marklenaerts

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Modem hapert meermaals per week

Wij hebben een Cisco modem (12 jaar oud) en deze hapert inmiddels diverse malen per week. IP adres wordt dan niet uitgezonden. Daardoor valt verbinding met Sonos beam en tussen Sonos beam en Sonos Sub weg. Oplossing is opnieuw opstarten modem. Maar dan ook steeds opnieuw installeren en koppelen Sonos en herstarten werk laptops. Is een nieuwe modem de oplossing en te verkrijgen?

47 Reacties 47
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Hallo, is je AOP niet verouderd ( waar je kabel je huis binnenkomt ) , het zou idd kunnen dat je modem verouderd is, zou even kontact opnemen met Ziggo, wellicht sturen ze dan een nieuw modem op mocht dit nodig zijn (1200 gratis ) of via de chat. Wel vervelend dit.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je modem al 12 jaar oud is, dan zijn de aansluitmaterialen dat meestal ook.

Kan je hier een foto plaatsen van het AOP met de daarop aanwezige splitter en eventuele signaalversterker?

Vermeldt hier ook het type nummer van de Cisco.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Vanmorgen Ziggo gebeld. Hun oplossing is herstart modem. En op de vraag wat de volgende optie is, wanneer dat geen structurele oplossing brengt, kreeg ik als antwoord dat er verder geen oplossingen zijn. Overigens vanmorgen niet expliciet gevraagd om nieuwe modem.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Betreft Cisco EPC 3925. En bijgaand foto binnenkomend.

20211230_120534.jpg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Helaas is het AOP niet zichtbaar. Kan je daarvan nog een foto plaatsen?

Voor als het nieuwe modem is gearriveerd, wordt de hedendaagse aansluiting als volgt:

AOP > POA-01B splitter > 1 uitgang naar het modem > de andere uitgang naar de antenneversterker.

 

Ik heb je vraag inmiddels voorgelegd bij het moderatie-team, dat de zaak verder afhandelt.

Als je zorgt dat je postcode en huisnummer in je community-profiel  staan,(alleen zichtbaar voor moderators) dan kan men de juiste gegevens raadplegen om je e.e.a. kosteloos toe te sturen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@marklenaerts vergeet je niet om de gevraagde foto te plaatsen?

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ben een leek. Kun je aangeven wat AOP is? Dan post ik die foto. Gegevens zal ik aanvullen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de reeds geplaatste foto, onder de signaalversterker,  waar op de groene kabel van Ziggo, de witte vierkante wandcontactdoos is aangesloten. Daarop zit meestal via een splitter óf rechtstreeks een modem aangesloten.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

20211230_200800.jpg

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

20211230_200915.jpg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank voor de foto. Nu is de situatie voor de moderators duidelijk. Ik verwacht dat je morgen van hen een reactie kan verwachten.

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dat zou top zijn, dank je!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @marklenaerts, wat jammer om te lezen dat je er niet uit kwam met mijn collega's. Goed dat je het hier opnieuw aankaart! @KBX458 heeft al goed met je meegekeken, dat is erg fijn! Het modem dat je in huis hebt is zeker een oudje! Ik ga je een nieuw modem opsturen, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. 

 

Op de aansluiting heb ik niet heel veel aan te merken, wel stuur ik je een nieuwe coax kabel voor je modem op. Als je dit allemaal in gebruik neemt dan weet ik zeker dat het goed komt. 

 

Alvast de beste wensen voor 2022! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Lotte wellicht ten overvloede;  een POA-01B is ook nodig.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Scherp van je @KBX458! Die zal ik opsturen! 

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dank @KBX458 @Vibram Barefoot voor de snelle reacties en hulp. En dank @Lotte voor de toegezegde vervangingen, die zie ik graag verschijnen. Stuur je ze in 1 pakket? Fijne jaarwisseling allen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem is pakketpost, de kabel en splitter brievenbus post. Je kan dus 3 gescheiden zendingen verwachten.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@marklenaerts Jij ook een hele fijne jaarwisseling! 

marklenaerts
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Modem is binnen, net als nieuwe Coax en een splitter (zie foto). Is de Coax bedoeld voor tussen modem en voedingsadapter? En komt deze splitter in plaats van het blokje? 

20220108_202646.jpg

Uitgelicht topic