1
Vraag
2
Reageer en help mee
teamjul

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem lights on, but no internet

Good morning,

 

Sorry for using English, I include a Dutch translation below if needed 🙂

 

Now, the context I just moved this weekend, and already processed the moving via Ziggo, so I moved with my modem (black sagemcom) and when connecting it to the POA distributor 1 and the power, the light turns on and stay, but I have no internet, ethernet or wifi. I have tried 2 cables, both holes, and still nothing.

When I scan the QR code behind the box (to join the Wifi), it says "impossible to join the network Ziggo XXXXX"

teamjul_0-1695111521075.png

 

Is there something I am doing wrong ? It looks like I can't even connect to the wifi network (not talking about internet) but I am not an expert.

 

Many thanks in advance !

 

Dutch automatic translation

Nu, de context heb ik net verhuisd dit weekend, en al verwerkt de verhuizing via Ziggo, dus ik verhuisde met mijn modem (zwarte sagemcom) en bij het aansluiten op de POA verdeler 1 en de stroom, het lampje gaat branden en blijven, maar ik heb geen internet, ethernet of wifi. Ik heb 2 kabels geprobeerd, beide gaten, en nog steeds niets.

Als ik de QR-code achter de box scan (om verbinding te maken met de wifi), staat er "onmogelijk om verbinding te maken met het netwerk Ziggo XXXXX".
teamjul_0-1695111521075.png
Doe ik iets verkeerd? Het lijkt erop dat ik niet eens verbinding kan maken met het wifi-netwerk (ik heb het niet over internet), maar ik ben geen expert.

 

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70502Posts
  • 4904Oplossingen
  • 19938Likes

Do you have an internet connection with an Ethernet cable to the modem?

teamjul
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Bert, thanks for your reply.

No I don't have internet with ethernet 😕 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70502Posts
  • 4904Oplossingen
  • 19938Likes

Can you post a photo here of the first place where Ziggo enters your house with any splitters, amplifiers and the modem in the photo?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5009Posts
  • 590Oplossingen
  • 1947Likes

Goodmorning @teamjul 

 

Welcome to our Community for specialized help and support.

 

Our experts @Bert was allready really helpfull and asked you for some more information. If you still need his help, can you update this topic with the information he asked for?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic