1
Vraag
2
Reacties
Djimmeh

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem in meterkast

Goedendag,

 

Onderstaande foto is de situatie in de meterkast in ons nieuwbouwhuis bij de hoofdaansluiting van Ziggo. Deze is verbonden met een 4-way splitter. Nu wil ik de modem hierop aansluiten, maar hoe doe ik dat? 

 

image.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Djimmeh  schreef:

Om terug te komen op de verbindingsproblemen; ik heb de splitter aangesloten zoals op bijgevoegde foto, maar de tv stoort echt heel erg vaak. De foto is de situatie in de meterkast, voor de rest is door het hele huis een coax kabel getrokken tijdens de bouw van de woning. De horizon box is aangesloten op het coax punt in de muur, het lijkt me dat ik op deze manier gewoon normaal tv zou moeten kunnen kijken, maar met alle verstoringen kijkt het niet lekker tv.


 

Zoals @Bert al schreef in zijn eerste reactie.

''Een 4 wegsplitter kan een probleem gaan vormen met de vele meters coax kabel erachter.

Als je meer dan 20 meter coax in je woning hebt liggen, kan er wel eens een coax versterker nodig zijn om een goed signaal overal te krijgen.''

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dat kun je op deze manier niet voor elkaar krijgen.

Ziggo kan je een POA-01  splitter sturen met een passende kabel naar je modem.

Uitgang 1 van de splitter naar je modem en 1 uitgang naar de 4weg splitter.

 

Een 4 wegsplitter kan een probleem gaan vormen met de vele meters coax kabel erachter.

Als je meer dan 20 meter coax in je woning hebt liggen, kan er wel eens een coax versterker nodig zijn om een goed signaal overal te krijgen.

 

Mocht je die nodig gaan hebben, Ziggo verkoopt de juiste tegen kostprijs: Coax signaalversterker | Ziggo

Voor nog meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Djimmeh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

bedankt voor je snelle reactie!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust, er is hier altijd wel iemand die je van een antwoord kan voorzien.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Djimmeh,

 

Leuk dat wij er ook bij mogen zijn in je nieuwe woning 🙂 Ik zie dat @Bert al een mooi advies heeft gegeven over de aansluiting. Zal ik je de POA-01 splitter en kabel toesturen? Of heb je deze al in je bezit?

Djimmeh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Rikst , ik heb al via de klantenservice een splitter en kabel ontvangen. Ik heb deze ook aangesloten, maar er is nog wel iets mis met de verbinding, daar moet ik nog even naar kijken (ben alleen nu niet thuis). Maar alsnog bedankt. 🙂

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Mooi dat je de spullen al hebt. Alleen jammer dat het nog niet in orde is met je verbinding. We denken graag mee dus als je meer details hebt horen we dat graag zodra je in de gelegenheid bent het te delen 🙂

Djimmeh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Om terug te komen op de verbindingsproblemen; ik heb de splitter aangesloten zoals op bijgevoegde foto, maar de tv stoort echt heel erg vaak. De foto is de situatie in de meterkast, voor de rest is door het hele huis een coax kabel getrokken tijdens de bouw van de woning. De horizon box is aangesloten op het coax punt in de muur, het lijkt me dat ik op deze manier gewoon normaal tv zou moeten kunnen kijken, maar met alle verstoringen kijkt het niet lekker tv.

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Djimmeh  schreef:

Om terug te komen op de verbindingsproblemen; ik heb de splitter aangesloten zoals op bijgevoegde foto, maar de tv stoort echt heel erg vaak. De foto is de situatie in de meterkast, voor de rest is door het hele huis een coax kabel getrokken tijdens de bouw van de woning. De horizon box is aangesloten op het coax punt in de muur, het lijkt me dat ik op deze manier gewoon normaal tv zou moeten kunnen kijken, maar met alle verstoringen kijkt het niet lekker tv.


 

Zoals @Bert al schreef in zijn eerste reactie.

''Een 4 wegsplitter kan een probleem gaan vormen met de vele meters coax kabel erachter.

Als je meer dan 20 meter coax in je woning hebt liggen, kan er wel eens een coax versterker nodig zijn om een goed signaal overal te krijgen.''

Djimmeh
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt @Bert en @Steefb, ik heb de versterker gisteren besteld en zojuist geïnstalleerd en de tv stoort niet meer. Bedankt voor alle hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic