1
Vraag
2
Reacties
lowlander

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Modem keuze - Omruil mogelijk?

op het forum kwam ik onderstaande modem specificaties tegen voor wat betreft stroomverbruik.


TG2492LG-ZG (Arris SmartWifi modem): 12 W (idle), 15,3 W (nominaal)

CH7465LG-ZG (Compal SmartWifi modem): 10 W (idle), 11,9 W (nominaal)

TG3492LG-ZG (SmartWifi modem Giga): 12 W (idle), 15,3 W (nominaal)

 

Op het moment heb ik een TG2492LG-ZG connectbox. Kan ik deze bij Ziggo laten omruilen voor een CH7465LG-ZG in het kader van energiebewust tv kijken en internetten.

 

De huidige modem wordt in bridge modus gebruikt, zijn er technische of functionele verschillen met de TG2492LG-ZG ten opzichte van de CH7465LG-ZG ?

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij mij weten worden modems niet omgeruild vanwege energie verbruik, alleen bij problemen

Bekijk in context

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @lowlander

 

Voor zover ik weet is energiebesparing inderdaad geen reden om een modem om te wisselen. Het verschil in stroomkosten zou hierin ook op iets meer dan een euro per maand liggen, volgens mij, dus ik vraag me af of het écht veel zoden aan de dijk zet. Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar ons beleid hierin. Dus ik zet het wel intern even uit om navraag te doen. Ik kom er op terug! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij mij weten worden modems niet omgeruild vanwege energie verbruik, alleen bij problemen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Je huidige modem is een Docsis 3.1 modem en de andere zijn Docsis 3.0 modems en je huidige heeft meer en stabielere verbindingsmogelijkheden met Ziggo en het internet en Docsis 3.1 zal in de toekomst de norm worden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het huidige modem van ts is een docsis 3.0 modem en hij noemt 1 ander docsis 3.1 modem op namelijk de giga variant, die andere met minder vebruik is nog steeds docsis 3.0

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@MR_CHIP Je hebt gelijk, ik dacht dat TS nu een Giga modem had, niet goed gelezen, dus mijn uitleg is onjuist.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

geeft niks hoor bedoelde het niet slecht

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @lowlander

 

Voor zover ik weet is energiebesparing inderdaad geen reden om een modem om te wisselen. Het verschil in stroomkosten zou hierin ook op iets meer dan een euro per maand liggen, volgens mij, dus ik vraag me af of het écht veel zoden aan de dijk zet. Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar ons beleid hierin. Dus ik zet het wel intern even uit om navraag te doen. Ik kom er op terug! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het beleid is voor nu dat er geen modems worden omgeruild op basis van stroomverbruik. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic