Ik worstel met dit probleem. Het is steeds het modem dat uitvalt; het ligt dus niet aan mijn router. Héél vervelend euvel, omdat bij het uitvallen van het modem ook mijn vaste telefoon uitvalt en ik vind dat onacceptabel. Al gemeld bij klantenservice, maar nog steeds geen bevredigende oplossing.
Vanmiddag rond 14.00 u. was het weer zover: modem groen-knipperend; logde daarna wel weer vanzelf in, maar toch weer een paar minuten uitval.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Mijn modem staat in Bridge-modus, maar ik kan niet inloggen met de aangeboden link ( http://192.168.100.1/)
Heb je, ondanks bridge mode, ook 192.168.178.1 geprobeerd?
Het AOP en aansluitkabel naar het modem zien er goed uit. De TV-kabel is echter afgekeurd door de oude stekker met plastic behuizing, deze moet vervangen worden.
Zou je verder het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Ook 192.168.178.1 geprobeerd: zónder succes.
Overigens heb ik de laatste week geen uitval meer geconstateerd.
Ik meld me wel weer als het probleem zich weer gaat voordoen!
In ieder geval bedankt voor de geboden hulp.
Alleen blijft het voor mij onduidelijk waarom ik niet kan inloggen in mijn modem.....
Heb je eerder wel de interface van het modem kunnen bereiken in bridge mode?
Zo nee, dan is het mogelijk dat 192.168.100.1 en 192.168.178.1 door jouw router worden geblokkeerd. Technisch verhaal, maar de router moet verzoeken naar deze adressen behandelen als verkeer dat naar het internet gaat zodat het modem wordt aangesproken en verzoeken niet achter de router blijven 'hangen'.
Welk subnet (bijvoorbeeld 192.168.1.0/24) gebruik je op de eigen router?
Hallo @rovaval
Uitval zoals je beschrijft wordt meestal veroorzaakt door verstoring van het coax signaal.
Dit kan veroorzaakt worden door slecht aansluitmatriaal. De stekker aan de linkerkant op de foto, met dat plastic kapje, is daar een mooi voorbeeld van. Die kan echt niet meer.
Vervang die en als je ze elders nog gebruikt door goed afgeschermde metalen stekkers. ik raad altijd haakse Hirschman stekkers aan, maar er zijn ook andere goede.
Overigens inloggen op die typen modem gaat vaak slecht met Safari. Probeer eens een andere browser.
Gr. Eddy
Er is ruis aanwezig door instraling van 4G uplink (toestel naar mast). Hierdoor komt een gedeelte van de gegevens onherstelbaar beschadigd op het modem binnen (kolom 'Fouten na RS', uncorrectable codewords).
Zoals eerder door mij en Eddy aangegeven moet de TV-kabel in de meterkast van een nieuwe stekker voorzien worden. Ook eventueel verouderd aansluitmateriaal in de woonkamer (denk aan contactdoos en TV-kabel) moet vervangen worden.
Wij gaan aan de slag! Bedankt voor je hulp en..... weltrusten.
Ziggo heeft een aantal aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.