Goedemiddag,
Na het vervangen van mijn connectbox voor de nieuwe sagecom lijkt het er op dat het modem geen ipv4 adressen meer uitdeelt middels de dhcp server.
Als ik op mijn verbonden apparaten een ipconfig uitvoer (zowel bekabeld als draadloos) krijg ik enkel ipv6 adressen te zien.
Deze apparaten kunnen daarna ook enkel nog het internet op richting bijvoorbeeld websites zoals google, maar website welke nog geen ipv6 ondersteunen zijn onbereikbaar.
Als ik handmatig op het apparaat een ipv4 adres statisch instel binnen de range van het modem (192.168.178.x)
Kom ik wel weer het volledige internet op.
Nu is het probleem dat ik veel smartaparatuur in huis heb met automatisering en dat deze nu helemaal niet meer benaderbaar zijn, en dat ik enkel via de kennis welke ik heb het voor elkaar gekregen heb om op de belangrijke aparaten (desktops) volledig internet te krijgen. Echter zit ik in feite al een week zonder internet, en heb ik afgelopen donderdag anderhalf uur met 4 ziggo monteurs gebeld die er geen verstand van hadden en er niet uitkomen. En van de klantenservice moet ik het modem maar blijven factory resetten om de zoveel uur in de hoop dat het verbeterd? Want een nieuw modem opsturen kan niet, want ik heb ja net een nieuw modem.
Al met al een behoorlijk vervelende situatie en hoop graag advies / snel een juiste oplossing.
Ik blijf er persoonlijk bij dat het of een firmware fout is, of een hardware matige fout in het modem, en ontvang dan ook graag nog een nieuw sagecom modem om dit uit te sluiten.