Ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is (https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Publieke-DNS-requests-die-een-private-network-IP-terug-geeft/...) maar daar staat geen (afdoende) antwoord.
Probleem is dat het antwoord van een query naar een publieke dns-server geblokkeerd wordt als dit antwoord een private ip-adres is. Ik loop nu tegen het probleem aan sinds we over zijn naar AWS. Het api endpoint van de clusters staat opgenomen in de publieke dns maar heeft een private ip-adres, waardoor deze niet zijn op te lossen via de Ziggo verbinding.
Voorheen stond het modem in bridge mode waardoor dit probleem niet voor kwam, maar het huidige modem kan niet in bridge mode.
Groeten,
Henry
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klanten in voormalig UPC-gebied konden voorheen zelf bridge/router mode configureren. Deze mogelijkheid is voorjaar 2022 komen te vervallen toen de provisioning backend van fZiggo en fUPC geconsolideerd werden, wat eind juni is afgerond.
Je kunt dit formulier gebruiken om bridge mode aan te vragen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
[...] maar het huidige modem kan niet in bridge mode.
Hoe bedoel je dat precies? Ieder Ziggo-modem kan in bridge mode geconfigureerd worden.
In mijn vorige modem was een optie voor bridge mode die ik zelf aan kon zetten. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit voor het huidige modem (Sagemcom F3896LG) niet kon maar blijkbaar is dat aangepast.
Waar kan ik het verzoek doen om het modem in bridge mode te laten zetten?
Liever had ik natuurlijk een andere oplossing voor dit probleem met private adressen
Klanten in voormalig UPC-gebied konden voorheen zelf bridge/router mode configureren. Deze mogelijkheid is voorjaar 2022 komen te vervallen toen de provisioning backend van fZiggo en fUPC geconsolideerd werden, wat eind juni is afgerond.
Je kunt dit formulier gebruiken om bridge mode aan te vragen.
Ik heb het formulier gisteren ingevuld maar geen reactie. Vandaag nog een keer gedaan maar weer geen bevestigingsmail gehad.
Je ontvangt geen bevestiging na invullen van het formulier. Het modem ontvangt automatisch een reset-opdracht en ontvangt daarna de aangepaste boot file voor bridge mode bij de nieuwe verbindingsopbouw.
Op het formulier staat dat er een bevestigingsmail volgt. Moet ik hem zelf rebooten of gebeurt dat automatisch?
Hallo @Marco , ik heb mijn profiel aangevuld
Dank voor het aanvullen @HenryV,. Ik heb het netwerk de opdracht gegeven om je modem om te zetten naar bridgemode. Het modem gaat nu / ieder moment resetten.
Hi @Marco , het modem staat nu inderdaad in bridge-mode en de private adressen worden nu opgelost.
Bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.