Douwsky

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Modem lijkt via de Dhcp server geen ipv4 adressen meer uit te delen

Goedemiddag,
Na het vervangen van mijn connectbox voor de nieuwe sagecom lijkt het er op dat het modem geen ipv4 adressen meer uitdeelt middels de dhcp server.

Als ik op mijn verbonden apparaten een ipconfig uitvoer (zowel bekabeld als draadloos) krijg ik enkel ipv6 adressen te zien.

Deze apparaten kunnen daarna ook enkel nog het internet op richting bijvoorbeeld websites zoals google, maar website welke nog geen ipv6 ondersteunen zijn onbereikbaar.
Als ik handmatig op het apparaat een ipv4 adres statisch instel binnen de range van het modem (192.168.178.x)
Kom ik wel weer het volledige internet op.
Nu is het probleem dat ik veel smartaparatuur in huis heb met automatisering en dat deze nu helemaal niet meer benaderbaar zijn, en dat ik enkel via de kennis welke ik heb het voor elkaar gekregen heb om op de belangrijke aparaten (desktops) volledig internet te krijgen. Echter zit ik in feite al een week zonder internet, en heb ik afgelopen donderdag anderhalf uur met 4 ziggo monteurs gebeld die er geen verstand van hadden en er niet uitkomen. En van de klantenservice moet ik het modem maar blijven factory resetten om de zoveel uur in de hoop dat het verbeterd? Want een nieuw modem opsturen kan niet, want ik heb ja net een nieuw modem.
Al met al een behoorlijk vervelende situatie en hoop graag advies / snel een juiste oplossing.
Ik blijf er persoonlijk bij dat het of een firmware fout is, of een hardware matige fout in het modem, en ontvang dan ook graag nog een nieuw sagecom modem om dit uit te sluiten.

58 Reacties 58
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je zelf al een keer de resetknop onderop de Sagemcom 30 seconden ingedrukt gehouden?

Want dat is meest harde reset.

Douwsky
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert, bedankt voor je reactie.
Ja, het modem is meermalen gereset, zowel via de interface(3x) als via de knop op de onderkant(2x)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @Douwsky en een warm welkom op de Community,

 

Super dat je dit forum gevonden hebt! Vervelend dat je op dit moment problemen ervaart met de internetverbinding waardoor bepaalde websites zonder IPV6 ondersteuning niet bereikbaar zijn. Ik heb direct jouw gegevens erbij gepakt en zie dat je hierover gisteren ook contact gehad hebt met een van mijn collega's van de klantenservice. De betreffende collega heeft hier zo te zien een vervolgactie uitgezet richting de afdeling die dit kan oplossen. Op dit moment ben ik erge benieuwd of je vandaag nog getest hebt of je nog problemen ervaart. Het modem zelf heeft in iedergeval een goede verbinding en ik zie op dit moment een IPV4 en IPV6 adres. 

Wil je het modem misschien nog wel een keer resetten? Ik zie dat de modem uptime 3 dagen is, dus in die periode is het modem nog niet opnieuw gereset. 

Douwsky
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Paul,

Helaas hebben de aparaten welke verbonden zijn zelf enkel een een ipv4 adresD2D7ED10-710B-4C51-9731-27D072AC2D52.jpg

Zoals op de foto hierboven te zien is.
Verder heb ik een stuk of 30 smart lampen etc in huis welke ook allen niet meer benaderbaar zijn.
Mijn Google Homes werken nog wel gedeeltelijk, maar dit komt omdat google IPV6 ondersteund

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Douwsky Inmiddels hoor ik nu van mijn collega's dat hiervoor een onderzoeksticket geopend is. Ik heb ook jouw melding meegenomen in het lopende onderzoek zodat dit probleem spoedig wordt opgelost.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Douwsky en @Paul,

 

IP adres 169.254.x.x geeft aan dat de DHCP server niet bereikbaar is ( of werkt ).

 

Lijkt mij erop dat er of iets mis is met het modem en / of de instellingen van de DHCP.

 

 

Groet,

 

Bam

 

Douwsky
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hoi Bam,

Dat lijkt mij inderdaad ook het geval, en heb dit ook aangegeven bij zowel de montteur als klantenservice, maar die komen er niet uit en weigeren een nieuw modem te sturen.
Statisch ip adres instellen binnen de dhcp range en internet werkt weer lijkt mij er toch sterk op dat het een dhcp server issue is

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Douwsky  Voor dit probleem loopt op het moment een onderzoeksticket (PBI000000309066 ). We hebben namelijk van meer klanten met een Sagemcom modem de melding binnen gekregen dat er na een bepaalde tijd  de DHCPv4 geen IPV4 adressen meer uitdeelt. Met als gevolg dat apparatuur meer vernieuw of verkrijgen. Ik heb ook jouw melding doorgegeven hieraan toegevoegd zodat er spoedig een structurele oplossing voor komt. Een tijdelijke opossing van dit probleem is het handmatig herstarten van het modem. Wil je het modem eens herstarten en testen of de aangesloten apparaten dan weer tijdelijk verbinding krijgen en een IPV4 adres krijgen? Ik zie dat het modem 3 dagen terug een laatste keer gereset is. 

Douwsky
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Paul ,

Dat klopt, na een reboot werkt het even, een paar uurtjes, maar dat vind ik persoonlijk ook niet een tijdelijke oplossing.

Ondertussen zit ik dan ook maar te kijken naar een betere permanentere oplossing, het zelf aanschaffen van een Fritzbox 6660/6690
Jammer dat het zo moet, altijd tevreden geweest met ziggo tot op heden en veelal snelle oplossingen gehad.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan er niet gekeken worden naar een ubee 1318 ?

maar dan zou je wel eventueel de wifi zelf moeten verzorgen 

of je stelt de sagemcom tijdelijk in bridge modus met eigen router dan wordt de interne dhcp server niet gebruikt 

Douwsky
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

de ubee heeft geen wifi, wat noodzakelijk is.

en tevens wou ik de sagecom onderandere voor de 2.5gbps poort welke de ubee ook niet heeft en zit ik dus alsnog met het feit dat ik eigen apperatuur dien aan te schaffen, dan pak ik het liever direct bij het probleem aan om heel eerlijk te zijn

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ja dan snap ik het wel ja heel vervelend dit ook ik kan je er niet echt bij helpen aangezien ik de ubee met een eigen router dus alles in eigen beheer 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Douwsky Uiteraard snap ik dat dit zo geen werkbare situatie is. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Zou je hierop willen reageren? 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@Douwsky niet naar een eigen modem gaan, of je moet het ziggo modem in bridge zetten.

Eigen modem kan ziggo op dit moment ook niet voor elkaar krijgen, daar zijn veel grotere problemen mee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@puppie  schreef:

@Douwsky niet naar een eigen modem gaan, of je moet het ziggo modem in bridge zetten.

Eigen modem kan ziggo op dit moment ook niet voor elkaar krijgen, daar zijn veel grotere problemen mee.


Eigen modem niet voor elkaar krijgen?

Heb je daar voorbeelden van, want ik kan die niet meer dan één vinden op dit forum.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

sorry voor mij wat niet respectvolle toon :

er is wel degelijk wat bekend over eigen modem activaties

 

robinjoo19_0-1677186791566.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dit probleem speelt inderdaad in een aantal topics. Er is intern een ticket aangemaakt en het probleem is in onderzoek.

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@Bert @MR_CHIP dus jullie hebben de problemen over het activeren van een eigen modem niet gezien op het forum, ik wel en @tobiastheebe dus ook.

Maar jullie zijn nu ook weer in beeld.

Uitgelicht topic