Goedenavond,
Gisteravond nog een film op Netflix gekeken, vanochtend toen ik mijn laptop opstarten voor een nieuwe dag thuiswerken. Bleek ik geen internet te hebben. Modem even van stroom, harde resset maakte geen verschil. Tv via de media box werkt wel, geen Netflix op de smart tv. Modem via 192.168.178.1 kom ik in het taal menu en dan geeft ie de melding software update even geduld. Oké. 1 uur later hetzelfde. Toen gebeld met Ziggo en maandag komt een monteur. Voor mijn gevoel komt de monteur voor niks. Heb in tussen ook een oud cisco modem aangesloten en blijft hetzelfde. Volgens mij kan iemand op afstand ipv mijn modem een resset geven, beter de server een resset geven zoals vroeger het NOC dat deed. Blijkt dat dit niet meer bestaat? Hoe gaat de monteur dit dan maandag oplossen? Deze kan toch niet op de server, die belt dan toch met een ict/it er die de poort resset.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedenavond! Welkom op dit klanten helpen klanten forum.
Zou het kunnen dat je onlangs een nieuw modem ontvangen hebt? Dan moet je die gaan aansluiten. Neem anders even contact op met Ziggo (ziggo.nl/chat) om te controleren of het serienummer van je modem gelijk is aan wat zij actief hebben staan. Je kan dit trouwens ook zelf checken in je Mijn Ziggo account.
Groeten, Christiaan
Goedenavond,
Nee, geen nieuw apparatuur.
Het rare is dat ik het modem niet in kom en dat ie maar in software update blijft staan. Ook na een reset.
Heb je de harde reset (fabrieksreset) juist uitgevoerd? Dwz; resetknop achterop modem met pennetje, sateprikker, oid onafgebroken voor 30 seconden ingedrukt houden en dan kan het maximaal 1 uur duren voor het modem online is. Let erop dat tijdens deze reset al de LAN poorten leeg zijn.
Mocht dit niet helpen dan zou ik graag weten welk modem je hebt en of je hier even foto’s kan plaatsen van je AOP en de aansluiting naar het modem
Ja, ook de harde reset gedaan, meermaals.
Inmiddels de oplossing gevonden. Omdat ik niet in het modem kon via 198.168.178.1 en ie aangaf software update. Heb ik de F-connector los gehaald. Omdat ie dan dus geen signaal meer krijgt, kon ik dus in de modem komen. Daar terug gezet naar fabrieks instellingen. Modem weer laten opstarten, wederom ingelogd en toen de F-connector aangesloten. Hij liep het programma door en de update werd binnengehaald. Alles werkt top!
In ieder geval bedankt voor alle ideeën en hulp!
Vermoedelijk had ie het ook gedaan via de harde reset, met de saté prikker als ik de f-connector los had gehaald en eerst volledig laten opstarten en dan de connector weer er aan had gezet.
Let op dat je de monteur afzegt mocht je dit nog niet gedaan hebben anders moet je nog voorrijkosten betalen
Goedemorgen @RaingB en welkom op de Community,
Zo te lezen is het inmiddels allemaal al gelukt en opgelost. De afspraak met de monteur is zo te zien ook al geannuleerd. Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?
Heel veel plezier met de diensten gewenst en nog een prettige dag.
Groeten,
Paul
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.