Sjaaktrekhaak

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modem niet zichtbaar + wifipods blijven knipperen

Hallo,

 

Sinds dit weekend hebben wij een nieuw modem (SmartWifi, zwart) en 3 nieuwe WiFi-pods en daarbij de Next mini voor televisie.

 

Het installeren van het modem lijkt gelukt want er is internet / WiFi aanwezig in huis via dit modem.

 

Echter als ik de Ziggo Smart WiFi installeer krijg ik de melding dat het niet lukt om verbinding te maken met het modem. 

Ook het aansluiten van de pods lukt niet, deze blijven knipperen / pulseren. Ik zie ze wel staan in de app, maar met de melding dat er geen verbinding is. Ik heb ze geregistreerd door ze te scannen, niet handmatig ingevuld. 


Next mini heb ik nog niet aangesloten.

 

Telefonisch contact met de helpdesk heeft geresulteerd in een bezoek van de monteur (over een week), maar iets zegt me dat dit toch ook op afstand op te lossen is.

 

Het gekke is ook, als ik de app opnieuw installeer en hij zoekt dan in het WiFi-netwerk dan krijg ik een groen vinkje dat het modem gevonden is en online. Als ik daarna ververs dan krijg ik de melding dat het modem niet te vinden is. (Zie foto’s)

 

Wat heb ik gedaan/geprobeerd;

 

Deze tip via het forum;

 

1 Pods uit het stopcontact halen
2 Modem stekker er uit
3 Pods in stopcontact doen
4 Modem stekker er in
5 DIRECT reset modem (klein knopje achterkant 20sec indrukken)

Daarna maken Pods weer verbinding en gaat uiteindelijk het lampje op de pods uit.

 

Maar ook; 

- Stekker modem eruit voor 30 seconden

- Reset knop ingedrukt

- Via de app teruggezet naar fabrieksinstellingen 

- De app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd 

- WiFi Pods meermaals erin / eruit, ook na reset modem, maar ook na uren blijft hij knipperen 

- helpdesk gebeld, zij hebben ook op afstand het modem gereset

 

Hopelijk vind ik via deze weg toch de oplossing 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3198Posts
  • 264Oplossingen
  • 1879Likes

Hey @Sjaaktrekhaak

 

We hebben even met elkaar gebeld en hebben het allemaal werkend gekregen nadat er een fabriek reset gedaan was op het modem. Ik hoor uiteraard graag of het allemaal nu ook stabiel blijft werken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hartelijk welkom op de Community, @Sjaaktrekhaak

Bedankt voor de heldere uitleg, super! Vervelend dat de Pods nog niet werken zoals zou moeten. Een monteur is natuurlijk nooit een gek idee, maar ik kan me voorstellen dat je dit liever eerder opgelost hebt. Laten we kijken wat we kunnen doen. Kun je nog iets vertellen over de positionering van de pods? Kijken we vanuit daar verder. 

Sjaaktrekhaak
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Krista,

 

1 is in de woonkamer, 1 op de overloop van de eerste etage, 1 op de overloop van de tweede etage. Het modem staat in de gangkast in de hal beneden.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Is er een pc of laptop in huis die bekabeld aan het modem geplaatst kan worden?
Heb je dan wel internet?

De next mini heb je nog niet aangesloten hoe kijk je nu dan TV?

Sjaaktrekhaak
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja bekabeld is er internet. Het modem zendt ook gewoon WiFi-signaal uit.

 

Tv kijken gaat nu nog via de Ci+ module die we al hadden

Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3198Posts
  • 264Oplossingen
  • 1879Likes

Hey @Sjaaktrekhaak

 

We hebben even met elkaar gebeld en hebben het allemaal werkend gekregen nadat er een fabriek reset gedaan was op het modem. Ik hoor uiteraard graag of het allemaal nu ook stabiel blijft werken.

Sjaaktrekhaak
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit was hier de oplossing, inmiddels goedwerkende WiFi. Bedankt voor alle hulp! 

pol2711

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

ik heb hetzelfde probleem

sinds vorige week Smart WiFi Modem gekregen. Met wat horten en stoten die nu werkend gekregen.

Vandaag 3 wifi pods mogen ontvangen. Je hoopt dat dit wel direct werkt maar helaas. De eerste op 2 meter afstand van het modem blijft maar knipperen. Die er uit, andere er in...idem.

Nu lees ik over een monteur die langs kan komen? Lijkt me beetje overbodig.

Knipperen is zoeken naar het modem, toch?

Is dan terug naar fabrieksinstellingen de enige juist en laatste poging te doen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@pol2711 De 1e stap / mogelijke oplossing, is het modem 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, dan de resetknop achterop 30 seconden indrukken voor de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator in de achtergrond meekijken wat de volgende stap moet zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@pol2711 Ik zie dat je ook een eigen topic hebt, blijf daar SVP alleen in reageren, nu wordt het onoverzichtelijk wat er links en rechts geplaatst is aan berichten en mogelijk dubbele vragen en antwoorden met mogelijke verwarring tot gevolg: WiFi Smart Pods blijven knipperen - Ziggo Community

Uitgelicht topic