1
Vraag
2
Reacties
supermarktsv

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem deelt 2 zelfde ip adressen uit

Goedemorgen, mijn nieuwe ziggo modem deelt 2x hetzelfde ip adres uit waardoor een storing ontstaat met mijn beveiligingscamera en alarmsysteem. De alarmsysteem en de camera zijn direct aangesloten op de modem van ziggo. Als ik handmatig ip adressen toewijs, dan wordt één van de twee apparaten niet verbonden met de modem. ik zie de apparaat dus niet verschijnen in de lijst met verbonden apparaten. Ik heb de modem ook opnieuw opgestart en de apparaten, maar nog steeds heeft de modem de neiging om de 2 apparaten hetzelfde ip adres toe te wijzen. begint met 192.168.178.10 met 245 apparaten en subnet mask 255.255.255.0. Het gaat om het volgende ip adres 192.168.178.11.

 

Kan iemand mij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@supermarktsv 

De DHCP van de Connectboxen is af en toe wat "eigenwijs" en leert niet.

 

Ik zie 2 mogelijke oplossingen:

 1 - beveiligingscamera en alarmsysteem ieder een eigen vast IP adres geven (zie oplossing @BAM )

 2 - IP adres reserveren met mac adres -> Geavanceerde instellingen -> DHCP -> Voeg IP-adres reservering toe (binnen DHCP reeks)

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

goedendag @supermarktsv,

 

Lijkt mij dat de camera of alarmsysteem een handmatig IP adres heeft gekregen wat in de scope (  DHCP adressen ) valt.

Beter de camera instellen op 192.168.178.4 en het alarm op 192.168.178.6 ( voorbeeld ).

 

Succes,

 

Bam

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@supermarktsv 

De DHCP van de Connectboxen is af en toe wat "eigenwijs" en leert niet.

 

Ik zie 2 mogelijke oplossingen:

 1 - beveiligingscamera en alarmsysteem ieder een eigen vast IP adres geven (zie oplossing @BAM )

 2 - IP adres reserveren met mac adres -> Geavanceerde instellingen -> DHCP -> Voeg IP-adres reservering toe (binnen DHCP reeks)

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic