1
Vraag
2
Reacties
Erikhiernu

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Modem dagelijks van de stroom af

Goedemorgen!

Sinds enkele jaren hebben wij deze configuratie, waarbij onze modem in bridge mode staat. Dit werkte altijd perfect! Echter; sinds een maand of 2 moeten wij dagelijks 1 of 2 keer de stekker uit het modem halen (en het er later weer in doen uiteraard) omdat de verbinding wegvalt. Dan werkt het meestal weer een tijdje. Het ligt niet aan de router. Die even van de stroom afhalen heeft namelijk geen effect. 

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zouden we kunnen doen om weer normaal te kunnen internetten?

 

Alvast dank!

 

16755029087603730682042870927850.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erikhiernu
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker! Vanmorgen stond hij op de stoep en zijn de wandcontactdoos en de splitter vervangen!

Alles is nu stabiel, ik heb er een andere/extra router als access point aan gekoppeld (bedraad) en het hele gezin is tevree 😄

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heel snel een afspraak maken met een monteur die gratis de wandcontactdoos, de splitter en de 1e korte kabels komt vervangen, je hebt verouderde aansluitmaterialen: Maak een afspraak met de storingsmonteur (ziggo.nl)

 

Laat hier weten of de afspraak maken gelukt is, anders kan vandaag of morgen een Ziggo moderator een afspraak voor je maken.

Erikhiernu
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert, bedankt voor je reactie!

Is deze afspraak met een servicemonteur gratis? Ik zie namelijk redelijk wat soorten kosten staan op de website. Alvast bedankt!

PatrickDB1

Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

@Erikhiernu 
Je AOP is zeker verouderd.
Nieuwe is kosteloos.
-
Vermoedelijk krijg je Connectbox (Witte modem ziggo) errors binnen waardoor de boel omslaat.
Gevolg: Je asus router perst zijn MAC er doorheen terwijl deze tijdelijk niet wordt toegestaan door Ziggo.

Gezien als tijdelijk oplossing kun je dit proberen:

Asus router --> Wan--> Mac adres invullen van je Connectbox (Staat op de sticker)
*Niet op Mac kloon drukken
Dan blijft je Router vermoedelijk wel werken na een tijdelijke storing.
eeees.jpg
Tip: Lijkt er op de je de UTP kabel van asus naar je router gebruikt (de orignele) vervang deze.
Bijgeleverde kabel = van slechtere kwaliteit 
Succes 🙂


Erikhiernu
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Patrick, jij ook hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb gedaan wat jij opperde, maar daarmee viel de wifi volledig uit helaas. Via een netwerkkabel kon ik het Mac adres weer leegmaken, nu doet hij het gelukkig weer. Geen idee waarom 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erikhiernu Op die website staat ook: Kosten storingsmonteur (ziggo.nl)

"De monteur onderzoekt of de storing komt door een probleem met je kabels of de apparatuur in je eigen huis. Zo ja, dan betaal je € 50 voor het oplossen van de storing. Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets."

 

In dit geval heb je verouderde aansluitmaterialen, dus dat kost je niets.

Erikhiernu
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wij hebben inmiddels alles gereset naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld. Dat heeft geresulteerd in al ruim een dag stabiel internet. We kijken even aan of dit soelaas heeft geboden voordat we een monteur laten komen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erikhiernu Die wandcontactdoos en splitter moet toch een keer vervangen worden, want als die wandcontactdoos en/of splitter toch een keer defect raken en dat gebeurd zeker een keer vanwege ouderdom en helemaal geen signaal meer doorgeven, dan zit je zomaar 3-5 werkdagen zonder internet en TV en met een weekend ertussen, kan dat zomaar bijna een week duren voordat de monteur er is.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Erikhiernu 

Heb je inmiddels het advies al opgevolgd van @Bert en een afspraak gemaakt met de monteur voor het vervangen van de AOP?

Erikhiernu
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker! Vanmorgen stond hij op de stoep en zijn de wandcontactdoos en de splitter vervangen!

Alles is nu stabiel, ik heb er een andere/extra router als access point aan gekoppeld (bedraad) en het hele gezin is tevree 😄

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Top, dat is fijn te vernemen @Erikhiernu  

Dan zie ik voor nu het topic als opgelost/afgerond 🙂

 

Veel plezier met onze diensten!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic