marklenaerts

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Modem hapert meermaals per week

Wij hebben een Cisco modem (12 jaar oud) en deze hapert inmiddels diverse malen per week. IP adres wordt dan niet uitgezonden. Daardoor valt verbinding met Sonos beam en tussen Sonos beam en Sonos Sub weg. Oplossing is opnieuw opstarten modem. Maar dan ook steeds opnieuw installeren en koppelen Sonos en herstarten werk laptops. Is een nieuwe modem de oplossing en te verkrijgen?

47 Reacties 47
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@marklenaerts Met de beschrijving die expert @KBX458 geeft moet het lukken. Je haalt inderdaad de coaxkabel van het aansluitpunt (omcirkeld op de foto) daarplaats je dan de POA-1B splitter. Op de ene ingang v.d. POA 1 B splitter sluit je dan het modem aan met de rood/groene coaxkabel en op de uitgang die nog vrij is sluit je de coaxkabel aan die naar de ingang van je versterker gaat. Laat maar weten of het lukt.

 

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Paul @KBX458 @Bert dank voor alle hulp. Om er zeker van te zijn dat het goed gaat incl. herstart mediabox enz. hebben we een Ziggo monteur gevraagd, die komt aanstaande woensdag. Hopelijk hebben we vanaf dan een stabiel Wi-Fi signaal vanaf de modem, zodat de Sonos voortaan permanent werkt. En geen gedoe met tig keer per week de modem herstarten voor Wi-Fi (via de versterkers) voor onze werk laptops.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Met de hulp van een monteur gaat het vast goed komen.

Houd je ons op de hoogte van je bevindingen na afloop van de werkzaamheden van de monteur?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@marklenaerts Heel graag gedaan. Goed dat je voor aanstaande woensdag een afspraak met een storingsmonteur geregeld hebt om de boel onder de loep te nemen. Laat je weten wat je bevindignen zijn na het monteursbezoek? We zijn heel erg benieuwd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @marklenaerts
Ik zie dat de monteur bij je is geweest! Draait alles inmiddels weer als een zonnetje? 🙂

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Paul @Cecilia @KBX458 de monteur is langs geweest en dat is maar goed ook. Los van een sterk verouderd modem bleek er iets mis in de manier waarop e.e.a. oorspronkelijk was aangesloten (11 jaar geleden bij oplevering) en ook met de kwaliteit van een aantal kabels. Volgens de monteur drie redenen waarom het signaal zwak was en inmiddels bijna dagelijks wegviel. Voor nu al een dag of 4 stabiel, wat het probleem met de Sonos (werkt niet op Wi-Fi versterkers, moet bekabeld of op vast signaal) ook heeft opgelost. Nu hopen dat dit zo blijft. Nogmaals dank!

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Graag gedaan. Goed om te lezen dat het weer werkt tot je tevredenheid. Mochten er zich weer problemen voordoen, dan kan je terecht op de community. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@marklenaerts Ontzettend fijn dat het  probleem is opgelost door de monteur! 😉 Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic