Mijn internetverbinding werkt sinds vanochtend niet meer. In eerste instantie leek mijn connectbox modem defect (alle lampjes waren en bleven uit, ongeacht aan/uit zetten, reset, etc.), na contact met de helpdesk is een nieuwe voeding onderweg. Inmiddels lijkt echter het modem toch weer tot leven te zijn gekomen op de oude voeding. Nadruk op "lijkt", want de internetverbinding is helaas nog niet hersteld. De lampjes op het modem spelen nu steeds hetzelfde riedeltje af:
1. Power lampje brandt wit, overige lampjes zijn uit (ca. 20 sec)
2. De 3 andere lampjes worden groen (<1sec)
3. Alle lampjes incl. power worden rood (<1sec)
4. Power lampje knippert wit, de rest is uit (ca. 10 sec)
5. Terug naar stap 1
Ik heb voor de zekerheid nog maar eens alles geprobeerd (aan/uit zetten, reset, kabels loskoppelen en weer aansluiten) maar bovenstaande blijft zich herhalen. Kan dit nog steeds het gevolg zijn van een defecte voeding, of is hier meer aan de hand?
TV werkt overigens wel, dus aan het signaal lijkt het niet te liggen. Test met een andere coax lost het ook niet op, dus ook daar lijkt het niet aan te liggen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nieuw modem is binnen, aangesloten, en ik ben weer online als vanouds. Probleem opgelost dus!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Als ik het zo lees denk ik toch dat het aan de voeding ligt...... die kan brak zijn.
Als je zelf thuis een voedingsadapter hebt liggen met dezelfde waarden voltage en ook amperage en de juiste stekker er op kan het geen kwaad om die te proberen tot de normale voeding binnen is.
Goedemiddag @Nlaurent,
Welkom op de Community!
Erg vervelend als het internet ineens niet werkt, helemaal als dit plotseling gebeurd.
Ook fijn dat hier al een tip is gegeven, al lijkt de voeding toch niet de oorzaak.
Op basis van je mailadres zie ik dat er een nieuwe adapter is bezorgd en er net een nieuw modem is aangevraagd.
Laat je weten als het nieuwe modem binnen is? Hopelijk werkt het internet snel weer!
De voeding was inderdaad dus toch niet het probleem. Hopelijk dat een nieuw modem uitkomst biedt, deze wordt begin volgende week verwacht.
Yes, wordt vervolgd dus!
Nieuw modem is binnen, aangesloten, en ik ben weer online als vanouds. Probleem opgelost dus!
Dat is geweldig nieuws, heel fijn dat je weer online bent nu 🙂
Bedankt voor de terugkoppeling, weer veel internetplezier!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.