1
Vraag
2
Reacties
wilbertversteeg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem omzetten van IPV6 naar IPV4

Voor mijn alarm installatie heb ik IPV4 nodig ipv IPV6. Hoe kan ik deze omzetten?

 

Dank

Wilbert

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Nee hoor, een moderator komt straks langs, hiervan ontvang je een melding. Dan kan het profiel voor je worden omgezet. Het modem start zichzelf vervolgens automatisch opnieuw op, meestal binnen een uur.

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

 @wilbertversteeg Hier ben ik al 🙂 Een heel warm welkom op onze Ziggo Community. @tobiastheebe heeft gelijk, ik heb dit voor je geactiveerd. Je bent omgezet naar een IPV4 only profiel. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

wilbertversteeg
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Tobias. Moet ik een afspraak inplannen of hoe werkt dat?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Nee hoor, een moderator komt straks langs, hiervan ontvang je een melding. Dan kan het profiel voor je worden omgezet. Het modem start zichzelf vervolgens automatisch opnieuw op, meestal binnen een uur.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

 @wilbertversteeg Hier ben ik al 🙂 Een heel warm welkom op onze Ziggo Community. @tobiastheebe heeft gelijk, ik heb dit voor je geactiveerd. Je bent omgezet naar een IPV4 only profiel. 

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb dezelfde vraag. Is het ook bij mij mogelijk dit aan te passen?

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste,
Is het voor mij mogelijk de Modem omzetten van IPV6 naar IPV4

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Ronny55 , welkom op onze Community. Fijn dat je onze Community hebt gevonden wanneer je deze aanpassing wilt laten verwerken. Ik ben erg benieuwd naar de reden van je verzoek. Wil je mij hierover iets meer vertellen?
 

Ik zie dat jij je gegevens nog niet hebt ingevuld in je profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je adresgegevens inzien. Geef je gegevens op in deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt)
 

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

gegevens zijn aangevuld, zoals verzocht

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Ronny55 IPv4 Only is niet meer beschikbaar sinds circa een jaar geleden. Ieder modem ontvangt tegenwoordig Full Dual-Stack als IP-configuratie voor de eRouter.

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik dan mijn camera buiten de deur bekijken. Portforward is ingesteld.

Is er een andere oplossing om van ipv6 naar ipv4 te gaan.

Tot vorige week konden wij nog de camera bekijken via de oude op. Nu zie ik dat wij een nieuwe op hebben en lukt het niet meer de cameras te benaderen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je de camera binnen het LAN (binnenshuis) bereiken op het IP-adres dat je hebt opgegeven bij port forwarding? Kun je eventueel de forwarding-regel(s) plaatsen? Gebruik je het correcte (nieuwe) externe IPv4-adres als je buitenshuis probeert de camera te bereiken? Port forwarding heeft enkel betrekking op IPv4 c.q. heeft niets met IPv6 te maken.

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste    in antwoord op uw vragen.   

Ja, ik kan binnenshuis de camera bekijken op de app.   de foutmelding die ik krijg te zien is : Host Addr/Port Error

 

Port forward in de modem setting (SmartWifi modem) ingevuld volgens de handleiding van uw collega.

 

- Locaal ip adres :  IP 192.168.178.240

poort reeks locaal begin en eind  poort     80   -- reeks extern  begin en eind poort  80  -- protocol  both  --  ingeschakeld  

-  media poort van de camera
poort reeks locaal begin en eind  poort 34567 -- reeks extern  begin en eind poort  34567  -- protocol  both  --  ingeschakeld  

 

HDCP instellingen : hierin staat het mac adres van de camera 

 

Ja, ik heb de juiste nieuwe IP om buitenshuis te kijken.

Ik heb de oude IP adres vervangen door het nieuwe IP adres, met dezelfde informatie als bij de oude setting.
Er is verder niets aangepast, maar vindt het vreemd dat ik nu niet naar buiten kan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gebruik je buitenshuis hetzelfde IP-adres als wat deze site toont achter IPv4?

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nee,  85.146.204... is het ip adres van mijn werk.
mijn persoonlijke IP 84.30... heb ik ingevuld bij de persoonlijke instellingen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je het volledige IP-adres 84.30 eventueel doorgeven via een privébericht? Dan controleer ik vanaf hier even of de poorten 80 en 34567 bereikbaar zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De poorten zijn beide onbereikbaar op het doorgegeven IP-adres. De router reageert wel op ICMP ECHO (ping).

 

Kun je UPnP uitschakelen? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, UPnP. Kun je verder de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall. Tenslotte zou ik het modem opnieuw opstarten en eventuele automatisch (via UPnP) aangemaakte regels verwijderen.

Ronny55

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank je wel voor de hulp.    Ik heb de stappen doorlopen zoals u mij heeft aangegeven en nu werkt alles weer.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is fijn om te lezen. N.a.v. jouw reactie heb ik de poorten nogmaals gecontroleerd, deze zijn nu inderdaad bereikbaar op jouw externe IPv4-adres.

 

20230307-05.PNG

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic