1
Vraag
2
Reacties
Jan571

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem bridge_modus uitzetten

Goedenavond, 

Ik wou met de smartwifi app een wifi pod gaan installeren, maar stuit op het volgende probleem.

 

Ik heb nu vanaf de connectbox een bekabelde verbinding met mijn huidige router (Apple Airport Extreme) en daar zijn de verschillende smart aansturingen op aangesloten, tevens is de router ook mijn backup van de pc.

Ik heb waarschijnlijk in het verleden de bridge_modus van het modem laten aanzetten om geen gebruik van de wifi verbinding van het modem te maken. 

Mijn huidige wifi verbindingen zijn nu in de woonkamer perfect maar ik wil ook op de bovenverdieping en zolder nu een goede wifi verbinding gaan opzetten met pods, maar wil wel dat mijn huidige aansturingen in de woonkamer via de router kan blijven bestaan.

 

Nu weet ik dat ik via de servicedesk van Ziggo, de bridge_modus kan laten uitzetten, maar mijn vraag is dan of mijn huidige aansturingen via de router na het uitzetten van de bridge_modus kunnen en blijven bestaan en via de pods een goede wifi in de diverse ruimtes kan creëren.

 

Alvast fijne feestdagen,

Jan

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat kan naast elkaar blijven bestaan.

Het modem gaat in router modus en de wifi gaat aan met het installeren van de pod en samen maken zij 1 mesh wifi netwerk.

 

Maar als het modem in router modus staat, dan heb je 2 DHCP servers en 2 firewalls in je netwerk.

Je modem zal in een andere IP range zitten dan je huidige router, dus de apparaten van de ene kunnen de apparaten van de andere niet zien of verbinden.

Als je op je huidige router port forward hebt ingesteld, gaat dit ook mis, want je modem staat in router modus en die heeft zijn eigen firewall.

En mogelijk nog wat van die onwenselijkheden.

 

Oftewel, denk goed na voor je met 2 DHCP servers gaat werken en firewalls.

Het kan allemaal werken, maar vergt mogelijk flink wat netwerk technisch instelwerk.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat kan naast elkaar blijven bestaan.

Het modem gaat in router modus en de wifi gaat aan met het installeren van de pod en samen maken zij 1 mesh wifi netwerk.

 

Maar als het modem in router modus staat, dan heb je 2 DHCP servers en 2 firewalls in je netwerk.

Je modem zal in een andere IP range zitten dan je huidige router, dus de apparaten van de ene kunnen de apparaten van de andere niet zien of verbinden.

Als je op je huidige router port forward hebt ingesteld, gaat dit ook mis, want je modem staat in router modus en die heeft zijn eigen firewall.

En mogelijk nog wat van die onwenselijkheden.

 

Oftewel, denk goed na voor je met 2 DHCP servers gaat werken en firewalls.

Het kan allemaal werken, maar vergt mogelijk flink wat netwerk technisch instelwerk.

Jan571
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bert, bedankt voor de snelle reactie.

 

Als ik je verhaal lees, dan denk dat ik de pods maar ga vergeten en een vaste kabelverbinding ga aanleggen naar de overige ruimtes.

Want wil ik mijn huidige router behouden dan gaat dat gegarandeerd fout, dus laten we de bridge_modus maar niet uitzetten.

 

Grt Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vaste kabelverbindingen hebben altijd de voorkeur.

 

Mocht je later toch een wifi mesh netwerk aan willen leggen, dan is de onderliggende verbinding met het modem of mesh router ook het stabielst en snelst via een kabel.

Ik heb hier de pods waarvan 1 aangesloten met een netwerkkabel op de 1e verdieping, ik zit nu hier 5 meter onder met een laptop en heb een download van 650+ Mbit/s download en 50+ Mbit/s upload.

Met een pod via wifi verbonden haal ik 300+ Mbit/s en 50+ upload.

 

Maar er zijn tig mogelijkheden om een goed wifi netwerk op te bouwen, het is maar net wat je wensen en mogelijkheden zijn.

 

Veel succes verder gewenst.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Jan571

 

Het is alweer een paar dagen geleden en ik ben erg benieuwd of het is gelukt een bekabelde installatie te realiseren. 

Mocht je daar nog hulp bij nodig hebben, horen we het graag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic