Als eerste had ik een Arris modem en ging deze zichzelf meerdere keren per dag zichzelf herstarten. Contact met Ziggo en blijkbaar had ik een oudere AOP en is ook het modem vervangen maar nu door die van Compal. Helaas doet dit modem exact hetzelfde.
Ik kan het zelfs triggeren door de Puma 6 test uit te voeren
http://www.dslreports.com/tools/puma6
Deze doorloopt slechts een paar regels en dan hertstart het modem zich.
In de log van het modem zie ik dan als eerste
Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
TR069 start;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ook meld dit modem (De Arris niet)
Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.138 MAC=00:A2:89:27:4C:19;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Dit ip adres is van google dus denk niet dat dit correct is. Maar vreemd dat dit modem dit hier in de log zet en niet op een andere plek, bijv firewall. Maar ja Ziggo wil niet dat je in de logs hiervan kijken dus helaas kan ik meer niet zien.
Mijn vermoeden is dat men blijkbaar via de Puma 5,6 en 7 problemen mijn modem steeds laten crashen. Als dit zo is kan je me wel een nieuw modem geven maar dan gaat dit niet helpen. In het verleden kon ik de puma test uitvoeren zonder crash met enkele rode vlakjes (de puma problemen) Maar nu dus een modem crash na enkele seconden.
Twitter ondersteuning meld me ja probeer het eens via de community, is eigenlijk een vreemde optie, maar vooruit laten we het eens proberen. Modem staat niet in Bridge mode en weet ook niet wat de resultaten zijn als ik dit wel doe. Lijkt me dat het puma probleem zo generiek is dat dit ook problemen geeft.
Wie heeft wel eens de puma 6 test gedaan in bridge mode of heeft ook dit soort problemen, nu of in het verleden.
Conform standaard specificaties | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : | 5.01 |
Software versie | : | CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH |
MAC-adres | : | 68:02:B8:7C:03:89 |
Serienummer Connect Box | : | DEAP105003FA |
Beschikbaarheid | : | 0day(s)0h:22m:53s |
Netwerk toegang | : | Toegang tot internet |
Kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 618000000 | 4 | 38 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 4 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 4 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 4 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 4 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 4 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 4 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 4 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 5 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 5 | 38 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 5 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 4 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 4 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 5 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 5 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 5 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 5 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 5 | 38 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 5 | 38 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 5 | 38 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 5 | 38 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 5 | 38 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 5 | 38 | 256qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 24670116 | 18 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 21900790 | 0 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 21899678 | 18 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 21902816 | 5 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 21903260 | 4 |
6 | Goed (Locked) | 38.605 | 21910670 | 5 |
7 | Goed (Locked) | 38.983 | 21913495 | 5 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 21894223 | 5 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 21903183 | 5 |
10 | Goed (Locked) | 38.605 | 21893115 | 4 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 21903432 | 4 |
12 | Goed (Locked) | 38.983 | 21895078 | 4 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 21904140 | 0 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 21904637 | 5 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 21896218 | 6 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 21891343 | 3 |
17 | Goed (Locked) | 38.605 | 21894919 | 6 |
18 | Goed (Locked) | 38.983 | 21904849 | 5 |
19 | Goed (Locked) | 38.605 | 21896209 | 0 |
20 | Goed (Locked) | 38.605 | 21904546 | 0 |
21 | Goed (Locked) | 38.605 | 21892672 | 6 |
22 | Goed (Locked) | 38.983 | 21906885 | 4 |
23 | Goed (Locked) | 38.983 | 21905330 | 5 |
24 | Goed (Locked) | 38.983 | 21905847 | 6 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 50900000 | 37 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 28600000 | 37 | 2.560 | 64qam | 6 |
3 | 31800000 | 37 | 2.560 | 64qam | 5 |
4 | 37100000 | 37 | 5.120 | 64qam | 4 |
5 | 44000000 | 37 | 5.120 | 64qam | 3 |
6 | 57800000 | 37 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet |
3 |
Ingeschakeld |
DOCSIS 3.0 |
internet300_30_nowifi_v4-sip.bin |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
15678 |
64200000 bps |
96000 bytes |
0 bps |
15677 |
128000 bps |
8000 bytes |
12000 bps |
15403 |
321000000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
15676 |
128000 bps |
8000 bytes |
12000 bps |
1522 bytes |
Best effort |
15402 |
32100000 bps |
42600 bytes |
0 bps |
42600 bytes |
Best effort |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @E.T.
Sinds dat ik je het nieuwe modem heb gestuurd, heb ik niets meer van je vernomen. Is alles goed gegaan met het aansluiten en werkt het goed?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Twitter ondersteuning meld me ja probeer het eens via de community, is eigenlijk een vreemde optie, maar vooruit laten we het eens proberen."
Zie de community als de 2e lijn.
Ziggo moderators mogen, kunnen en weten meer, ieder heeft zo haar/zijn specialisatie, samen een berg mogelijkheden en kunnen de nodige mensen bereiken.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dank je voor je opmerking, had mijn postcode etc. er al in staan.
Ben er wel een beetje klaar mee, ik moet snel die Ubee UBC1318ZG krijgen, deze ochtend al tijdens werken 2 keer herstart, gisteren ook al meerdere keren, dag daarvoor ook etc..
@Mark Kun je dit voor mij regelen, we kunnen blijven kijken naar de kabels maar dat gaat dit probleem niet oplossen.
Ik kan mij goed voorstellen dat je klaar bent met het uitvallen van internet, @E.T.
Dit kan zo niet langer.
Wat je zegt klopt hoor, de bekabeling is helemaal uitgesloten. Dit ziet er verder helemaal goed uit. Om uit te sluiten of het probleem in het modem zit, stuur ik je de Ubee UBC1318ZG Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Per mail volgen een bevestiging en een track & trace.
Laat je even weten hoe het met het nieuwe modem gaat?
Hallo @E.T.
Sinds dat ik je het nieuwe modem heb gestuurd, heb ik niets meer van je vernomen. Is alles goed gegaan met het aansluiten en werkt het goed?
Het nieuwe modem gedraagt zich tot nu toe goed, in mijn metingen zijn de ping tijden zelfs iets beter.
Maar belangrijker geen spontane reset tot nu toe 🙂
Wel een aandachtpuntje is dat iemand van Ziggo belde over hoe het ging en melde mij dat ik een oud modem heb en dat ik een nieuwere kon krijgen.
Super fijn om te lezen dat je het nieuwe modem in goede handen hebt ontvangen en dat het nu allemaal stukken beter werkt ;-).
Wat betreft het telefoontje dat je hebt gehad, dat zal een andere afdeling hebben gehad die proactief bellen om bijvoorbeeld modems te swappen als er nog oudere apparatuur aanwezig is. Zij hebben geen inzicht gehad in wat er al speelde via dit kanaal. Dat heeft elkaar dan dus gekruist, wat niet echt helpt in dit geval. Excuus daarvoor!
Ik wens je in ieder geval wel weer heel veel plezier van je verbinding!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.