1
Vraag
2
Reacties
Nlaurent

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Modem maakt geen internetverbinding

Mijn internetverbinding werkt sinds vanochtend niet meer. In eerste instantie leek mijn connectbox modem defect (alle lampjes waren en bleven uit, ongeacht aan/uit zetten, reset, etc.), na contact met de helpdesk is een nieuwe voeding onderweg. Inmiddels lijkt echter het modem toch weer tot leven te zijn gekomen op de oude voeding. Nadruk op "lijkt", want de internetverbinding is helaas nog niet hersteld. De lampjes op het modem spelen nu steeds hetzelfde riedeltje af:

1. Power lampje brandt wit, overige lampjes zijn uit (ca. 20 sec)

2. De 3 andere lampjes worden groen (<1sec)

3. Alle lampjes incl. power worden rood (<1sec)

4. Power lampje knippert wit, de rest is uit (ca. 10 sec)

5. Terug naar stap 1

 

Ik heb voor de zekerheid nog maar eens alles geprobeerd (aan/uit zetten, reset, kabels loskoppelen en weer aansluiten) maar bovenstaande blijft zich herhalen. Kan dit nog steeds het gevolg zijn van een defecte voeding, of is hier meer aan de hand? 

 

TV werkt overigens wel, dus aan het signaal lijkt het niet te liggen. Test met een andere coax lost het ook niet op, dus ook daar lijkt het niet aan te liggen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nlaurent
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuw modem is binnen, aangesloten, en ik ben weer online als vanouds. Probleem opgelost dus!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Als ik het zo lees denk ik toch dat het aan de voeding ligt...... die kan brak zijn.

 

Als je zelf thuis een voedingsadapter hebt liggen met dezelfde waarden voltage en ook amperage en de juiste stekker er op kan het geen kwaad om die te proberen tot de normale voeding binnen is. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Nlaurent,

Welkom op de Community!
Erg vervelend als het internet ineens niet werkt, helemaal als dit plotseling gebeurd.

Ook fijn dat hier al een tip is gegeven, al lijkt de voeding toch niet de oorzaak.
Op basis van je mailadres zie ik dat er een nieuwe adapter is bezorgd en er net een nieuw modem is aangevraagd.
Laat je weten als het nieuwe modem binnen is? Hopelijk werkt het internet snel weer!

Nlaurent
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De voeding was inderdaad dus toch niet het probleem. Hopelijk dat een nieuw modem uitkomst biedt, deze wordt begin volgende week verwacht.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Yes, wordt vervolgd dus! 

Nlaurent
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuw modem is binnen, aangesloten, en ik ben weer online als vanouds. Probleem opgelost dus!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat is geweldig nieuws, heel fijn dat je weer online bent nu 🙂
Bedankt voor de terugkoppeling, weer veel internetplezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic