Hallo,
Sinds dit weekend hebben wij een nieuw modem (SmartWifi, zwart) en 3 nieuwe WiFi-pods en daarbij de Next mini voor televisie.
Het installeren van het modem lijkt gelukt want er is internet / WiFi aanwezig in huis via dit modem.
Echter als ik de Ziggo Smart WiFi installeer krijg ik de melding dat het niet lukt om verbinding te maken met het modem.
Ook het aansluiten van de pods lukt niet, deze blijven knipperen / pulseren. Ik zie ze wel staan in de app, maar met de melding dat er geen verbinding is. Ik heb ze geregistreerd door ze te scannen, niet handmatig ingevuld.
Next mini heb ik nog niet aangesloten.
Telefonisch contact met de helpdesk heeft geresulteerd in een bezoek van de monteur (over een week), maar iets zegt me dat dit toch ook op afstand op te lossen is.
Het gekke is ook, als ik de app opnieuw installeer en hij zoekt dan in het WiFi-netwerk dan krijg ik een groen vinkje dat het modem gevonden is en online. Als ik daarna ververs dan krijg ik de melding dat het modem niet te vinden is. (Zie foto’s)
Wat heb ik gedaan/geprobeerd;
Deze tip via het forum;
1 Pods uit het stopcontact halen
2 Modem stekker er uit
3 Pods in stopcontact doen
4 Modem stekker er in
5 DIRECT reset modem (klein knopje achterkant 20sec indrukken)
Daarna maken Pods weer verbinding en gaat uiteindelijk het lampje op de pods uit.
Maar ook;
- Stekker modem eruit voor 30 seconden
- Reset knop ingedrukt
- Via de app teruggezet naar fabrieksinstellingen
- De app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd
- WiFi Pods meermaals erin / eruit, ook na reset modem, maar ook na uren blijft hij knipperen
- helpdesk gebeld, zij hebben ook op afstand het modem gereset
Hopelijk vind ik via deze weg toch de oplossing