1
Vraag
2
Reacties
PatrickVerkerke

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Modem herstart meerdere keren per week

Sinds half maart 2022 herstart ons Arris modem automatisch meerdere keren per week. Volgens de logging van onze router is de oorzaak foutmelding "No ranging response received - T3 time-out". De router is (al jaren) rechtstreeks verbonden met de kabelaansluiting en maakt gebruik van een signaalversterker. We gebruiken relatief weinig data (alleen gewoon thuiswerken, Netfix e.d.).

Hoe kunnen we dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PatrickVerkerke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Bert.

Ik heb contact gehad met jullie servicedesk en er er is een splitter onderweg.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes

Een modem achter een versterker kan problemen opleveren, daarom is de standaard aansluitwijze een aantal jaren geleden gewijzigd.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dan kan er gekeken worden, wat aan gratis materialen gestuurd moet worden, om alles standaard aangesloten te krijgen.

PatrickVerkerke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alles zit aangesloten conform de Ziggo handleiding. Ook de signaalversterker tussen AOP en modem bleek des tijds noodzakelijk (volgens Ziggo). We gebruiken geen splitters en alleen korte kabels.

16490132618478867105437213483960.jpg

PatrickVerkerke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Screenshot_20220403-212102_Chrome.jpg

Screenshot_20220403-212206_Chrome.jpg

Hierbij ook onze up- en downstreamwaarden

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes

Dat was inderdaad de handleiding, maar die is een aantal jaren geleden gewijzigd.

Een Ziggo moderator kan gratis je een splitter toesturen met een passende kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

PatrickVerkerke
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Bert.

Ik heb contact gehad met jullie servicedesk en er er is een splitter onderweg.

MR_CHIP

Level 19
  • 12056Posts
  • 136Oplossingen
  • 4114Likes

Ter info

 

bert is geen medewerker van ziggo dit is een klant-klant help forum ziggo medewerkers hebben een ziggo logo bij hun naam staan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic