Voor de mensen die een eigen router hebben hangen achter hun Ziggo modem. Welke router hebben jullie?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Fritzbox 7530 AX, best zat voor wat ik er mee wil doen.
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een ASUS RT-AX86U of een ASUS RT-AX86U pro. Ik vind het alleen jammer dat deze alleen geflasht kunnen worden met Merlin en niet met OpenWrt (volgens mij zitten daar meer opties in). Welke zouden jullie doen van deze twee?
De Merlin firmware is een alternatieve firmware die is afgeleid van tomato, maar grafisch sterk lijkt op de originele firmware.
Welke functionaliteit mis je waarvan de verwacht die wrlbte vinden in bv openwrt
ik draai de ax86u met merlin welke opties mis je ?
Ik heb wat beter gekeken naar de mogelijkheden van de Merlin firmware. Bij nader inzien zijn die echt top 😊.
Ook ben ik nu de volgende routers aan het vergelijken:
RT-AX86U Pro
GT-AX11000 Pro
Het grootste verschil wat ik kon vinden was de snelheid van de wan poort en van de andere poorten op de achterkant. Heb ik nog wat over het hoofd gezien? En heb ik wat aan die snelheid?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.