1
Vraag
2
Reageer en help mee
Arrows

Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Modem herstart bijna elke dag Ubee UBC1318ZG

Beste community,

 

Ik heb eerder een topic gehad, waarin de Connectbox is omgeruild voor een Ubee UBC1318ZG. Opzich ben ik hier meer tevreden over dan over de Connectbox. Nu blijft het geval dat het modem zichzelf zeer regelmatig herstart. En ook vaak partitial bonding aangeeft. Met het thuiswerken is het herstarten van het modem niet echt handig, aangezien de meetings / VoIP telefoongesprekken wegvallen.

 

In het vorige topic is er een meting gestart, alleen heb ik nooit meer een terugkoppeling ontvangen hierover. Ik zie in het modem dat er veel uncorrectables oplopen. Aangezien wij geen TV meer gebruiken heb ik het modem rechtstreeks op het AOP aangesloten. 

 

Ik hoop dat een community lid of moderator kan zien waarom het modem zich steeds gaat herstarten, het begint nu echt vervelend te worden dat dit steeds op willekeurige momenten gebeurd.

 

Modem waardes:

Webopname_2-6-2022_83557_192.168.178.1.jpegWebopname_2-6-2022_83528_192.168.178.1.jpegWebopname_2-6-2022_8358_192.168.178.1.jpeg

40 Reacties 40
Bandijk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zit er misschien nog een splitter tussen? DIe zou je eerst moeten verwijderen.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Nee, deze zit er niet meer tussen. De kabel van het modem zit rechtstreeks in het AOP.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9704Posts
  • 571Oplossingen
  • 3522Likes

In de log is inderdaad een aantal resets zichtbaar. Gisteren waren er signaalproblemen tussen 1:52 en 1:54, uitval door mislukkende periodieke ranging met als resultaat T4 timeouts. Om 1:54 is er een reset geweest en heeft het modem zichzelf opnieuw geregistreerd, maar dit ging ook met moeite (problemen tijdens ophalen DHCP-lease en ToD). Daarna lijken er geen problemen meer te zijn geweest.

 

In de downstream is CER zichtbaar (uncorrectable errors).

 

Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal verder onderzoekt en/of een meerdaagse meting opstart.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2225Posts
  • 337Oplossingen
  • 530Likes

Goedemiddag @Arrows! Mijn excuses voor de ietwat late reactie allereest, ik kom nu pas aan je topic toe. Fijn dat de Ubee beter bevalt dan je vorige Connectbox maar natuurlijk is het niet wenselijk dat je regelmatig herstarts ervaart. Ik kan me goed voorstellen dat dit met online meetings voor de nodige problemen en frustraties zorgt 😞

 

Ik heb de signaalwaarden van je modem over de afgelopen twee weken onder de loep genomen en zie daarin weinig bijzonderheden behalve op/rond 1 juni. Dat was vorige week woensdag, een dag voor het openen van je topic hier. Heb je op die dag inderdaad problemen ervaren? En hoe is het de afgelopen dagen gegaan als ik mag vragen?

We horen graag! 🙂

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

@Erik S 1 juni is sowieso het modem gaan herstarten, afgelopen zondag 05-06-2022 rond 13:55 uur hetzelfde. Meestal zie je het aankomen als de uncorrecables gaan oplopen in de event log van het modem. Buiten dat werkt de verbinding prima. Ik zal het vanaf nu beter gaan bijhouden wanneer precies het modem herstart.

 

Misschien herstart het modem niet, waardoor jullie die niet kunnen zien gebeuren. Als ik geen internet heb en ik kijk op de lampjes van het modem zie ik dat hij opnieuw verbinding maakt. De vorige modems die ik gehad heb van Ziggo herstarte altijd hiervoor.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

@Erik S Vanavond om 20:56 uur ging het modem weer herstarten

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

@Erik S Upje?

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Gisteren was het weer huilen met de pet op. Alle streaming diensten haperde op verschillende apparaten. Was niet naar te kijken. Ik hoop toch echt dat ik hier nog een reactie krijg van een moderator om te kijken wat er aan de hand is.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9704Posts
  • 571Oplossingen
  • 3522Likes

Zou je nogmaals de downstream, upstream en log willen plaatsen?

 

Het lijkt mij verstandig als een meerdaagse meting naar het modem wordt opgestart.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Beste @tobiastheebe, bedankt voor je reactie. Bij deze de huidige downstream, upstream en modem log screenshots.

 

Webopname_14-6-2022_121237_192.168.178.1.jpegWebopname_14-6-2022_121221_192.168.178.1.jpeg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9704Posts
  • 571Oplossingen
  • 3522Likes

Op 8-6, 10-6 en 11-6 is een aantal MDD timeouts voorgekomen, er is sporadisch uitval van een specifiek downstream-kanaal (11). Op 13-6 was er alleen een T3 timeout tijdens de periodieke ranging vlak na middernacht en geen andere events op de rest van de dag. De actuele downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. Ik kan de problemen die je ervoer dus niet verklaren aan de hand van deze gegevens.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

@tobiastheebe Dat is ook het vreemde. Zoals gisterenavond dat alle streamingsdiensten (Netflix, Viaplay, Amazone Prime) gaan haperen is niet terug te zien in de verbinding. Ook gisterenavond niet. Waardes zijn amper veranderd.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9704Posts
  • 571Oplossingen
  • 3522Likes

In het overzicht dat je in januari had geplaatst in je vorige topic, is te zien dat de eerste Deco unit tussen de router en de eerste switch geplaatst is, is dat nog steeds het geval? Zo ja, dan zou ik de eerste switch tussen de router en Deco unit zetten, zodat niet alle verkeer via dit AP loopt.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

@tobiastheebe Dit is een poging waard inderdaad. Alleen zal dit niet verklaren waarom het modem regelmatig de verbinding verliest naar mijn inziens.

 

Daarnaast loopt niet alles via de Deco's. Ik gebruik ook andere poorten van het modem om apparaten mee te verbinden.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9704Posts
  • 571Oplossingen
  • 3522Likes

Hoe stel je dat vast? In de log zie ik namelijk alleen op 1-6, 2:52 daadwerkelijk uitval terug, dit had ik overigens al in een vorige reactie genoemd.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Dit stel ik vast door naar het modem te lopen als er geen internet is. Dan zie ik aan de lampjes dat het modem opnieuw verbinding aan het maken is (DS, US en Online knipperend na elkaar). Misschien dat dit niet in het modemlog staat, dat weet ik niet. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9704Posts
  • 571Oplossingen
  • 3522Likes

Daar is inderdaad niets van terug te zien in de log. In dit geval lijkt een nieuwe (meerdaagse) meting mij de volgende stap.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Vandaag om 12:29 weer een herstart van het modem zonder aanleiding. Ik zou nu toch graag hebben dat een moderator hier langs komt. Met de telefonische helpdesk kom ik er niet uit.

 

Er wordt bij ons ook in het weekend thuis gewerkt, als het internet ermee ophoud, houdt dit in dat er een half uur niet gewerkt kan worden ivm opnieuw aanmelden van VPN verbindingen.

Arrows
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 121Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Rond 14:15 vandaag weer een reset.... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic