1
Vraag
2
Reacties
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Modem in bridge modus

Ik ben me aan het inlezen over de bridge modus van het modem, en nu las ik dat je dan ipv6 niet meer hebt is dit een nadeel? of maakt dit niet uit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Anne H Ziggo alles is nu up and running met de Asus router, de Fritzbox staat nu even als accespoint de utp poorten doen het gelukkig wel.
De fritzbox gaat met de tijd wel vervangen worden, zodat de wifi boven ook weer helemaal goed werkt.

Bekijk in context

40 Reacties 40
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Als je niet weet wat IPv6 is maakt het niks uit.
Ook lang niet iedereen heeft IPv6.

Waarom wil je bridge mode?
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Steefb wrote:
Als je niet weet wat IPv6 is maakt het niks uit.
Ook lang niet iedereen heeft IPv6.

Waarom wil je bridge mode?


Het gaat er niet om of ik weet wat ipv6 is, ik vraag me af of je stabiliteit gaat missen.
Mijn connectbox heeft dslite en ik kan hier mee geen portfoward instellen, waardoor ik sommige functies van mijn nas nu niet kan gebruiken.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Nee, IPv6 heeft geen invloed op de stabiliteit. Daar merk je niets van, of je IPv4 of IPv6 hebt 🙂

Als het puur om port forwarden gaat, kun je ook terug gezet worden naar IPv4 only door Ziggo. Dan kun je ook port forwarden en hoef je geen eigen router te kopen.
Heb je al wel een eigen router, dan zou ik je modem wel in bridge mode laten zetten.
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Evert wrote:
Nee, IPv6 heeft geen invloed op de stabiliteit. Daar merk je niets van, of je IPv4 of IPv6 hebt 🙂

Als het puur om port forwarden gaat, kun je ook terug gezet worden naar IPv4 only door Ziggo. Dan kun je ook port forwarden en hoef je geen eigen router te kopen.
Heb je al wel een eigen router, dan zou ik je modem wel in bridge mode laten zetten.


Ik had wel een vermoeden dat je er niks van zou merken, maar je leest nog al wat verschillende dingen vooral over de connectbox. En dan is een beetje zekerheid nooit weg natuurlijk.

Wat ik niet snap is waarom ze niet gewoon dualstack standaard erop zetten, maar goed dat weet alleen ziggo waarschijnlijk.
Ik ben in de gelukkige positie dat ik geen router hoef te kopen, ik heb twee routers liggen waarvan ik er een al gebruik als ap want anders had ik boven zeer slecht ontvangst.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er is Full Dual Stack voor de Connectbox. Ik heb dit & dan kun je netjes Port Forwarden.
Full Dual Stack kun je alleen in sommige deelgebieden van het oude Ziggo gebied krijgen op een nieuw geleverde Connectbox.
Dit kan niet op verzoek. Het is afwachten wat je krijgt: DS-Lite of Full Dual Stack. Later Dual Stack aanbrengen kan ook niet. De achterliggende administratieve systemen staan dit niet toe.
Beetje raar allemaal, maar zo is het.
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
hanh zeker raar ik snap ook niet waarom er onderscheid gemaakt word, maar ik heb die dslite en overweeg alleen daarom dus de bridge modus.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Of 'm door Ziggo van IPv4 Firmware te laten voorzien.
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
ik lees veel dat dit ook niet altijd even soepel wil gaan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Proberen kan altijd. Als je wat hogere eisen hebt dan ben je met een eigen Router al snel beter uit.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
kruijf wrote:
ik lees veel dat dit ook niet altijd even soepel wil gaan.


Waar lees je dat?
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Marco1861 wrote:

kruijf wrote:
ik lees veel dat dit ook niet altijd even soepel wil gaan.
Waar lees je dat?


Hier op het forum al diverse keren gelezen.
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
hanh wrote:
Proberen kan altijd. Als je wat hogere eisen hebt dan ben je met een eigen Router al snel beter uit.


Hoge eisen valt wel mee het moet gewoon werken zoals ik wil?
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Nu heb ik vanmorgen mijn modem in bridge modus laten zetten, en nu las ik hier op het forum in het archief dat als je wan en externe ip het zelfde zijn staat die goed.
Nu staat er bij de wan in mijn router nog steeds het 192 adres, hoe lang duurt het normaal voor dat dit gelijk staat?
Ik heb het modem en router al een keer uit gehad en eerst het modem aan gedaan, en na het volledig opstarten pas de router weer. Maar dit veranderd niks.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hoe haalt je Router het WAN Ip op?
Vermoedelijk heeft ie nu een zelf ingesteld static IP.
Het moet via DHCP gaan.
Welke Router?
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Ik gebruik een fritz box 4040 als router.
De router haalt zijn ip op via dhcp.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
kruijf wrote:
hanh zeker raar ik snap ook niet waarom er onderscheid gemaakt word, maar ik heb die dslite en overweeg alleen daarom dus de bridge modus.

Dat komt doordat er verschillende regio's zijn met verschillende technische ondergronden o.a. oud-UPC en oud-Ziggo, zie ook het verschil in CI+ interactief, in oud-Ziggo wel mogelijk, in oud-UPC niet.

Heb je wel een internet verbinding?
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
ja we hebben wel gewoon internet, maar het ip klopt nog niet helemaal.
waardoor portforward nog niet lukt, en ik las dat dat hier door komt.
kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Het ip adres om de modem te benaderen klopt wel met het ip adres voor de bridge modus.
Er staat achter internet wel tussen haakjes router status ?

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
kruijf om je vraag nog een keer te beantwoorden: IPv6 of IPv4 merk je als consument geen verschil in. Je kan gerust over naar de bridge mode! Ik heb in het systeem meegekeken en zie dat de modem in bridge staat. Het kan zijn dat je nog router mode ziet op die plek in de interface. Werkt de modem al in bridge? Je router krijgt dan een publiek IP adres in plaats van een lokaal IP adres aan de WAN kant.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic