Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Sinds dit weekend hebben wij een nieuw modem (SmartWifi, zwart) en 3 nieuwe WiFi-pods en daarbij de Next mini voor televisie.
Het installeren van het modem lijkt gelukt want er is internet / WiFi aanwezig in huis via dit modem.
Echter als ik de Ziggo Smart WiFi installeer krijg ik de melding dat het niet lukt om verbinding te maken met het modem.
Ook het aansluiten van de pods lukt niet, deze blijven knipperen / pulseren. Ik zie ze wel staan in de app, maar met de melding dat er geen verbinding is. Ik heb ze geregistreerd door ze te scannen, niet handmatig ingevuld.
Next mini heb ik nog niet aangesloten.
Telefonisch contact met de helpdesk heeft geresulteerd in een bezoek van de monteur (over een week), maar iets zegt me dat dit toch ook op afstand op te lossen is.
Het gekke is ook, als ik de app opnieuw installeer en hij zoekt dan in het WiFi-netwerk dan krijg ik een groen vinkje dat het modem gevonden is en online. Als ik daarna ververs dan krijg ik de melding dat het modem niet te vinden is. (Zie foto’s)
Wat heb ik gedaan/geprobeerd;
Deze tip via het forum;
1 Pods uit het stopcontact halen
2 Modem stekker er uit
3 Pods in stopcontact doen
4 Modem stekker er in
5 DIRECT reset modem (klein knopje achterkant 20sec indrukken)
Daarna maken Pods weer verbinding en gaat uiteindelijk het lampje op de pods uit.
Maar ook;
- Stekker modem eruit voor 30 seconden
- Reset knop ingedrukt
- Via de app teruggezet naar fabrieksinstellingen
- De app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd
- WiFi Pods meermaals erin / eruit, ook na reset modem, maar ook na uren blijft hij knipperen
- helpdesk gebeld, zij hebben ook op afstand het modem gereset
Hopelijk vind ik via deze weg toch de oplossing
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Sjaaktrekhaak
We hebben even met elkaar gebeld en hebben het allemaal werkend gekregen nadat er een fabriek reset gedaan was op het modem. Ik hoor uiteraard graag of het allemaal nu ook stabiel blijft werken.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
Hartelijk welkom op de Community, @Sjaaktrekhaak!
Bedankt voor de heldere uitleg, super! Vervelend dat de Pods nog niet werken zoals zou moeten. Een monteur is natuurlijk nooit een gek idee, maar ik kan me voorstellen dat je dit liever eerder opgelost hebt. Laten we kijken wat we kunnen doen. Kun je nog iets vertellen over de positionering van de pods? Kijken we vanuit daar verder.
Hoi Krista,
1 is in de woonkamer, 1 op de overloop van de eerste etage, 1 op de overloop van de tweede etage. Het modem staat in de gangkast in de hal beneden.
Is er een pc of laptop in huis die bekabeld aan het modem geplaatst kan worden?
Heb je dan wel internet?
De next mini heb je nog niet aangesloten hoe kijk je nu dan TV?
Ja bekabeld is er internet. Het modem zendt ook gewoon WiFi-signaal uit.
Tv kijken gaat nu nog via de Ci+ module die we al hadden
Hey @Sjaaktrekhaak
We hebben even met elkaar gebeld en hebben het allemaal werkend gekregen nadat er een fabriek reset gedaan was op het modem. Ik hoor uiteraard graag of het allemaal nu ook stabiel blijft werken.
Dit was hier de oplossing, inmiddels goedwerkende WiFi. Bedankt voor alle hulp!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...