Sinds half maart 2022 herstart ons Arris modem automatisch meerdere keren per week. Volgens de logging van onze router is de oorzaak foutmelding "No ranging response received - T3 time-out". De router is (al jaren) rechtstreeks verbonden met de kabelaansluiting en maakt gebruik van een signaalversterker. We gebruiken relatief weinig data (alleen gewoon thuiswerken, Netfix e.d.).
Hoe kunnen we dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt Bert.
Ik heb contact gehad met jullie servicedesk en er er is een splitter onderweg.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een modem achter een versterker kan problemen opleveren, daarom is de standaard aansluitwijze een aantal jaren geleden gewijzigd.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kan er gekeken worden, wat aan gratis materialen gestuurd moet worden, om alles standaard aangesloten te krijgen.
Alles zit aangesloten conform de Ziggo handleiding. Ook de signaalversterker tussen AOP en modem bleek des tijds noodzakelijk (volgens Ziggo). We gebruiken geen splitters en alleen korte kabels.
Hierbij ook onze up- en downstreamwaarden
Dat was inderdaad de handleiding, maar die is een aantal jaren geleden gewijzigd.
Een Ziggo moderator kan gratis je een splitter toesturen met een passende kabel naar je modem.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Bedankt Bert.
Ik heb contact gehad met jullie servicedesk en er er is een splitter onderweg.
Ter info
bert is geen medewerker van ziggo dit is een klant-klant help forum ziggo medewerkers hebben een ziggo logo bij hun naam staan
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.