Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb vandaag ter vervanging van mijn oude wifibooster twee nieuwe smartpods ontvangen en die wil ik installeren, maar ik zie nu dat in de Smart Wifi App mijn modem niet kan worden gevonden.
Ik heb de Connectbox al handmatig herstart en ook via de Connectbox-site, maar beiden hebben geen effect. Verder is de status gewoon actief en Internet verbonden.
Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn? Want zolang het modem niet kan worden gedetecteerd kan ik de Smart Pods niet installeren.
Alvast bedankt
De meest voorkomende oorzaak is een connectbox in bridge.
Valt zelf te controleren of de connectbox in de bridgestand staat?
Ik zie dat namelijk zo snel niet als ik inlog op de connectbox
@Ralf79 schreef:Valt zelf te controleren of de connectbox in de bridgestand staat?
Ik zie dat namelijk zo snel niet als ik inlog op de connectbox
Als dit je nu al niet bekend voorkomt zal dat niet het geval zijn.
Is het toestel met de app via de wifi van de Connectbox verbonden?
Ja, ik heb ook de oude wifibooster even uit het stopcontact gehaald zodat de connectbox de enige met wifisignaal was. Maar ook dan wordt het modem niet herkend
Je kan de app zelf wel starten en met de Mijn Ziggo gegevens inloggen?
Ik gebruik zowel de app als de pods niet, voor verdere hulp zal een andere medeklant zich wel melden.
Ja, de app is verder gekoppeld aan mijn Ziggo-account.
Ik wacht wel even af of iemand anders nog een oplossing weet voor dit probleem
Goedemiddag Ralf79,
Helaas is het probleem wat jij aankaart, een bekend probleem. We hopen dit met een update op te lossen zodat je modem ook benaderbaar is vanuit de Smart Wifi app.
Dank je voor het antwoord. Is er enig zicht op wanneer die update moet gaan plaatsvinden? Of is er een andere manier om de ontvangen smartpods wel geïnstalleerd te krijgen?
Je zal de Pods via de app moeten aanmelden met de QR code.
Het zal een goede verbetering zijn als de Pods eenmalig bedraad verbinden met de Connectbox genoeg is. Helaas werkt dit systeem niet zo.
Hallo @Ralf79 , we hebben zojuist een aanpassing gedaan op je account voor de Pods.
Wil je eens kijken of het in de loop van de middag lukt om de Pods te installeren?
Hoi @Meindert,
Ik heb zojuist een nieuwe poging gedaan maar de SmartWifi-app kan nog altijd niet mijn modem detecteren.
En ik heb dan ook geen optie om die smartpods toe te voegen en te installeren.
Hallo @Ralf79 ,
Waarschijnlijk overbodig, maar zou je toch eens willen controleren of je wel met de juiste gegevens bent ingelogd?
Ik zie wel een aantal andere meldingen voorbij komen waarbij klanten de modem niet kunnen vinden in de SmartWifi app. Mogelijk heb jij hier ook last van.
Klopt het dat alle icoontjes in de app bij je een rood uitroepteken hebben?
Ik zie idd na enkele minuten rode uitroeptekens verschijnen.
Op de hoofdpagina zie ik ook mijn netwerkgegevens staan en bij apparaten dat behalve het modem er een wifibooster in het netwerk aanwezig is, wat klopt.
@Ralf79 Bedankt voor de terugkoppeling! Dan is het inderdaad een bekende issue! Wij doen ons best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
@Ralf79. Ik zie het issue waar Lotte het over heeft niet meer bij ons in de lijst staan. Is het opgelost bij jou? 🙂
@Lycke Ik heb het zojuist nog even geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde resultaat.
Dus als ik de SmartWifi-app opstart is deze een aantal minuten aan het zoeken naar mijn modem en uiteindelijk resulteert dit in een melding dat het modem niet kan worden gevonden met rode uitroeptekens in het scherm.
Helaas. Ik zie dat het vorige issue inderdaad gesloten is, maar er nu eenzelfde issue weer geopend is. Het is dus inderdaad nog niet opgelost :-(. Er wordt aan gewerkt!
Hi,
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik wil mijn wifibooster installeren, maar de SmartWifi App kan mijn SmartWifi Modem niet vinden. Hij blijft maar zoeken en geeft op het beginscherm van de app soms de melding dat deze niet gevonden kan worden.
Mijn gegevens zijn gekoppeld en onder mijn apparaten zie ik wel dat de wifibooster is gedetecteerd.
Wat kan ik doen?
Ook hier hetzelfde probleem. modem en 2 pods worden niet gevonden. Na herstart modem en nieuwe installatie Smartwifi werkt het soms een dag, maar daarna wordt er weer niets gevonden. Ik moet dus elke dag het modem herstarten, de cache van de app leeggooien en dan werkt het weer even. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een factory reset. Als ik de commentaren lees die bij deze app worden vermeld in de Playstore is de kritiek niet mals. Veel ontevreden (ex)gebruikers.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...