tijs_a

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Modem laten vervangen na snelheidsverhoging

Gisteren kreeg ik een mailtje dan mijn internetsnelheid is verhoogd van 300 naar 350 en de melding dat ik in aanmerking kom om mijn oude modem, de EVW321B in bridgemode, te laten vervangen. Nu sta ik daar wel open voor aangezien de modem oud is en geen ipv6 ondersteund. Kan ik deze modem laten omwisselen voor een Ubee1318ZG aangezien ik alle functionaliteit van de ConnectBox niet nodig heb?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry voor het lange wachten, @tijs_a Het nieuwe modem is bij deze voor je besteld en komt zo snel mogelijk die kant op. 

Laat je even weten hoe het met het nieuwe modem gaat? 🙂

Bekijk in context

61 Reacties 61
tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
 
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ondervind je verder nog problemen met de diensten? 

De UMU-1006 is verouderd en zal moeten worden vervangen voor een POA-01-B en ook een coaxkabel IEC/F, rood groen gemarkeerd, lang 1,5m voor tussen modem en AOP.

tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Over het algemeen niet, maar zo nu en dan moet de modem gereboot worden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat komt vermoedelijk door de splitter.Maar je hebt alleen internet en geen TV van ziggo?

Je zou de Ubee 321b kunnen houden, die zou tot ongeveer 400 aan moeten kunnen.Maar een moderator wil vast wel een Ubee 1318 sturen.De keuze is dan aan jou.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het kan zijn dat die problemen worden opgelost door een nieuwe splitter en kabel.

M.b.t. het modem ligt de beslissing bij een moderator. Men komt binnen 1 à 2 dagen langs de topics.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @tijs_a, ik zie dat een aantal leden al goed meegedacht hebben! Ik sluit me er bij aan en heb een nieuwe kabel en splitter opgestuurd. Wij sturen de UBEE1318ZG op in specifieke gevallen. De connectbox kan omgezet worden naar IPV4 only, dit modem kan de snelheid aan. Laat je weten hoe het gaat na het aansluiten van de nieuwe materialen? 

tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank je wel voor het opsturen van de splitter en kabel. Ik vind het wel jammer dat ik geen UBC1318ZG mag ontvangen.  Het alternatief zou de connectbox zijn. Echter dit is geen optie wat mij betreft, aangezien deze modem de puma 6 chip  bevat en deze hardwarematige issues kent.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-omruilen-voor-de-Ubee-UBC1318ZG/td-p/34236

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan ook je huidige houden hoor, die kan de nieuwe snelheid wel aan.Als je toch een connectbox toegestuurd krijgt, kan een moderator of de klantenservice je oude weer activeren.

tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De toegestuurde kabel past niet in mijn ubee modem, aangezien deze een schroefverbinding heeft

Verwijderd account
Niet van toepassing

Als het goed is past de connector met de rode markering.Je moet hem erop schuiven ipv schroeven bij de oudere versies.Als het nog niet past, zou je dan een foto van de kabel willen maken?

tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb twee kabels toegestuurd gekregen. Beide kabels hebben een blauwe en een groene connector.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat zijn kabels voor TV en decoder.

Ergens is iets fout gegaan.

Ik heb het moderatieteam opnieuw gevraagd om je een IEC/F van 1,5m,  ROOD/GROEN gemarkeerd, toe te sturen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @tijs_a Ik heb de juiste coax-kabel voor het modem opgestuurd. Deze heb je binnen enkele werkdagen in de bus. Laat je het aan ons weten als het aangesloten is?

tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt, ik heb zojuist de rood/groene kabel aangesloten. Ik haal bedraad overigens niet hoger dan 307/31. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De stekker van het modem uit het stopcontact voor 30 sec. doet vaak wonderen.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goede vraag, @tijs_a. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heeft het advies van @KBX458 geholpen? Hoe gaat het nu? 

tijs_a
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Sorry voor de late reactie, maar het advies van @KBX458 heeft helaas niet geholpen. Ik haal nog steeds de eerder genoemde snelheden.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Probeer eens het volgende:

type in het zoekveld (W10 pc): netwerk opnieuw instellen en voer dit uit.  De pc start na 5 minuten automatisch opnieuw op.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je zou ook nog de Ubee kunnen resetten door het pinnetje 15 seconden in te drukken.

Uitgelicht topic