1
Vraag
2
Reacties
Kuijpie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem blijft continu updaten

Mijn modem lijkt vast te blijven hangen in een loop met updaten. Dit probleem had ik eerst gisteren voor zo'n 2 uur, ik merk dan dat wifi eerst uitvalt, met vaste verbinding kon ik nog wel het modem bereiken (geen internet meer) die aangeeft aan het updaten te zijn. Na 5-10 minuten start het modem weer opnieuw op waarna internet weer werkt en wifi ook weer terugkomt, maar een paar minuten later begint het updaten weer.

Gisteren rond lunchtijd heeft het modem dit zo'n 2 uur gedaan waarna het de rest van de dag wel werkte. Sinds ongeveer 3 of 4 uur vannacht is dit weer continu gaande, al zo'n 4 tot 5 uur. Enig idee wat ik hieraan kan doen?

De connectbox en alle kabels zijn gloednieuw, van eind januari, en de hoofdaansluiting is begin februari door een ziggo monteur in orde gemaakt. Tot gisteren eigenlijk nooit problemen gehad, misschien een enkele keer even verbinding verloren.

Screenshot_20220511-072234.jpg

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Kuijpie Hartelijk dank voor je reactie! Het is zeker vreemd en ongebruikelijk gedrag van het modem. Ik  kan me ook voorstellen dat het heel irritant is wanneer de verbinding zo wispelturig werkt. Het is daarom goed dat er een monteur komt kijken. Een monteur kan het signaal grondig controleren en het modem vervangen indien dit nodig blijkt te zijn. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op vrijdag 20 mei 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Kuijpie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kuijpie_0-1652447058539.pngKuijpie_1-1652447081892.png

Kuijpie_2-1652447099656.pngKuijpie_3-1652447153496.pngKuijpie_4-1652447172062.pngKuijpie_5-1652447201669.png

 

Verder dan dit gaat de netwerk historie niet

Kuijpie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

deze 'update loops' hebben nu 4 keer plaatsgevonden in de afgelopen 3 dagen, het begon de 10e rond lunchtijd voor 1 a 2 uur, en sindsdien elke nacht/ochtend, 11e tussen half 4 en half 8, gisteren tussen 5 en half 8, vanochtend tussen 6 en 9

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Kuijpie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

16524525385203562120170947157313.jpg

16524525891787670672382148784166.jpg

Zie hierboven een foto van waar de kabel binnenkomt en een overzicht met de connectbox erop, er zitten verder geen versterkers tussen ofzo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie geen mogelijke oorzaak.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van kan maken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @Kuijpie en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat het modem in een constante modemupdate blijft hangen! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Zo te zien heeft onze expert @Bert al even de binnenhuisinstallatie met je nagelopen. Die ziet er inderdaad verder prima uit. Als ik een blik werp op het signaal van je modem, dan zie ik daar ook geen ongeregeldheden terug. Ik zie wel dat het modem meerdere malen kort achter elkaar is herstart en op dit moment weer sinds 8:40 online is. Kun je op dit moment nog eens controleren of je nog steeds de update notificatie ziet?

Kuijpie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Paul,

 

Als ie online is zie ik de update notificatie niet (anders had ik ook niet kunnen inloggen om de screenshots te maken). Vannacht is ie weer zo'n 4 a 5 uur lang continu aan en uit gegaan (aangezien ik zelf lag te slapen heb ik niet kunnen zien of het modem weer zei dat ie aan het updaten was, maar mijn internet verbinding heeft weer urenlang hetzelfde beeld gegeven van een tijd offline en dan even online)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Kuijpie Dit is natuurlijk absoluut niet hoe het modem behoort te werken! Kun je de komende uren anders kijken of de verbinding het blijft doen? Als je opnieuw problemen ervaart dan lijkt het mij verstandig dat ik direct een afspraak met een storingsmonteur voor je ga inplannen. Ik hoor dan graag op welke data een afspraak het beste uitkomt. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zou je niet beter gelijk een nieuw modem opsturen al die update meldingen horen nooit zo lang/vaak voor te komen en als er geen signaal problemen zijn zou ik het modem zelf verdenken 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MR_CHIP Het modem omruilen kan natuurlijk ook. Alleen in dit geval weet ik niet of dit 100% de oplossing geeft. Er kan ook sprake zijn van een onderliggend probleem die alleen een monteur op locatie kan achterhalen.

Kuijpie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

 

Voor ons kan elke dag van de week, zou fijn zijn als een monteur de oorzaak weet te achterhalen want ik vind dit wel vreemd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Kuijpie Hartelijk dank voor je reactie! Het is zeker vreemd en ongebruikelijk gedrag van het modem. Ik  kan me ook voorstellen dat het heel irritant is wanneer de verbinding zo wispelturig werkt. Het is daarom goed dat er een monteur komt kijken. Een monteur kan het signaal grondig controleren en het modem vervangen indien dit nodig blijkt te zijn. Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op vrijdag 20 mei 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Kuijpie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Paul,

 

De monteurs hebben een en ander getest en met het signaal was niks mis, waarna ze het modem hebben vervangen en sindsdien zijn de problemen opgelost.

Bedankt voor de support.

 

Kasper

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Fijn dat het probleem is opgelost door het modem te vervangen, @Kuijpie! Dankjewel voor je terugkoppeling hier en alvast een mooi weekend gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic