Popul

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem kan niet geactiveerd worden

Ivm problemen met telefoon, televisie en internet al monteur geweest, zelfs de BAM om de kabel buiten na te lopen en gister weer monteur. Deze heeft een nieuwe modem neergezet, de oude meegenomen, maar de nieuwe modem kan niet geactiveerd worden. Zit nu dus helemaal zonder alles waarvoor ik wel betaal. Ik schrik als ik lees hoe vaak mensen problemen hebben ivm modemactivatie. Een compensatieregeling kan niet getroffen worden (wordt mij gemeld) ondanks al maanden en maanden storingen en nu dus helemaal niets meer mogelijk. Ik wordt hier zo moe van. Wat is er aan de hand bij Ziggo dat de service zo slecht is en bij de klantenservice enorm stomme antwoorden en oplossingen worden gegeven. Alle kabeltjes en reset en monteur hebben tot nu toe als resultaat dat helemaal niets meer werkt!! In de laatste chat werd mij gemeld dat ik maar geduld moet hebben. Maar mijn geduld is wel een beetje op!
11 Reacties 11
Popul
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik krijg net in een chat door dat de order om de modem te activeren is vastgelopen en nu handmatig recht moet worden gezet. Dit kan NOG 72 uur duren. Dus na maanden storing en problemen (die overigens ook nog steeds niet zijn opgelost) nu al 24 uur geen internet en telefoon en het kan NOG 72 uur duren! Sorry hoor.... :skull_crossbones:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat je geduld zijn grenzen nadert, kan ik me voorstellen. Heel misschien dat een moderator nog iets kan doen, hoewel hun mogelijkheden ook geen wonderen kunnen verrichten. Je krijgt vandaag of morgen een reactie. Staan je postcode en huisnummer in je communityprofiel? (alleen zichtbaar voor moderators).
Popul
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja. Staan erin. Hopen dat er een moderator reageert. Na modemactivatie kan ik dan weer verder met de storingen/problemen die nog niet zijn opgelost:(. Dank voor je reactie.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Als er problemen zijn met activeren (zoals de chatmedewerker zegt) dan kan helaas een moderator niet veel meer doen. Vaak is dit binnen 1-3 dagen opgelost, maar een precieze 'fix'-tijd is dan nooit bekend.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Popul . Welkom hier!

Het klopt dat er momenteel een probleem is met de activatie van modems. Deze slaan veelal op error in het systeem en het duurt inderdaad tot 72 uur voor die error er af is. Super naar, natuurlijk. Vooral wanneer je het nieuwe modem gekregen hebt juist omdat er al zoveel problemen zijn.

Hoe stom het ook is; dat dit probleem van de activatie er momenteel is, is echt puur pech. Ik heb ook niet de mogelijkheid dit sneller op te lossen dan al wordt gedaan.

Wel wil ik natuurlijk heel graag met je kijken naar een compensatie hiervoor. En dan niet enkel over de periode dat je nu zonder internet, maar ook zeker naar eerdere storingen als deze door problemen vanuit ons zijn gekomen.

Kan je vertellen wat er precies aan de hand is, al maanden?
Popul
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er is regelmatig geen telefoon. De internet/wifi is niet beschikbaar (geen bereik binnen 5 meter) of erbarmelijk traag (modem resetten). De televisie geeft zwart beeld (zie dan wel de ondertiteling en soms wel geluid maar dus geen beeld) of beeld met pixels. Horizonbox loopt vast en moet om de haverklap gereset worden. Programma's willen na pauzeren niet meer starten ook dan moet de horizonbox opnieuw gestart worden. Er zijn diverse monteurs geweest in de loop der jaren. In juli is er een kink in de kabel ontdekt en daarvoor is de BAM (hele voortuin open gespit) geweest. Deze heeft geen gekke dingen gevonden maar toch de kabel verder naar binnen getrokken (zonder las) en opnieuw aangesloten. Direct daarna was er alweer storing op tv en bekabeld internet snelheid 70 mb download (abonnement is 250 mb). Na harde reset modem wel wat sneller (uiterlijk 180 mb gehaald op diverse momenten) maar nog steeds problemen tv. Gisteren een monteur (alweer een halve dag wachten en ruim 2.5 uur, onafgeronde, werkzaamheden. Deze heeft een nieuwe modem neergezet maar kon dus niet geactiveerd worden. De tv gaf op het nieuwe modem (de monteur was er nog) alweer hupjes/verspringing in het beeld en de horizonbox reageerde totaal niet op de afstandbediening. Die storing is in ieder geval nog niet opgelost. Volgens de monteur ligt dat dan aan de verouderde horizonbox en zou er een mediabox Next moeten komen, hier zijn wij nogal huiverig voor (zie alle topics storingen Next). De snelheid van internet is niet te testen op het moment vanwege een niet werkende modem. En omdat er geen internet is werken wij nu met email op de Wifispots. Deze haalt wel mail binnen en kan op internet maar email versturen gaat niet. Er zijn een aantal zakelijke klanten van ons die dringend op een email zitten te wachten. Het nieuws dat het nog 72 uur kan duren gaat ons klanten kosten!! Verder zal op het klanten account wel de nodige email/chat en bellen contact staan. Ik hoop tenminste dat genoteerd wordt als er contact is geweest. Wij hebben overigens geen zakelijk account.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Bedankt voor je verhaal, Popul. Dat is een hele opsomming met problemen die je met tv en internet hebt. En je geeft aan dat er ook al wat monteurs over de vloer zijn geweest. Ik vind het jammer dat je het nu ook niet treft met de storing die we momenteel hebben om het modem te activeren. Het leek er op dat de monteur aardig door had wat er aan de hand is en een nieuw modem de oplossing is voor je internetprobleem.

Je bekabeling is nu gecheckt en waar nodig vervangen door de monteur. Nu het modem nog! Ik kan dit helaas niet voor je versnellen.

Wat betreft de Mediabox Next, je leest natuurlijk vaker dat ergens problemen mee zijn dan dat het goed werkt. Dat zal voor elk product bij elke telecomprovider zo zijn. Toevallig kreeg ik net deze positieve reactie terug van een klant die is overgestapt naar de Next 😉 Wil je meer weten over de Mediabox Next, dan vind je hier op de Community meer informatie.
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Marianne Ziggo


De link die jij geeft volg ik met las resultaat :
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Popul
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yes, Ben ingelogd via MijnZiggo.nl. Dan moeten al mijn telefoontjes en (hopelijk) notities van bellen met de klantenservice en hun oplossingen zichtbaar moeten zijn, tenzij de klantenservice geen notities maakt maakt om hun fouten te verbergen😤. zou niet de eerste keer zijn.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Vol verbazing zie dat je reactie geeft op topic uit 2019. Kun je me toelichten waar je hulp bij nodig hebt? 

Uitgelicht topic