Ralf79

Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem niet gevonden Smart Wifi app

Ik heb vandaag ter vervanging van mijn oude wifibooster twee nieuwe smartpods ontvangen en die wil ik installeren, maar ik zie nu dat in de Smart Wifi App mijn modem niet kan worden gevonden.
Ik heb de Connectbox al handmatig herstart en ook via de Connectbox-site, maar beiden hebben geen effect. Verder is de status gewoon actief en Internet verbonden.

Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn? Want zolang het modem niet kan worden gedetecteerd kan ik de Smart Pods niet installeren.

Alvast bedankt

27 Reacties 27
RoWi.
Expert
Expert
  • 12050Posts
  • 541Oplossingen
  • 3296Likes

De meest voorkomende oorzaak is een connectbox in bridge.

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Valt zelf te controleren of de connectbox in de bridgestand staat?
Ik zie dat namelijk zo snel niet als ik inlog op de connectbox

RoWi.
Expert
Expert
  • 12050Posts
  • 541Oplossingen
  • 3296Likes

@Ralf79  schreef:

Valt zelf te controleren of de connectbox in de bridgestand staat?
Ik zie dat namelijk zo snel niet als ik inlog op de connectbox

Als dit je nu al niet bekend voorkomt zal dat niet het geval zijn.

Is het toestel met de app via de wifi van de Connectbox verbonden? 

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb ook de oude wifibooster even uit het stopcontact gehaald zodat de connectbox de enige met wifisignaal was. Maar ook dan wordt het modem niet herkend

RoWi.
Expert
Expert
  • 12050Posts
  • 541Oplossingen
  • 3296Likes

Je kan de app zelf wel starten en met de Mijn Ziggo gegevens inloggen?

Ik gebruik zowel de app als de pods niet, voor verdere hulp zal een andere medeklant zich wel melden.

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, de app is verder gekoppeld aan mijn Ziggo-account.
Ik wacht wel even af of iemand anders nog een oplossing weet voor dit probleem

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Posts
  • 192Oplossingen
  • 508Likes

Goedemiddag Ralf79, 

Helaas is het probleem wat jij aankaart, een bekend probleem. We hopen dit met een update op te lossen zodat je modem ook benaderbaar is vanuit de Smart Wifi app. 

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor het antwoord. Is er enig zicht op wanneer die update moet gaan plaatsvinden? Of is er een andere manier om de ontvangen smartpods wel geïnstalleerd te krijgen? 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12050Posts
  • 541Oplossingen
  • 3296Likes

Je zal de Pods via de app moeten aanmelden met de QR code. 

Het zal een goede verbetering zijn als de Pods eenmalig bedraad verbinden met de Connectbox genoeg is. Helaas werkt dit systeem niet zo.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 744Posts
  • 98Oplossingen
  • 186Likes

Hallo @Ralf79 , we hebben zojuist een aanpassing gedaan op je account voor de Pods.
Wil je eens kijken of het in de loop van de middag lukt om de Pods te installeren? 

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Meindert,

Ik heb zojuist een nieuwe poging gedaan maar de SmartWifi-app kan nog altijd niet mijn modem detecteren.
En ik heb dan ook geen optie om die smartpods toe te voegen en te installeren.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 744Posts
  • 98Oplossingen
  • 186Likes

Hallo @Ralf79

Waarschijnlijk overbodig, maar zou je toch eens willen controleren of je wel met de juiste gegevens bent ingelogd?
Ik zie wel een aantal andere meldingen voorbij komen waarbij klanten de modem niet kunnen vinden in de SmartWifi app. Mogelijk heb jij hier ook last van.
Klopt het dat alle icoontjes in de app bij je een rood uitroepteken hebben? 

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Meindert

Ik zie idd na enkele minuten rode uitroeptekens verschijnen.

Op de hoofdpagina zie ik ook mijn netwerkgegevens staan en bij apparaten dat behalve het modem er een wifibooster in het netwerk aanwezig is, wat klopt. 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Posts
  • 192Oplossingen
  • 508Likes

@Ralf79 Bedankt voor de terugkoppeling! Dan is het inderdaad een bekende issue! Wij doen ons best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11649Posts
  • 906Oplossingen
  • 4122Likes

@Ralf79. Ik zie het issue waar Lotte het over heeft niet meer bij ons in de lijst staan. Is het opgelost bij jou? 🙂 

Ralf79
topicstarter
Stamgast
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ik heb het zojuist nog even geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde resultaat.
Dus als ik de SmartWifi-app opstart is deze een aantal minuten aan het zoeken naar mijn modem en uiteindelijk resulteert dit in een melding dat het modem niet kan worden gevonden met rode uitroeptekens in het scherm.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11649Posts
  • 906Oplossingen
  • 4122Likes

Helaas. Ik zie dat het vorige issue inderdaad gesloten is, maar er nu eenzelfde issue weer geopend is. Het is dus inderdaad nog niet opgelost :-(. Er wordt aan gewerkt! 

Marloes12345

Stamgast
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik wil mijn wifibooster installeren, maar de SmartWifi App kan mijn SmartWifi Modem niet vinden. Hij blijft maar zoeken en geeft op het beginscherm van de app soms de melding dat deze niet gevonden kan worden.

Mijn gegevens zijn gekoppeld en onder mijn apparaten zie ik wel dat de wifibooster is gedetecteerd.

Wat kan ik doen?

tapaz

Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ook hier hetzelfde probleem. modem en 2 pods worden niet gevonden. Na herstart modem en nieuwe installatie Smartwifi werkt het soms een dag, maar daarna wordt er weer niets gevonden. Ik moet dus elke dag het modem herstarten, de cache van de app leeggooien en dan werkt het weer even.  Dat kan niet de bedoeling zijn. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een factory reset.  Als ik de commentaren lees die bij deze app worden vermeld in de Playstore is de kritiek niet mals. Veel ontevreden (ex)gebruikers.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic