jansmarcel
Gedreven Raadgever
  • 296Posts
  • 11Oplossingen
  • 109Likes

Modem omruilen voor Connectbox

Hallo,

Mijn ouders hebben het probleem dat de internet verbinding regelmatig wegvalt/langzaam is.
De modem waar het om gaat is een Cisco EPC3212. Is het mogelijk deze om te ruilen voor een connectbox.
Het AOP is naar aanleiding van een storing door een monteur reeds vervangen en als splitter wordt er een POA-1-B gebruikt.
Postcode en huisnummer waar het om gaat staan in mijn profiel tussen haakjes.

Gr. Marcel

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 296Posts
  • 11Oplossingen
  • 109Likes

Hoi allemaal,
Ik wilde bij deze even laten weten dat de nieuwe connectbox is aangesloten en (tot nu toe) naar behoren werkt.
Was in eerste instantie van plan de ConnectBox in bridge te laten zetten, maar daar ik ook twijfels over de router had die op de oude modem aangesloten was heb ik het zo gelaten.
Moest hiervoor alleen alle apparaten die via wifi op het internet gaan opnieuw instellen omdat de connectbox blijkbaar bepaalde eisen stelt aan de beveiligingssleutel. Maar na iets meer dan een uurtje was alles weer werkend (incl het fysiek aansluiten en online komen van de connectbox)
@Erik Snogmaals bedankt voor de snelle actie.

Groeten, Marcel

Bekijk in context

5 Reacties 5
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5980Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

gezien het een oud modem is kan een moderator die kosteloos omruilen voor een connectbox

kun je je foto maken van het aop

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1574Posts
  • 208Oplossingen
  • 274Likes

Dag @jansmarcel! Knap vervelend dat je ouders te maken hebben met een wegvallende en langzame internetverbinding. Het modem dat ze hebben staan is relatief oud en het lijkt me inderdaad verstandig om die te vervangen. Top dat je de gegevens van je ouders in je profiel hebt achtergelaten 🙂

Ik heb direct een nieuw modem voor ze besteld. Die komt zo snel mogelijk hun kant op met PostNL. Het oude modem hoeven we niet retour en mag ingeleverd worden bij de milieustraat. Ik hoop dat de rest van de aansluitingen zoals kabels en splitters in orde zijn. Deel eventueel nog eens een foto met ons hier van de aansluitmaterialen zodat we dat ook kunnen beoordelen. Als er nog wel materialen zijn die vervangen moeten worden kunnen we daar natuurlijk ook nog bij helpen!

jansmarcel
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 296Posts
  • 11Oplossingen
  • 109Likes

Hoi,

Ik was gisteren iets te snel met het noemen van de splitter. 

Vandaag gekeken. Het is de POA-3IEC.

Hierop zit een coax kabel die naar de radio gaat hierop zit nog een stekker van bouwmarkt kwaliteit (van 2 kwartjes). Met zo'n kunststof kapje.

De Tv zit aangesloten met een 2-4m Hirschmann koka799 met bij behorende male-female connector.

Het modem zit vervolgens weer aangesloten met een oudere kabel met aan beide zijden een F connector.

Ik weet niet of de passende kabel bij het nieuwe modem wordt meegeleverd.

De stekker aan de kabel voor de analoge radio was ik niet meer van plan te vervangen daar analoge radio toch op relatief korte termijn zal gaan verdwijnen.

Foto maken is op het moment te lastig, moet er veel voor aan de kant zetten. Daarom de hopelijk duidelijk omschrijving.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. Mijn ouders zijn er uiteraard mee geholpen als jullie goed advies kunnen geven.

Groetjes Marcel

jansmarcel
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 296Posts
  • 11Oplossingen
  • 109Likes

Hoi allemaal,
Ik wilde bij deze even laten weten dat de nieuwe connectbox is aangesloten en (tot nu toe) naar behoren werkt.
Was in eerste instantie van plan de ConnectBox in bridge te laten zetten, maar daar ik ook twijfels over de router had die op de oude modem aangesloten was heb ik het zo gelaten.
Moest hiervoor alleen alle apparaten die via wifi op het internet gaan opnieuw instellen omdat de connectbox blijkbaar bepaalde eisen stelt aan de beveiligingssleutel. Maar na iets meer dan een uurtje was alles weer werkend (incl het fysiek aansluiten en online komen van de connectbox)
@Erik Snogmaals bedankt voor de snelle actie.

Groeten, Marcel

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 685Posts
  • 27Oplossingen
  • 107Likes

@jansmarcel, kijk eens aan. Wat fijn dat het nu allemaal goed werkt! Mooi dat je ook even laat weten dat alles lekker draait, voor ons is dat ook weer nuttige informatie.

Geniet ervan! 

Uitgelicht topic