1
Vraag
2
Reageer en help mee
The-one305

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem omruilen

Goedemiddag,

 

Ik wil graag mijn modem omruilen voor en Ubee UBC1318ZG.

 

Ik weet dat jullie dit niet vaak doen maar ik gebruik mijn huidige modem al jaren in bridged mode en zou graag een ubee modem willen. Ik heb hier goede verhalen over gehoord en wil mijn energie verbruik verlagen.

 

 

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zit er zoveel verschil in het energieverbruik tussen de Arris en de Ubee in bridge?

Of zijn er problemen met de Arris?

The-one305
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb regelmatig dat de modem erg warm aanvoelt en dat de verbinding niet altijd even goed is.

 

Vaak helpt een herstart dan wel maar dat is natuurlijk geen doen.

 

Ik heb vaker gebeld voor een modem maar er wordt altijd gezegd dat alles goed lijkt. 

 

Ik heb gehoord dat de ubee goed werkt en doordat er geen wifi chip in zit zeker zal schelen in het energieverbruik.

 

Dus de vraag om aub deze te ruilen voor een ubee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt ook de wifi uitzetten in het modem en je eigen wifi mogelijkheden gebruiken, dat scheelt ook stroom.

 

Een Ubee wordt pas gestuurd als alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn.

Welke problemen ervaar je precies?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Tja en wat is te warm? Mijn 1318 heeft het altijd warm 62 graden Celsius en draait als een zonnetje. Temperatuur zegt niet altijd alles.C67BB949-6DB4-4120-B2EA-F119E53ADD4E.jpeg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het wordt qua hitte tijd voor een nieuw modem als onderstaande melding in het log staat vermeld:

03/09/2021 09:44:0 Warning! Touchstone Thermal Event: Temperature Exceeded - Device Entering Tier1 HOT Protection Mode ;CM-MAC=**:**:**:**:**:**;CMTS-MAC=**:**:**:**:**:**;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
The-one305
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Screenshot_20220323-124208_Samsung Internet Beta.jpg

Screenshot_20220323-124202_Samsung Internet Beta.jpg

Screenshot_20220323-124152_Samsung Internet Beta.jpg

Dit zijn de waarde sinds die een factory  reset heeft gehad.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is ruis aanwezig, waardoor ook de upstream wordt beïnvloed.

De eerder gevraagde foto kan meer inzicht geven.

The-one305
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij komt bij mij achter m'n bank uit.

 

20220323_130014.jpg

 

20220323_130026.jpg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het is in elk geval geen oeroud AOP.  Wellicht ten overvloede: er zit niet een dergelijke wand contactdoos in de meterkast?

Wat je nog kan doen is het witte kapje verwijderen van de splitter. Daardoor ontstaat vaak een iets beter contact.

https://community.ziggo.nl/t5/Support-Video-s/Hoe-haal-je-het-witte-kapje-van-de-splitter-Zo-dus/ba-...

 

The-one305
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik de splitter perse nodig? 

Ik gebruik alleen internet namelijk.

 

En uiteraard heb ik gekeken in de meterkast en daar zit geen contactdoos. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je maar 1 uitgang van de splitter gebruikt, kan de loze uitgang straling van buiten opvangen.

Je kan het modem rechtstreeks aansluiten op het AOP zonder splitter. Mochten er onverhoopt wel problemen ontstaan, dan kan hij altijd nog terug worden geplaatst.

 

The-one305
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Splitter er tussenuit gehaald.

 

Dit zijn de huidige metingen:

 

Screenshot_20220323-150713_Samsung Internet Beta.jpg

Screenshot_20220323-150658_Samsung Internet Beta.jpg

Screenshot_20220323-150708_Samsung Internet Beta.jpg

  

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Na werkzaamheden aan de verbinding, in dit geval verwijderen splitter, is het nodig om het modem 30 seconden van de stroom te halen (steker uittrekken) en daarna opnieuw starten.

Alle tellers worden dan op nul gezet. Nu zijn nog de oude gegevens zichtbaar.

Als je morgen dan nieuwe schermprints plaatst, zijn de gegevens vers.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Is het inmiddels gelukt @The-one305 ? 🙂

The-one305
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb wat issues met mijn abonnement. Ik kom er op terug als alles weer goed staat:)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic