Ik heb sinds een paar weken een heel bijzonder probleem.
Mijn modem herstart zich eens in de zoveel tijd, waardoor ik 5-8x per dag geen internet heb voor 5 a 10 minuten. Terwijl ik wel gewoon goed werkend internet heb wanneer het modem zich gewoon gedraagt.
Uiteraard heb ik het forum al afgespeurd en kwam ik oude topics tegen maar deze hebben mij nog niet geholpen. Dit is er ondertussen gebeurd:
2 keer een monteur langs geweest waarbij het modem is vervangen, het AOP is vervangen, de coaxkabel is vervangen, de splitter is vervangen en hij heeft in de buurtkast gecheckt op corosie. Dit allemaal heeft dus niet geholpen, daarom post ik nu maar eens zelf iets op het forum.
In de bijlagen zijn de downstream en upstream kanalen te zien met daarin de post RS errors etc.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want na +/- 4 weken met kwakkelend internet in corona tijd is niet te doen, zeker niet met thuis werken en studies etc.
Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,
Frank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik las net in een ander topic dat het modem erg gevoelig zou zijn voor fase/nul en dat het mogelijk helpt om de adapter andersom aan te sluiten. Ik weet niet in hoeverre dit daadwerkelijk zo is, maar het is nog te proberen.
Als het weer mocht voorkomen sinds ik die nieuwe router heb, dan zal ik deze onthouden, dank!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.