Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Marc1970
Level 4

Modem installeren

goede morgen 

maandag 28-12 alles ontvangen overgestapt van kpn

dinsdag was de overstap datum maar modem werkte niet paar keer contact gehad 

maar nog steeds geen internet 

wel ziggo go zie ook de mediabox staan op mijn ziggo app 

hoe lang duurt dit normaal ik lees 24 uur ? maar daar zijn we al ff voorbij

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
89 Reacties 89
Marc1970
Level 4
Topicstarter

onderste wit lampje brand 

met opstarten doet hij ook precies wat hij moet doen 

als ik de kabel uit aansluitpunt haal dan ziet hij dit ook meteen 

wat bedoel je power promise?

0 Kudos
RoWi
Level 20
PeterH2020 wrote:
RoWi. wrote:
PeterH2020 wrote:

Nee, pas als het modem is geactiveerd gaat de rest het pas doen.

 

Nogmaals vraag om een gratis installatie monteur dan heb je alles volgens de ziggo blauwdruk. 

Peter dat maakt niks uit zonder actieve modem heeft een monteur geen nut.

Is er signaal dan? Welke lampjes branden er op het modem. Als de groene lampen knipperen komt er geen signaal.

Je hebt er recht op, heb je ook gelijk de power promise geregeld. 

Al is er signaal het modem moet worden geactiveerd vanuit de Ziggo Systemen.

Daar is momenteel een flinke achterstand!

0 Kudos
RoWi
Level 20
Marc1970 wrote:

onderste wit lampje brand 

met opstarten doet hij ook precies wat hij moet doen 

als ik de kabel uit aansluitpunt haal dan ziet hij dit ook meteen 

wat bedoel je power promise?

Wacht dat klinkt hoopvol wat werkt er dan nog niet?

De powerpromis houd in dat een monteur een wifiscan doet en je ter plekke extra hardware kan verkopen voor een betere wifi dekking.

0 Kudos
Marc1970
Level 4
Topicstarter

ZIGGO moet dat modem activeren en dat blijkt erg moeilijk voor 

tv/internetbedrijf wat je bestaan is 

0 Kudos
Niet van toepassing

Als je verbonden bent met de wifi krijg je dan ook een activerings pagina?

Of even een chrome pagina openen.. 

0 Kudos
Marc1970
Level 4
Topicstarter

nee er gebeurt niks laptop maakt verbinding met wifi maar gaat internet niet 

 

0 Kudos
RoWi
Level 20

Is die activatie pagina niet iets uit een grijs verleden?

Ik kan het mij van afgelopen maart niet meer herinneren modem aansluiten wifi instellen op de tablet en gaan.

Edit

Het boekje even opgezocht en, nee modem aansluiten willekeurige webpagina openen moet genoeg zijn.

0 Kudos
Marc1970
Level 4
Topicstarter

dat had ik hoop gehoopt helaas 

 

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Marc1970 je komt uiteraard wel in de webpagina voor de instellingen? Daar zal de status wel staan. En dat zal zijn niet verbonden.

0 Kudos
Niet van toepassing
RoWi. wrote:

Is die activatie pagina niet iets uit een grijs verleden?

 

Als van een oud modem naar nieuwe gaat krijg je nog steeds een activerings pagina.

 

Nieuwe klanten normaliter niet. 

 

Als je in gaat loggen op het modem wat staat er dan hier?

.

0 Kudos
Marc1970
Level 4
Topicstarter

als ik inlog staat alles ok 

tot ik diagnose doe en dan zegt hij geen internet verbinding 

net weer gebed het ligt in India en helpdesk kan niks doen 

sorry voor de overlast 

het gaat om een modem ik hoef niet naar Mars 

0 Kudos
RoWi
Level 20
Marc1970 wrote:

als ik inlog staat alles ok 

tot ik diagnose doe en dan zegt hij geen internet verbinding 

net weer gebed het ligt in India en helpdesk kan niks doen 

sorry voor de overlast 

het gaat om een modem ik hoef niet naar Mars 

Dus aan de telefoon werdt India genoemd terwijl dat laatst is weerlegd .

 

0 Kudos
Marc1970
Level 4
Topicstarter

ja ligt in India weet niet waar het weerlegt is maar dat wordt mij verteld 

ik hoop dat kpn een beetje coulant is een de boel een paar weekjes langer aan laat 

0 Kudos
RoWi
Level 20

Heb je daar zelf al opgezegd, of heb je bij Ziggo de overstap service gebruikt?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

Goed om te zien dat we toch proberen zoveel mogelijk goed te laten verlopen, maar ook nog even vanuit mijn kant de bevestiging: Het modem gaat niet werken op dit moment. Een monteur kan natuurlijk, maar ook die gaat het modem niet aan de praat krijgen.

Je Next staat al wel actief, maar zonder internet zal hij niet door de installatie heenkomen. Daarom denk ik dat de eerste tip van @RoWi. daarvoor het beste was; stop de coaxkabel in je TV en stem af met behulp van deze stappen. Het signaal staat al wel aan namelijk. Dan KPN: Ik begrijp daaruit dat alles daar in ieder geval nog werkt, dat is fijn! Daarvoor is inderdaad ook de overstapservice. Zodra we het nog niet werkend kunnen krijgen, zullen de oude diensten automatisch wat langer doorlopen. Dat zal niet onbeperkt zijn, maar ik hoop lang genoeg totdat ons modem werkt.

Marc1970
Level 4
Topicstarter

Alex bedankt 

en verder iedereen op dit forum natuurlijk 

ik snap het alleen niet wat het probleem is om een modem aan te zetten 

maar goed ,we hopen dat KPN de boel langer aan houdt 

En dat ergens in de Wereld een ICT afd.een modem aan het werk krijgt 

we leven tenslotte al in 2021 

0 Kudos
Ronihd
Level 18
Marc1970 wrote:

Alex bedankt 

en verder iedereen op dit forum natuurlijk 

ik snap het alleen niet wat het probleem is om een modem aan te zetten 

 

 

Als Ziggo zelf dit helder had gehad was jou probleem al veel eerder opgelost...het gaat dus niet om aan te zetten of zo iets , ik heb begrepen dat een activatie door een flink aantal systemen heen moet en ergens door een fout ( die men schijnbaar nog niet heeft kunnen achterhalen ) loopt de activatie vast, dit is uiteraard niet bij iedereen het geval maar een heel klein % als het heel grootschalig was dan hadden wij hier op de community heel veel meer van dit soortgelijke topics gelezen.

Resultaat geen actief modem…..en ook niet actief te krijgen tot die fout is opgelost en daar is bij Ts dus nu het wachten op, hoe vervelend ook.

 

Wat Ziggo wel siert hierin vind ik dat ze er eerlijk over is naar haar klant en geen l*l verhalen ophangt.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Toch in mijn rol als realist kruipen.

....als het heel grootschalig was dan hadden wij hier op de community heel veel meer van.... 

En hoeveel nemen enkel telefonisch, via facebook of via de chat contact op die gevallen zien we hier niet. Ik gun Ziggo ook het voordeel van de twijfel, toch zou ik zelf voorlopig niks aanpassen of overstappen.

Ronihd
Level 18
RoWi. wrote:

Toch in mijn rol als realist kruipen.

....als het heel grootschalig was dan hadden wij hier op de community heel veel meer van.... 

En hoeveel nemen enkel telefonisch, via facebook of via de chat contact op die gevallen zien we hier niet. Ik gun Ziggo ook het voordeel van de twijfel, toch zou ik zelf voorlopig niks aanpassen.

 

Dat laatste is je goed recht 

 

0 Kudos
Marc1970
Level 4
Topicstarter

klinkt leuk maar mij boeit het wat ziggo moet doen 

bij mij werkt het niet en het moet opgelost worden

 

 

 

0 Kudos