1
Vraag
2
Reacties
jeroen vervuren

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Modem omruilen voor UBC1318

@Ziggo 

 

ik zou graag mijn modem willen omruilen voor een Ubc1318. (geen connectbox!)

ik heb hem al jaren in bridge modem staan.

ik heb al langere tijd problemen met mijn modem, wordt erg warm, moet gekoelt worden met ventilator anders heb ik internet problemen. 

 

is dit mogelijk?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @jeroen vervuren! Dat een modem niet zo warm moet worden, daar zijn we het (denk ik) allemaal over eens. Een ander modem lijkt mij dus ook het beste. Normaal gezien zou deze omgeruild worden voor een nieuwe Connectbox, vanuit je berichten begrijp ik dat je liever de UBC1318 ontvangt. Eerlijkheidshalve is het niet de bedoeling dat deze Ubee modems 'met bosjes tegelijk uitgegeven worden'. Maargoed, als er toch al een vervangend modem moet komen dan kunnen we wat mij betreft een uitzondering maken en je het Ubee modem toesturen. 

 

Dat heb ik dus gelijk maar voor je geregeld, binnen 3-5 werkdagen ontvang je het modem thuis. Eenmaal onderweg ontvang je nog een mail van ons met daarin een Track & Trace code, voor de Connectbox volgen nog retourinstructies. 

Vragen? Stel ze gerust! 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jeroen vervuren  schreef:

Hoi ziggo.
Hier zelfde soort probleem. 
kan ik ook de Ubee UBC1318 ontvangen?  (Geen connectbox…)
modem staat ook al jaren in bridge en krijg

geen ipv6 nu 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @jeroen vervuren en welkom hier op onze Community, 

Ik zie dat je ook heb gereageerd in het topic wat gaat over IPv6 in bridge mode, als dit de reden is dat je een ander modem wilt dan kan ik je daar helaas niet bij helpen. Je hebt op dit moment een Connectbox en deze ondersteund IPv6 in bridge mode. 

Daarnaast geef je ook aan dat je modem heel erg heet wordt en je internetproblemen ervaart. Kun je toelichten wat je ervaring precies is? En ook de up & downstreamwaarden delen? Dat probleem moet uiteraard opgelost worden en we denken graag met je mee! Naast de vragen die ik je hierboven heb gesteld, zou het ook super zijn als je foto's kunt delen van de situatie bij de hoofdaansluiting. We zien je reactie graag weer verschijnen. 

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

  hoi Mariska 

het internet werkt meestal wel na behoren maar dit alleen als ik hem zelf actief koel. Als ik de fan uit zet gaat hij na een

paar uur problemen geven, ding wordt dus veel te warm. De locatie waar hij hangt is voldoende ventilatie en is er niet extreem heet. Ik heb Dit al vaker aangeven bij de klanten service daarnaast is dit al de 2de Connect box met problemen. Vandaar mijn vraag om een ander type modem en aangezien ik heb alleen

in bridge gebruik kom ik dan uit bij de ubc1318.

 

hoop dat ziggo het gebruik van een eigen modem niet meer tegen werkt…

29E9FA60-2C42-4F75-A6E4-FD8E3C10AEE0.png

82F3DCC3-AAAD-4042-BB65-0EDFF98B3CB9.png

46115625-7151-460C-9A33-3CEFADEE0F15.png

FD77BACA-2A3D-40CA-BACB-34DD6389EB79.jpeg

6EAD377C-7748-44B9-81E6-48BE6FDE6D1E.jpeg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De splitter op het AOP is niet hedendaags en onvoldoende afgeschermd tegen instraling door o.a. 4/5G enz., waardoor ruis ontstaat, zoals te zien op de downloadkanalen 23 en 24. Ook de upstream wordt hierdoor beïnvloed, te zien aan de afwijkende frequenties. Dit betekent dat het modem moeite moet doen met zenden om de CMTS te bereiken, waardoor dus de extra warmte ontstaat.

Ook is bij de rechter connector sprake van slordige montage door de zichtbare afschermingsmantel.

Het type splitter is mij niet bekend. Kun jij hierin duidelijkheid geven @tobiastheebe ?

 

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hoi de rechtse kabel heb ik er toevallig net uitgehaald. Deze was voor de radio aansluiting maar is niet meer in gebruik

Ik kan me niet voorstellen dat door een verkeerde afscherming de temperatuur in het modem oploopt tot het kookpunt . Als dat zo is ie het een zeer slecht ontworpen apparaat 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je goed leest, ligt de oorzaak in de ruis, waardoor een hoger zendvermogen nodig is. Daardoor ontstaat meer warmte ontwikkeling. Het apparaat is goed ontworpen, anders was het al lang een broodrooster geweest.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De splitter is een SQ601 zonder kap.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aangezien TS de rechter kabel voor de radio heeft verwijderd, volstaat m.i. een POA-01B als vervangende splitter.

Een moderator kan deze zonder kosten toesturen. Ik heb de vraag hiervoor bij hen neergelegd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Daarbij ook een IEC/F-kabel voor het modem, de huidige (F/F-)kabel gaat niet passen op de POA.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank voor je aanvulling @tobiastheebe 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw melding en analyse @KBX458 Helemaal super!

De nieuwe splitter en coaxkabel zijn besteld en komen zo snel mogelijk die kan op @jeroen vervuren Per mail volgt nog even een bevestiging.

Ik kan mij voorstellen dat het lastig te begrijpen is dat het modem zo warm wordt. Het modem moet op dit moment keihard werken om je online te houden. Door deze topprestatie staat hij continu op het maximale van zijn kunnen te presteren. Een logisch gevolg is dan ook dat hij warm wordt. Het is dan ook maar goed dat jij er een koeling op hebt gezet. 

Wil je de nieuwe splitter en coaxkabel aansluiten zodra ze binnen zijn? Ik ben vervolgens benieuwd hoe het gaat. Laat je dit nog even weten? 

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Nieuw splitter geplaatst,

heb nu een stuk minder fouten. 
heb echter niet het idee dat hij minder warm wordt moet hem nog steeds koelen 

 

maar goed ik zie wel hoe het loopt hij werkt in elk geval 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Ubee UBC1318 is een zakelijk modem wat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd wordt

 

is de connectbox in een afgesloten kast aangesloten ?

dat verklaart waarschijnlijk waarom die zo warm wordt 

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ze worden hier met bosjes tegelijk uitgegeven. Ik wil ook graag van de Connect box af.
gelukkig gaan ze over 3 maanden glas in de grond graven 🙂 

 

hij staat niet in een afgesloten ruimte. Maar hangt gewoon in een zeer ruime meterkast

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat klopt er is een topic over ipv6 in bridge mode waarbij ze de Ubee UBC1318 

volgens mijn is dan wel de voorwaarde dat je een oud modem moet hebben 

omdat de connectbox technische gezien ipv6 in bridge mode ondersteund 

 

of je moet aantoonbaar problemen met de connectbox hebben die niet op een andere manier zijn op te lossen

 

een modem die te warm wordt doordat die in een afgesloten kast is geplaatst kun je niet oplossen met de Ubee UBC1318

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hij hangt helemaal vrij aan

zijkanten en voorkant. Ik meet 52 graden aan buitenkant modem. Dat is na mijn idee niet normaal

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je de hand er nog veilig opleggen ?

 

heb je merkbare problemen met het internet zoals traagheid of hoge ping hoger dan 40 ms

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik koel hem actief dus het internet werkt eigelijk zonder problemen. Als ik dat niet doe komen er uiteindelijk wel problemen. 
meting van temperatuur was ook zonder actieve koeling 

Je kan hem nog wel aanraken 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

in wat voor ruimte is de connectbox aangesloten 

een afgesloten meterkast? 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic