YICTS

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem in Bridgemodus zetten graag

Hallo, zou een van jullie de bridge modus van mijn modem willen aanzetten aub?

Alvast bedankt.

10 Reacties 10
MaxH
Expert
Expert
  • 2373Posts
  • 87Oplossingen
  • 774Likes

Wanneer je in het oud UPC gebied woont, kan je dit zelf doen in je modem. Indien je in oud Ziggo gebied woont, is de snelste manier de helpdesk bellen. Zij kunnen dit dan gelijk doen.

YICTS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik woon in Arnhem en geen idee of dit oud UPC gebied is want heb ALTIJD ADSL/VDSL gehad

MaxH
Expert
Expert
  • 2373Posts
  • 87Oplossingen
  • 774Likes

Je hebt geluk. Arnhem is oud UPC. Je kan dus inloggen in je modem(router status) en dit aanpassen.

Stappenplan Bridge-modus | Ziggo | Klantenservice

YICTS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de stappenplan doorgenomen echter zie ik in mijn connectbox geen router status staan en daarom kan ik het niet zelf. 😞

MaxH
Expert
Expert
  • 2373Posts
  • 87Oplossingen
  • 774Likes

Apart. Misschien door het technisch gelijktrekken van de 2 gebieden dat deze functionaliteit aan het verdwijnen is. Dan toch maar even de HD bellen. Succes!

YICTS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb via de chat hulp gekregen.. echt super fijn zo gelijk en eenvoudige handelen

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1578Posts
  • 142Oplossingen
  • 244Likes

Goedemorgen @YICTS! Welkom op de Ziggo Community! 

Goed dat je ons hier hebt gevonden. Is het inmiddels al gelukt om je modem in bridge modus te zetten?  Je bent namelijk wel al aangesloten 🙂 

YICTS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Maud,

nee ik heb hem de modem nog steeds niet in bridgemodus kunnen krijgen want ik kan nergens de optie zien.

Kan ik dat zelf doen? want ben nu veel in overleg, zou het vanavond zelf willen doen

YICTS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb mijn eigen netwerk achter de modem hangen en ik draai nu momenteel op mijn vdsl verbinding. Ziggo modem staat als backup lijn en mag dus op elk ogenblik in bridge modus gezet worden, kan iemand dit asap doen aub?

de medewerker via het chat kon het namelijk nog niet doen omdat mijn verbinding nog niet actueel was. (Was op de eerste dag van oplevering)

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 498Posts
  • 83Oplossingen
  • 144Likes

Hey @YICTS. Ik zie dat je in voormalig UPC-gebied woont, in dat geval kan je bridge mode zelf instellen volgens deze stappen. Daarvoor is in dit geval nog wel een handeling van onze kant nodig, want ik zie dat je momenteel een IPv6 profiel hebt. In voormalig UPC-gebied kan je bridge mode op dit moment enkel instellen met een IPv4 only profiel. 

Is het akkoord dat ik dit voor je omzet naar IPv4 only? Zodra dit verwerkt is zie je de optie om bridge mode te activeren dan terug. 

Uitgelicht topic