1
Vraag
2
Reageer en help mee
Iwans

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem instabiel sinds verhoging naar 1000mb

Hallo Allemaal,

Sinds enkele maanden naar tevredenheid internet max. Vorige week internetsnelheid verhoogd naar 1000mb. Sindsdien een instabiel internetsnelheid. Vandaag is er een monteur langs geweest. Heeft niks kunnen verhelpen, alleen aangegeven dat wij in ons nieuwbouwhuis wel heel veel bekabeling hebben (achter het modem heb ik een switch met 16 poorten). Hij gaf aan dat er bij ziggo zakelijk wel een goede modem beschikbaar was, maar dat alleen kan als je een eigen bedrijf hebt. Dit is ook bevestigd bij de ziggo klantenservice op mijn vraag of ik deze modem kan ontvangen. 

Hoe nu verder...... is er via deze weg een oplossing?

groet,

Iwan

15 Reacties 15
Visser_
Expert
Expert
  • 1869Posts
  • 56Oplossingen
  • 704Likes

Hoi @Iwans ,

Een moderator kan dat zakelijke modem ook opsturen, áls dat de oplossing is.

Kan je een foto maken van het AOP?

Heeft die switch IGMP snooping?

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi Visser, wat is AOP?

Visser_
Expert
Expert
  • 1869Posts
  • 56Oplossingen
  • 704Likes

Hoi @Iwans ,

Dat is de coax aansluiting, waar het signaal binnenkomt.Vermoedelijk zal dit wel in orde zijn, maar je weet maar nooit.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61488Posts
  • 4190Oplossingen
  • 15633Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

zie de foto's

Visser_
Expert
Expert
  • 1869Posts
  • 56Oplossingen
  • 704Likes

@Iwans  schreef:

Hallo Bert,

zie de foto's

Je kan het plastic kapje van de splitter verwijderen, de splitter aandrukken en het modem herstarten.

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

down en upstream

Iwans_0-1664979557916.png

Iwans_1-1664979585839.png

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi Bert, vanochtend heeft Monteur alles in meterkast nagelopen....

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Visser, ben jij een moderator? bij wie moet ik dan zijn?

groet,

Iwan

Visser_
Expert
Expert
  • 1869Posts
  • 56Oplossingen
  • 704Likes

@Iwanssignaal ziet er prima uit.Misschien heeft een POA-254 nog nut, aangezien die een filter heeft.Dan kan je echter geen decoder met retoursignaal gebruiken, zoals de XL of Pace.

Ik ben geen moderator, maar die komt vanzelf wel langs.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2269Posts
  • 302Oplossingen
  • 809Likes

Hi @Iwans welkom op de Ziggo Community!

Wat super balen dat het internet instabiel is sinds je over bent gegaan naar Internet Giga. Dat kan nou niet de bedoeling zijn. 
Wil je jouw postcode en huisnummer invullen in jouw profiel? Dan kijken wij even met je mee.

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo Jiri,

gegevens in profiel aangepast. Ik heb wel abonnement aangepast gister naar max, maar wil eigenlijk wel dat giga gewoon goed werkt.....

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2269Posts
  • 302Oplossingen
  • 809Likes

Dat kan ik mij voorstellen. @Iwans
Wel ben ik benieuwd naar jouw bevindingen met Internet Max in combinatie met dit modem. Hoe gaat het nu? Is dit stabieler?

Iwans
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jiri,

Heb van het weekend meerder keren getest via speedtest. De snelhied van internet max lijkt stabiel. Kom elke keer rond de 610-615 mb uit. Wel jammer dat dit niet lukt met het giga abonn. Als jij hiervoor nog een oplossing hebt, hoor ik graag..... 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3532Posts
  • 313Oplossingen
  • 671Likes

Dat zijn nette snelheden bij dit abonnement @Iwans! Maar omdat Giga beschikbaar is op je adres, dan moeten we ook die snelheid gewoon kunnen leveren. Het is alleen nu wat lastig testen, het signaal ziet er heel keurig uit. Eigenlijk kunnen we pas verder met sleutelen als er weer Giga actief zou zijn. Je zou dan nog eens rechtstreeks op het AOP kunnen testen, of met de splitter die @Visser_ voorstelde.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic