Ik heb onlangs een nieuwe router aangeschaft, namelijk de Netgear R7800. Om deze te installeren heb ik het modem (de Connect box) in bridge modus gezet en vervolgens de router aangesloten en geïnstalleerd.
Dit leek in eerste instantie goed te gaan tot ik de melding "Connected, no internet" kreeg op mijn telefoon. Na verder te kijken bleek dat meerdere apparaten problemen hadden (zowel bekabeld als draadloos). Wat bleek, de apparaten kregen een IP toegewezen vanuit het modem, niet de router (dus 192.168.178.x in plaats van 192.168.1.x).
Na contact op te hebben genomen met de Ziggo chat, bleek mijn DHCP nog aan te staan en die is op afstand uitgezet. Na het uit- en inschakelen van het modem bleek dit niet te baten, ik kreeg weer dezelfde melding.
Om het opnieuw te proberen heb ik het modem gereset, handmatig DHCP en wifi uitgeschakeld en de router weer verbonden met het modem, dit leek in eerste instantie weer goed te gaan om vervolgens weer problemen te geven.
Aangezien bridge niet werkt en de lan-poorten van het modem behouden aantrekkelijk klinkt besloot ik om de "How to: router achter modem" van
Marten1980 te volgen. Ook dit geeft echter weer hetzelfde probleem, zowel met DHCP in- als uitgeschakeld.
Het wil nog weleens helpen om op m'n telefoon of laptop een aantal keer te switchen tussen de 2.4Ghz en 5Ghz verbinding, dan krijgt het apparaat opeens een IP toegewezen vanuit mijn router, maar als de verbinding even verbroken is komt hetzelfde probleem weer terug.
Het modem staat direct op de de wandcontactdoos aangesloten met de splitter i.v.m. de Mediabox XL.
Heeft iemand enig idee of ervaring hiermee?
Bij voorbaat dank,
Thomas