Mijn connectbox die in bride modus is gezet door Ziggo (heb andere router tplink6000ax aangekoppeld) op mijn verzoek blijft zijn wifi netwerk uitzenden, is het mogelijk dat ziggo dit uitzet en ook b.v. wifispots uitzet. er is via de ziggo sites niet op een dergelijke actie uit te komen. En krijg ik ipv6 over mijn in bridge connectbox?
b.v.d. voor de te nemen moeite.
m.v.g. Wim
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit geeft aan dat router mode i.p.v. bridge mode actief is en verklaart zowel waarom je de SSID's nog ziet en waarom de eigen router geen IPv6-prefix ontvangt. Je kunt bridge mode ook m.b.v. dit formulier aanvragen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Van de CH7465LG-ZG is mij bekend dat tenminste de 5 GHz-radio actief blijft in bridge mode om DFS-scans uit te voeren, de resp. events komen dan ook nog steeds voor in de event log. Welk type Connectbox heb jij precies?
Als de 'reguliere' SSID (Ziggo + aantal letters en cijfers) nog steeds wordt uitgezonden, dan zou je opnieuw router mode kunnen aanvragen, vervolgens deze SSID uitschakelen en tenslotte weer bridge mode aanvragen. Uiteraard is dit vrij omslachtig. WifiSpots kan inderdaad niet meer worden in- of uitgeschakeld via de vernieuwde webomgeving van Mijn Ziggo, maar zou je wel via de app moeten kunnen uitschakelen.
Voor jouw router is inderdaad IPv6 beschikbaar via prefix delegation. Als dit niet naar behoren werkt, kun je dan de IPv6-instellingen (WAN en LAN) van jouw router plaatsen?
Compal connect box volgens mij. De wan/lan instelling voor ipv6 op passthrough bridge. En zie foto voor andere instellingen.
m.v.g. Wim
Compal kan alleen de CH7465LG-ZG zijn die ik in mijn vorige reactie noemde. Welke SSID('s) zie je op dit moment nog uitgezonden worden?
De instelling 'Pass-Through (Bridge)' is niet de juiste, dit zou 'Dynamic IP(SLAAC/DHCPv6)' moeten zijn.
Ziggo en ziggo guest mijn eigen wifi heb ik op uit gezet.
Ik heb ipv6 aangepast aan jou advies zie foto.
m.v.g.
Wim
De 'Ziggo' SSID is van WifiSpots, dit zou je via de Mijn Ziggo-app moeten kunnen uitschakelen. 'Ziggo guest' is vanzelfsprekend het gastnetwerk, dit is een aparte pagina in de webinterface, om dit uit te schakelen zul je waarschijnlijk tijdelijk terug moeten naar router mode, maar misschien is deze SSID ook op afstand uit te schakelen door Ziggo.
Wat betreft de IPv6-instellingen: zie je IPv6-adressen verschijnen als je achtereenvolgens op Release en Renew klikt, eventueel na een herstart van de router? Weet je zeker dat bridge mode in gebruik is? De IPv4-status moet een publiek IP-adres tonen, dus geen adres binnen 192.168.178.0/24. Verder moet de webinterface van het modem, bereikbaar op 192.168.100.1, slechts zeer beperkte instellingen tonen.
Ziggo heeft eergister het in bridge mode gezet, ik heb hen gebeld en ze hebben het gelijk ingesteld. release en renew en opnieuw opgestart de router weer release renew zie foto
Kun je alsnog controleren of bridge mode actief is? IPv6 zou namelijk werkend moeten zijn met deze instellingen en het modem in bridge mode.
Dan moet ik Ziggo weer even benaderen ik kan nu de volgende compal modem instelling zien zie foto.
Wim
Dit geeft aan dat router mode i.p.v. bridge mode actief is en verklaart zowel waarom je de SSID's nog ziet en waarom de eigen router geen IPv6-prefix ontvangt. Je kunt bridge mode ook m.b.v. dit formulier aanvragen.
Super bedankt ga ik gelijk invullen en verzenden.
Wim
Formulier is ingediend, dus ff afwachten nu wanneer Ziggo dit dan alsnog uitvoert.
Nogmaals dank voor je kundige adviezen
Wim
Graag gedaan. Gebruikelijk worden verzoeken via het formulier binnen 24 uur opgepakt. De status-LED van de Connectbox moet overigens groen oplichten in bridge mode, daar kun je het ook aan herkennen.
Ik zie dat mijn voorlaatste reactie als oplossing is gemarkeerd, ik maak hieruit op dat bridge mode nu actief is? Zijn er geen SSID's meer zichtbaar en heeft jouw router een IPv6-prefix ontvangen?
Nee, het is nog steeds niet uitgevoerd, een test geeft ook aan dat geen ipv6 is ingesteld. Zie foto.
Ssid van ziggo en zijn guest nog steeds actief.
M.v.g.
Wim
Dit bericht via app naar ziggo support verzonden.
Nog geen reactie van hen ontvangen
Wim
De status-LED op het modem licht dus ook nog wit op en de eigen router ontvangt een intern IPv4-adres, gebruikelijk binnen 192.168.178.0/24? Verder geeft je publieke IPv4-adres aan dat er waarschijnlijk een VPN actief is, dit is geen IP-adres van Ziggo.
Heb vanmorgen vroeg met hen gebeld en zetten de modem in bridge en duurt half uurtje.
Maar nu, modem blinkt groen en computer geeft aan dat ie ipv adres heeft en standard ipv gateway. Ook tp link. Echter modem wil nog geen ipv6 aanvaarden hiervoor is ticket aangemaakt en ma of dinsdag gaan ze dat ook in orde maken. Het lukte hem nu nog niet.
Dus ik wacht ma/di even af.
Wim
Wat voor IP-adres zie je op de pagina Advanced, Status, Internet, IPv4 van de router? Ik weet niet wat je bedoelt met 'modem wil nog geen ipv6 aanvaarden'.
hierbij beide even ipv 4 en 6
Ziggo belde terug dat hij ipv6 nog niet voorelkaar kon krijgen op het ch... modem. En dat ze daar ma/di nog in irde brengen.
Wim
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.