

Downstream:

 

1602000000637256qam1
2610000000637256qam2
3618000000637256qam3
4626000000637256qam4
5634000000637256qam5
6642000000737256qam6
7650000000737256qam7
8658000000737256qam8
9666000000737256qam9
10674000000737256qam10
11682000000637256qam11
12690000000637256qam12
13698000000637256qam13
14706000000637256qam14
15714000000637256qam15
16722000000637256qam16
17730000000637256qam17
18738000000637256qam18
19746000000637256qam19
20754000000637256qam20
21826000000637256qam29
22834000000637256qam30
23842000000637256qam31
24850000000637256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.63630497052653
2Goed (Locked)37.636304847750421
3Goed (Locked)37.63630484714217
4Goed (Locked)37.356304847124112
5Goed (Locked)37.356304846460811
6Goed (Locked)37.63630484719186
7Goed (Locked)37.356304846608412
8Goed (Locked)37.63630484723039
9Goed (Locked)37.356304846767112
10Goed (Locked)37.356304847260522
11Goed (Locked)37.636304847309415
12Goed (Locked)37.636304846237327
13Goed (Locked)37.356304847410033
14Goed (Locked)37.636304846768734
15Goed (Locked)37.356304847443825
16Goed (Locked)37.356304846577116
17Goed (Locked)37.636304846352415
18Goed (Locked)37.636304847589926
19Goed (Locked)37.636304847537223
20Goed (Locked)37.636304846291322
21Goed (Locked)37.356304847058537
22Goed (Locked)37.636304847549846
23Goed (Locked)37.356304846534798
24Goed (Locked)37.3563048475384

768

 

Upstream:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000455.12064qam1
238400000455.12064qam4
345200000455.12064qam3
452000000455.12064qam2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00010
32.00000
42.00000
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76779Posts
  • 5221Oplossingen
  • 22705Likes

Ik zie zo op het oog niet direct problemen die een oorzaak zouden kunnen zijn, mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond en de nodige stappen nemen.

Jack2022
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop het. Het feit dat ik elke keer mijn modem tot in den treure moet resetten is voor mij een teken dat het probleem daar zit.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

Goedemiddag @Jack2022 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je de internetverbinding via het modem niet lekker werkt nadat je last hebt gehad van stroomuitval! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik zie bij een controle op de verbinding net als onze expert @Bert ook geen verklaring voor de vreemde verbindingsproblemen. Het signaal ziet er namelijk keurig uit. Mijn vermoeden is dat de oorzaak hardware gerelateerd moet zijn en dus ligt aan het modem zelf. Ik heb om die reden een nieuw modem voor je opgestuurd.Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketbezorging van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt?

Jack2022
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Enorm veel dank!

Dinsdag krijg ik hem binnen en ik laat het z.s.m. weten!

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@Jack2022 Top! We houden dan even contact en wachten jouw bevindingen even af. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic