Vraag
Reacties
Oplossing
HenryV
Level 2

Modem blokkeert private dns queries

Ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is (https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Publieke-DNS-requests-die-een-private-network-IP-terug-geeft/...) maar daar staat geen (afdoende) antwoord.

Probleem is dat het antwoord van een query naar een publieke dns-server geblokkeerd wordt als dit antwoord een private ip-adres is. Ik loop nu tegen het probleem aan sinds we over zijn naar AWS. Het api endpoint van de clusters staat opgenomen in de publieke dns maar heeft een private ip-adres, waardoor deze niet zijn op te lossen via de Ziggo verbinding. 

Voorheen stond het modem in bridge mode waardoor dit probleem niet voor kwam, maar het huidige modem kan niet in bridge mode.

Groeten,

Henry

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Klanten in voormalig UPC-gebied konden voorheen zelf bridge/router mode configureren. Deze mogelijkheid is voorjaar 2022 komen te vervallen toen de provisioning backend van fZiggo en fUPC geconsolideerd werden, wat eind juni is afgerond.

Je kunt dit formulier gebruiken om bridge mode aan te vragen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

[...] maar het huidige modem kan niet in bridge mode.

Hoe bedoel je dat precies? Ieder Ziggo-modem kan in bridge mode geconfigureerd worden.

0 Kudos
HenryV
Level 2
Topicstarter

In mijn vorige modem was een optie voor bridge mode die ik zelf aan kon zetten. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit voor het huidige modem (Sagemcom F3896LG) niet kon maar blijkbaar is dat aangepast. 

Waar kan ik het verzoek doen om het modem in bridge mode te laten zetten?

Liever had ik natuurlijk een andere oplossing voor dit probleem met private adressen

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Klanten in voormalig UPC-gebied konden voorheen zelf bridge/router mode configureren. Deze mogelijkheid is voorjaar 2022 komen te vervallen toen de provisioning backend van fZiggo en fUPC geconsolideerd werden, wat eind juni is afgerond.

Je kunt dit formulier gebruiken om bridge mode aan te vragen.

HenryV
Level 2
Topicstarter

Ik heb het formulier gisteren ingevuld maar geen reactie. Vandaag nog een keer gedaan maar weer geen bevestigingsmail gehad.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je ontvangt geen bevestiging na invullen van het formulier. Het modem ontvangt automatisch een reset-opdracht en ontvangt daarna de aangepaste boot file voor bridge mode bij de nieuwe verbindingsopbouw.

0 Kudos
HenryV
Level 2
Topicstarter

Op het formulier staat dat er een bevestigingsmail volgt. Moet ik hem zelf rebooten of gebeurt dat automatisch?

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @HenryV, ik help je graag verder door je modem in bridgemode te zetten. Zou je de postcode en je huisnummer in je profiel willen zetten? Alleen Ziggo medewerkers hebben inzage in deze gegevens.

0 Kudos
HenryV
Level 2
Topicstarter

Hallo @Marco , ik heb mijn profiel aangevuld 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het aanvullen @HenryV,. Ik heb het netwerk de opdracht gegeven om je modem om te zetten naar bridgemode. Het modem gaat nu / ieder moment resetten.

HenryV
Level 2
Topicstarter

Hi @Marco , het modem staat nu inderdaad in bridge-mode en de private adressen worden nu opgelost.

Bedankt.