Vraag
Reacties
Omarcel
Level 1

Modem defect?

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik plotseling geen internet meer heb. Ik moet dan mijn ziggo modem opnieuw opstarten en dan werkt alles weer (wanneer ik wel internet heb lijkt deze overigens niet altijd stabiel, bijvoorbeeld tijdens gamen of tv kijken on demand). Ik vind dit onacceptabel, mede omdat ons alarm en bewakingscamera's gebruik maken van dit internet om te communiceren met de buitenwereld. Het is ons vorig jaar voor het eerst gebeurt tijdens de vakantie waardoor het alarm twee weken geen verbinding heeft kunnen maken met de meldkamer. Graag ontvang ik een nieuw modem om dit probleem op te lossen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
13 Reacties 13
Sluisie
Level 7

Hallo @Omarcel welkom hier op de community.

Kun je hier een foto plaatsen van je aansluiting (dus waar de groen kabel de woning binnenkomt) en hoe je de modem hebt aangesloten.

Wellicht is de aansluiting verouderd en zal deze vervangen moeten worden.

Kan zijn dat dit niet hoeft natuurlijk, maar dan is dat in ieder geval uitgesloten.

Omarcel
Level 1
Topicstarter

Goedemorgen Sluisie,

Zie foto's

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Nieuwe modems stuurt Ziggo niet zomaar op als er geen oorzaak bekend is, er kunnen tig oorzaken zijn voor deze ervaringen.

Je kunt via de link sowieso een gratis storingsmonteur bestellen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur

Bert_0-1749375772205.png

Sluisie
Level 7

Dank, is de kabel die van de splitter naar je signaal versterker gaat een kabel die bij de modem is meegeleverd?

Kun je tevens eens vanuit de modem de netwerkhistorie, upload waarden en download waarden hier uploaden.

Wellicht is daar wat raars te zien wat het eventuele probleem veroorzaakt.

Omarcel
Level 1
Topicstarter

Voor zover ik weet is dit een originele kabel.

Hier is destijds een monteur voor geweest.

Voor de netwerkhistorie zie screenshots

0 Kudos
Omarcel
Level 1
Topicstarter

Dit zijn de downsteam waarden

0 Kudos
Omarcel
Level 1
Topicstarter

Dit zijn de upstream waarden

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dit is al het nieuwste Sagamcom Docsis 3.1 modem,

wat voor apparaten zitten er bekabeld op het modem switchen of access point etc ?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De actuele DS/US-waarden zijn goed, de historie laat echter op meerdere momenten instabiliteit/uitval in het signaal zien (8-6 10:00, 2-6 16:28).

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B) en testen of de stabiliteit verbetert? Gelet op de versterker kan de POA-01-B het beste vervangen worden door een POA-550 + F/F-kabel rood/rood voor het modem.

0 Kudos
Omarcel
Level 1
Topicstarter

Iedereen erg bedankt voor het meedenken maar de vraag die dit bij mij oproept is of dit uiteindelijk ook kan resulteren in het permanent uitvallen van de internetverbinding want dat is wat er aan de hand is. Zo ook gisterenochtend maar daar is in de netwerkhistorie niets van terug te zien

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij uitval die opgelost kan worden door opnieuw opstarten van het modem ligt de oorzaak over het algemeen in de eRouter (ingebouwde router) of het LAN (interne netwerk) en niet in het modem zelf. De oorzaak is in dit geval wel lastiger te traceren.

• Ervaar je de uitval op alle apparaten gelijktijdig, op zowel ethernet als Wi-Fi?
  • Gebruik je andere netwerkapparatuur naast het modem?
  • Kun je alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?
0 Kudos
Omarcel
Level 1
Topicstarter

Ik heb gisteren de coax rood/groen vervangen door een coax rood/rood en het modem opnieuw opgestart. Ook heb ik de uitgaande UTP CAT 5 vervangen door CAT 6a. Sinds gisterenmiddag heb ik geen T3/T4 time out fouten meer gehad. Hopelijk dat het hiermee het probleem van wegvallen internet ook is opgelost. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dan zou je ook de splitter vervangen moeten hebben, een rood/rood-kabel is niet (zonder forceren) aan te sluiten op een POA-01-B.

0 Kudos