E.T.
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Modem herstart zich

Als eerste had ik een Arris modem en ging deze zichzelf meerdere keren per dag zichzelf herstarten. Contact met Ziggo en blijkbaar had ik een oudere AOP en is ook het modem vervangen maar nu door die van Compal. Helaas doet dit modem exact hetzelfde.

 

Ik kan het zelfs triggeren door de Puma 6 test uit te voeren

 

http://www.dslreports.com/tools/puma6

 

Deze doorloopt slechts een paar regels en dan hertstart het modem zich.

 

In de log van het modem zie ik dan als eerste

 

Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

TR069 start;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Ook meld dit modem (De Arris niet) 

Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.138 MAC=00:A2:89:27:4C:19;CM-MAC=68:02:b8:7c:03:89;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4c:f1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Dit ip adres is van google dus denk niet dat dit correct is. Maar vreemd dat dit modem dit hier in de log zet en niet op een andere plek, bijv firewall. Maar ja Ziggo wil niet dat je in de logs hiervan kijken dus helaas kan ik meer niet zien.

 

Mijn vermoeden is dat men blijkbaar via de Puma 5,6 en 7 problemen mijn modem steeds laten crashen. Als dit zo is kan je me wel een nieuw modem geven maar dan gaat dit niet helpen. In het verleden kon ik de puma test uitvoeren zonder crash met enkele rode vlakjes (de puma problemen) Maar nu dus een modem crash na enkele seconden.

 

Twitter ondersteuning meld me ja probeer het eens via de community, is eigenlijk een vreemde optie, maar vooruit laten we het eens proberen. Modem staat niet in Bridge mode en weet ook niet wat de resultaten zijn als ik dit wel doe. Lijkt me dat het puma probleem zo generiek is dat dit ook problemen geeft. 

 

Wie heeft wel eens de puma 6 test gedaan in bridge mode of heeft ook dit soort problemen, nu of in het verleden.

 
Connect Box informatie
 
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH
MAC-adres:68:02:B8:7C:03:89
Serienummer Connect Box:DEAP105003FA
Beschikbaarheid:0day(s)0h:22m:53s
Netwerk toegang:Toegang tot internet

 

Kanalen

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000438256qam3
2602000000438256qam1
3610000000438256qam2
4626000000438256qam4
5634000000438256qam5
6642000000438256qam6
7650000000438256qam7
8658000000438256qam8
9666000000538256qam9
10674000000538256qam10
11682000000538256qam11
12690000000438256qam12
13698000000438256qam13
14706000000538256qam14
15714000000538256qam15
16722000000538256qam16
17730000000538256qam17
18738000000538256qam18
19746000000538256qam19
20754000000538256qam20
21762000000538256qam21
22770000000538256qam22
23778000000538256qam23
24786000000538256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.9832467011618
2Goed (Locked)38.983219007900
3Goed (Locked)38.9832189967818
4Goed (Locked)38.983219028165
5Goed (Locked)38.983219032604
6Goed (Locked)38.605219106705
7Goed (Locked)38.983219134955
8Goed (Locked)38.983218942235
9Goed (Locked)38.605219031835
10Goed (Locked)38.605218931154
11Goed (Locked)38.605219034324
12Goed (Locked)38.983218950784
13Goed (Locked)38.605219041400
14Goed (Locked)38.605219046375
15Goed (Locked)38.605218962186
16Goed (Locked)38.605218913433
17Goed (Locked)38.605218949196
18Goed (Locked)38.983219048495
19Goed (Locked)38.605218962090
20Goed (Locked)38.605219045460
21Goed (Locked)38.605218926726
22Goed (Locked)38.983219068854
23Goed (Locked)38.983219053305
24Goed (Locked)38.983219058476

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

150900000375.12064qam2
228600000372.56064qam6
331800000372.56064qam5
437100000375.12064qam4
544000000375.12064qam3
657800000375.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000
52.00000
62.00000

 

 

Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
3
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
internet300_30_nowifi_v4-sip.bin

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

15678
64200000 bps
96000 bytes
0 bps
15677
128000 bps
8000 bytes
12000 bps
15403
321000000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

15676
128000 bps
8000 bytes
12000 bps
1522 bytes
Best effort
15402
32100000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Hallo @E.T.

Sinds dat ik je het nieuwe modem heb gestuurd, heb ik niets meer van je vernomen. Is alles goed gegaan met het aansluiten en werkt het goed?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45227Reacties
  • 2685Oplossingen
  • 9779Likes

"Twitter ondersteuning meld me ja probeer het eens via de community, is eigenlijk een vreemde optie, maar vooruit laten we het eens proberen."

 

Zie de community als de 2e lijn.

Ziggo moderators mogen, kunnen en weten meer, ieder heeft zo haar/zijn specialisatie, samen een berg mogelijkheden en kunnen de nodige mensen bereiken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

E.T.
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je voor je opmerking, had mijn postcode etc. er al in staan.

 

E.T.
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ben er wel een beetje klaar mee, ik moet snel die Ubee UBC1318ZG krijgen, deze ochtend al tijdens werken 2 keer herstart, gisteren ook al meerdere keren, dag daarvoor ook etc..

 

@Mark Kun je dit voor mij regelen, we kunnen blijven kijken naar de kabels maar dat gaat dit probleem niet oplossen. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Ik kan mij goed voorstellen dat je klaar bent met het uitvallen van internet, @E.T.
Dit kan zo niet langer.

Wat je zegt klopt hoor, de bekabeling is helemaal uitgesloten. Dit ziet er verder helemaal goed uit. Om uit te sluiten of het probleem in het modem zit, stuur ik je de Ubee UBC1318ZG Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Per mail volgen een bevestiging en een track & trace. 

Laat je even weten hoe het met het nieuwe modem gaat?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Hallo @E.T.

Sinds dat ik je het nieuwe modem heb gestuurd, heb ik niets meer van je vernomen. Is alles goed gegaan met het aansluiten en werkt het goed?

Bekijk in context

E.T.
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het nieuwe modem gedraagt zich tot nu toe goed, in mijn metingen zijn de ping tijden zelfs iets beter.

Maar belangrijker geen spontane reset tot nu toe 🙂

 

Wel een aandachtpuntje is dat iemand van Ziggo belde over hoe het ging en melde mij dat ik een oud modem heb en dat ik een nieuwere kon krijgen. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2387Reacties
  • 305Oplossingen
  • 430Likes

Super fijn om te lezen dat je het nieuwe modem in goede handen hebt ontvangen en dat het nu allemaal stukken beter werkt ;-). 

 

Wat betreft het telefoontje dat je hebt gehad, dat zal een andere afdeling hebben gehad die proactief bellen om bijvoorbeeld modems te swappen als er nog oudere apparatuur aanwezig is. Zij hebben geen inzicht gehad in wat er al speelde via dit kanaal. Dat heeft elkaar dan dus gekruist, wat niet echt helpt in dit geval. Excuus daarvoor!

 

Ik wens je in ieder geval wel weer heel veel plezier van je verbinding!

Uitgelicht topic