1
Vraag
2
Reacties
yourip

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem in bridge modus zetten

Hallo,

 

Zou een medewerker van Ziggo mijn modem (een Technicolor TC7200) in bridge modus kunnen zetten? Dit lukt niet meer via de web interface van het modem zelf (naar wat ik gelezen heb veroorzaakt door een bug in de configuratie van het modem). Ik heb het formulier om het modem in bridge modus te zetten ingevuld en 24 uur gewacht, maar hierna veranderde er niets. Later heb ik in de chat van de klantenservice gevraagd of zij het modem in bridge modus konden zetten en het modem resette zichzelf na enige momenten wel, maar het stond daarna nog steeds in router modus.

 

Dus hierbij mijn vraag: is het mogelijk voor een medewerker van Ziggo om mijn modem in bridge modus te zetten? Bij voorbaat hartelijk dank. 😉

 

Youri P.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @yourip en een warm welkom op de Community,

Er is zo te lezen n.a.v. je vraag al fanatiek met je meegedacht door de hier aanwezige experts! Ik begrijp alleen uit je laatste bericht dat het nog niet helemaal werkt zoals het hoort. Heb je het modem al eens naar fabrieksinstellingen gereset en opnieuw geprobeert om in te loggen? Als het nodig is kan ik op afstand de switch  modus aanpassen van Bridged naar Router en vice versa. Laat het maar weten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik dit stappenplan/formulier.

 

Stappenplan Bridge-modus | Ziggo | Klantenservice

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

" (naar wat ik gelezen heb veroorzaakt door een bug in de configuratie van het modem)"

 

Dit kan nergens meer bij Ziggo sinds ook oud-UPC gebied gelijk wordt getrokken met oud-Ziggo gebied, waar dit nooit gekund heeft.

Hopelijk komt die functie weer terug als oud-Ziggo en oud-UPC volledig overal zijn samengevoegd.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@Steefb  is jouw vraag niet hetzelfde wat hier al vermeld is in het topic:

  • Ik heb het formulier om het modem in bridge modus te zetten ingevuld en 24 uur gewacht, maar hierna veranderde er niets.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@puppie  schreef:

@Steefb  is jouw vraag niet hetzelfde wat hier al vermeld is in het topic:

Ja, maar ik heb het niet goed gelezen (excuses) of ts heeft zijn bericht later bijgewerkt.

 

 

yourip
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Aangezien wifi op het modem uitgeschakeld is en ik geen toegang tot Wifispots meer heb, en in het logboek van het modem bovendien de melding "[Major] Resetting the cable modem due to docsDevResetNow" voorkomt, had ik met de moed der wanhoop nog maar eens geprobeerd om het modem in bridge modus om te zetten via de web interface, echter opnieuw zonder succes. Zelfs als ik mijn PC direct op het modem aansluit lukt het niet om een IP adres te verkrijgen (met als foutmelding een time-out van de DHCP server). Ook het modem meer dan een half uur uitschakelen en de PC er hierna pas op aansluiten helpt niet. Als ik een statisch IP adres in de 192.168.100.x range toepas kan ik echter wel het modem weer benaderen en deze opnieuw in router modus omschakelen en hierna werkt de (wired) verbinding wel weer. Dus het probleem lijkt te zijn dat ik op afstand wel in bridge modus omgezet ben, maar dat ik geen IP adres krijg als ik mijn modem hier ook daadwerkelijk in omschakel.

 

Weet iemand misschien wat de oplossing hiervoor is? Ik ben op dit moment even door mijn mogelijkheden heen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @yourip en een warm welkom op de Community,

Er is zo te lezen n.a.v. je vraag al fanatiek met je meegedacht door de hier aanwezige experts! Ik begrijp alleen uit je laatste bericht dat het nog niet helemaal werkt zoals het hoort. Heb je het modem al eens naar fabrieksinstellingen gereset en opnieuw geprobeert om in te loggen? Als het nodig is kan ik op afstand de switch  modus aanpassen van Bridged naar Router en vice versa. Laat het maar weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic