1
Vraag
2
Reageer en help mee
Larsdevroege

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem niet vindbaar in smart WiFi app

Hallo allemaal,

 

vrijdag nieuw abonnement gekregen en nieuw modem (giganet modem) maar krijg deze niet toegevoegd/herkent in de smart WiFi app… monteur die in eerste instantie kwam installeren lukte het ook niet; misschien kwam het door overlappende abonnementen van ziggo maar dit weekend nog steeds geen succes. Modem zelf werkt wel want internet/WiFi doet het maar zodra ik de boosters wil gaan installeren via de app krijg ik dus foutmelding in de app, zie ook de foto.

 

wie kan me helpen? Terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw opstarten is al (meermaals) gebeurd

27 Reacties 27
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik heb hetzelfde hier.
Wat een slechte technische uitvoering van de wifi pods.
Een app, die de helft van de tijd niet doet waar het voor bestemd is.
Wellicht moet ik hier het modem 30sec van de stroom gaan halen, maar dat heb ik al vaker moeten doen en vind dat een lapmiddel.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

om heel eerlijk te zijn, neem voor 2,50 gewoon de deco's. voor 2,50 heb ik liever 3 (eigenlijk 2, want eentje staat naast het modem) dan 2 smart wifi pods (van 1,25 per stuk) die veel minder goed werken. je zult merken dat ze makkelijker te installeren zijn en over het algemeen gewoon beter werkt.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Kan je deze dan ook gebruiken icm de witte connectmodem van Ziggo?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de deco's maken een nieuw wifi netwerk, eentje word in de connectbox geplugd met een internetkabel. de andere 2 kunnen elders in het huis geplaatst worden. dus ja, dit kan icm een connectbox 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gio2903 "voor 2,50 heb ik liever 3 (eigenlijk 2, want eentje staat naast het modem) dan 2 smart wifi pods (van 1,25 per stuk) die veel minder goed werken."

 

Vreemd dat je meld dat de pods veel minder goed werken.

De specificaties van de pods liggen een stuk boven de Deco's en hier heb ik via de pod die 5 meter hoger op de 1e verdieping hangt beneden 650+ Mbit/s download en 50+ Mbit/s upload.

Daarnaast heb ik met de pods, in geen 17 jaar wifi, zo'n stabiel netwerk gehad.

Eerder altijd een UTP kabel nodig gehad voor een stabiele verbinding voor Teamviewer / Teams en andere beeldverbindingen, maar met de pods in geen enkel probleem, dus de laptop hoeft niet meer op een UTP kabel aangesloten te zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Larsdevroege Hier is een ander probleem aan de hand.

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Dat lost vaak dit probleem op.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@charleyr Heb je wel een goede verbinding via de pods?

De app is er alleen voor het installeren van de pods en om te zien welk apparaat met welke pod verbonden is, maar heeft verder geen functie als alles werkt.

Je zou de app zelfs kunnen verwijderen, alles werkt dan gewoon door.

 

Ik ben het met je eens dat de app goed moet werken, Ziggo is hiervan op de hoogte en ze zijn bezig om dit op te lossen, las ik in een ander topic.

Larsdevroege
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas wel @Bert , al meerdere keren zelfs 😅 ook terug naar fabrieksinstellingen; werkte ook niet. Nog steeds zoekende!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Larsdevroege Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken en mogelijk zien wat er fout gaat.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Er is iets vreemds aan de hand, want normaliter kan ik het ip adres van mijn modem ook pingen en krijg dan ekeurig een reply.
welnu, dat is nu niet meer aan de orde
Via whatsmijn ip krijg ik wel keurig het ip adres (ip4) van mijn modem te zien.
Wellicht moet ik weer eens een keer de voeding eraf gooien

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Larsdevroege! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂 Tof dat je ons hier hebt weten te vinden voor hulp bij het probleem dat je ervaart met de SmartWifi app.

Ik heb allereerst je gegevens in het systeem gecontroleerd om te checken of alles goed is doorgelopen. Er staan geen orders meer open onder je nieuwe abonnement en alles is goed doorgelopen en verwerkt. In theorie zou de SmartWifi app het daarom ook 'gewoon' moeten doen en zou het moeten lukken om je pods te installeren. Jammer dat dit in de praktijk nog niet waar blijkt te zijn.

 

Vanaf hier krijg ik helaas ook geen contact met je modem om de pods toe te voegen. Ik wil je daarom nog eens vriendelijk verzoeken het modem voor 30 seconden stroomloos te zetten en daarna opnieuw in een stopcontact te pluggen. Een fabrieksreset is niet nodig. Volgens mijn systeem is deze reset zo'n twee dagen geleden voor het laatst gebeurd en mogelijk was toen nog niet alles doorgelopen/verwerkt in ons systeem. In ieder geval het proberen waard, dus!

 

Laat ons weten wanneer je het modem stroomloos hebt gezet, dan kijken we er opnieuw naar. 

Larsdevroege
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks! Heb ik gedaan, zelf kan ik alleen het modem niet vinden. Lukt dat jullie van afstand wel?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@Larsdevroege Hier ook nog niet succesvol te bereiken in de software van de SmartWifi app, dan zijn nog 2 opties mogelijk. 
1: Een volledige herstart naar fabrieksinstellingen, deze doe je door de resetknop 30 seconde ingedrukt te houden. 

2: omzetting naar IPv4 vanaf deze kant. Die optie doen we als optie 1 niet werkt. 

Laat je het me weten wanneer je die 1e gedaan hebt? 

Larsdevroege
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ey @Jos thanks voor de reactie en top! Helaas, ook met een herstart naar fabrieksinstellingen (net gedaan) werkt het niet. De app blijft aangeven dat er geen connectie gemaakt kan worden met het modem

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

Fijn dat je dit al hebt gedaan, ik baal met je mee dat dit het niet oplost. 
Met de monteur voor vandaag op de rol is het misschien beter nog even niets te doen en de bevindingen van de monteur af te wachten. 
Geef je me een update zodra die geweest is? 

Larsdevroege
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ey @Jos , de monteur kon helaas niks doen. Hij gaf aan geen IP-adres te kunnen zien van het modem(?) maar dat de rest vwb het modem “groen was”. Hij denkt/dacht dat het aan de volgende dingen kon liggen:

1) het omzetten van particulier naar zakelijk is niet goed gegaan

2) er zit een probleem tussen de “kast in de wijk” naar mijn meterkast. Hij kon zeg de kabel niet doormeten want had de instrumenten er niet voor.

 

overigens viel het hem op dat de internetsnelheid niet zo hoog is als deze moet zijn. Ik heb een abo van 1000 down en deze komt (bekabeld) niet hoger dan 380. 

Larsdevroege
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ey @Jos , de WiFi boosters doen het! Ik weet niet wat er veranderd is maar ze doen het ineens! Echter, de snelheid vraag blijft staan. Ik haal op z’n max, bedraad 350 terwijl ik het abo van 1000 download heb. Daar mag toch niet zo’n groot verschil in zitten?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dat klopt. vaak kom je rond de 950 uit oid. heeft de monteur de hoofdaansluiting gecontroleerd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Larsdevroege Heeft de monteur niet erover gehad dat er een andere monteur ging komen die wel kan meten?

Mogelijk kan een Ziggo moderator zien wat de volgende acties zijn of de volgende acties inzetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic