Sim92D
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem problemen

Hallo, 

Al langere tijd loop ik met hetzelfde probleem in huis: namelijk dat ik via de WiFi bepaalde apps en websites niet laden zoals het hoort. Voorbeelden hiervan zijn:

De NOS app

Disney+

9gag app

Filmpjes op Dumpert

Data indienen bij servers 

Voorbeeld van wat er gebeurt is bijvoorbeeld bij 9gag dat de plaatjes niet laden of de GIFs. Als ik aan het einde van de pagina kom laadt hij niks nieuws. De NOS app blijft in een oneindige loop van laden, evenals wanneer ik data moet inleveren bij servers. Online games doen het dan weer wel altijd. Ook Disney+ blijft oneindig laden en ik kon niet verder dan het selecteren van mijn account. Evenals met Dumpert, hierbij laden de filmpjes niet. 

Ik heb al gebeld met de klantenservice, die geven aan dat alles in theorie goed gaat vanaf hun kant. Maar wat is dan het probleem? Ik dacht zelf aan DNS issues, maar helaas heeft Ziggo de software van het modem zo aangepast dat je geen custom DNS meer kan instellen. 

Iemand die mij kan helpen? 

11 Reacties 11
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4466Posts
  • 234Oplossingen
  • 1472Likes

Zou je onderstaande stappen willen uitvoeren? Daarna de betreffende apparaten opnieuw verbinden met WiFi en controleren of het probleem is opgelost.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

tobiastheebe_0-1631869355065.png

Steefb
Expert
Expert
  • 9821Posts
  • 1788Oplossingen
  • 3045Likes

Als het een dns probleem zou zijn moeten daar veel meer mensen last van hebben .

Dns problemen zijn in Nederland sowieso zeldzaam en dan nog vaak kortdurend.

Dit lijkt veel meer op een wifi probleem.

Wifi doet het niet | Klantenservice | Ziggo

https://www.google.nl/search?q=wifi+verbeteren

Sim92D
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga het proberen. Nu helaas op werk maar eind middag thuis. Ik zal hier aangeven als het werkt, mochten anderen tegen dit probleem aanlopen en daarna deze forum-post vinden. 

Sim92D
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, het probleem blijft aanhouden nadat ik dit heb aangepast. 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1277Posts
  • 113Oplossingen
  • 172Likes

Jammer dat het probleem blijft aanhouden. Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je modem hierop aangesloten is? Dan kunnen wij even met je mee kijken en uitzoeken waar het probleem zit!

Sim92D
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

20210918_114118.jpg

20210918_114114.jpg

 dit is hoe het is aangesloten. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

@Sim92D Volg deze stappen eens, dat lost veel verbindingsproblemen op.

Haal daarna het modem 30 seconden van de stroom voor een nieuwe verbinding.

Laat daarna weten of er verbetering is of niet.

Sim92D
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga het proberen! 

Sim92D
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Excuus voor de late reactie, het was even heel druk met werk. Maar helaas is ook dit de oplossing niet geweest. Ben onderhand erg benieuwd wat het probleem zou kunnen zijn. Ben zelf steeds meer van mening dat het aan het modem ligt. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47901Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

2 mogelijkheden of je modem of het signaal.

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8260Posts
  • 680Oplossingen
  • 1778Likes

@Sim92D Heb je nog gekeken naar de signaalwaarden van het  modem, zoals gevraagd door expert @Bert

Uitgelicht topic