Hallo,
Ik heb een vraag, onze modem heeft sinds enkele weken kuren - meerdere keren per week uit zichzelf opnieuw opstarten en een instabiele wifiverbinding, met name met online spellen. Is het mogelijk om een nieuwe modem te ontvangen, of is er een manier om dit te verhelpen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Jonathan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik raad je aan om een nieuw modem aan te vragen.
Mocht het daarna nog niet verholpen zijn dan is het verstandig om een monteursafspraak in te plannen zodat de oude hoofdaansluiting kostenloos vervangen kan worden.
Je kunt een nieuw modem aanvragen via de klantenservice.
Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?
Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.
Zit vaak in de meterkast.
Om je signaal te kunnen beoordelen:
Kun je de up en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?
Instructies:
Hierbij de gevraagde informatie
Ik raad je aan om een nieuw modem aan te vragen.
Mocht het daarna nog niet verholpen zijn dan is het verstandig om een monteursafspraak in te plannen zodat de oude hoofdaansluiting kostenloos vervangen kan worden.
Je kunt een nieuw modem aanvragen via de klantenservice.
Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.
Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Zal ik doen. Bedankt voor de snelle reactie!
Bij mij hetzelfde. Sinds een dag of 5 slechte wifi verbinding met Connectbox en/of wel verbinding met Connectbox maar dan geen internet.
Monteur is nu geweest en heeft AOP vervangen. Maar het bleek dat het nivo van het binnenkomende signaal laag was dus heeft de monteur kastje in de straat nagekeken. Onderweg komt de monteur een buurman tegen die vraagt wat er toch bij Ziggo aan de hand is want hij heeft steeds problemen met internet. Slechte wifi verbinding met Connectbox en/of wel verbinding met Connectbox maar dan geen internet enz. Zelfde verhaal dus.
Het lijkt mij dat er iets aan de hand is met de Connectboxen. Misschien een recente update die nu problemen geeft of zo.
17 dagen later heb ik nog niets vernomen van Ziggo. Wat kan ik het beste doen?
Jonago wrote:17 dagen later heb ik nog niets vernomen van Ziggo. Wat kan ik het beste doen?
Goedemiddag @Jonago,
Sorry voor deze super late reactie, er lijkt iets niet helemaal goed te zijn gegaan.
Wel fijn dat er al een analyse is gedaan en je foto's hebt gedeeld.
Een gratis nieuw modem heb ik daarom gelijk voor je aangevraagd.
PostNL bezorgt deze zo snel mogelijk.
Deel je je bevindingen als je dit modem hebt aangesloten?
Zal ik doen, dank voor de reactie alsnog!
geen port forwarding meer na de software update ,ik denk dat er iets stuk is in het modem , hardware die de routerfunctie regelt.
Soms zijn de poorten open ,en dan een uur of korter later zin ze allemaal weer dicht.
Is het mogelijk om en ander modem te krijgen ??
GR Jan
BRNO wrote:geen port forwarding meer na de software update ,ik denk dat er iets stuk is in het modem , hardware die de routerfunctie regelt.
Soms zijn de poorten open ,en dan een uur of korter later zin ze allemaal weer dicht.
Is het mogelijk om en ander modem te krijgen ??
GR Jan
je kan beter je eigen topic openen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.