1
Vraag
2
Reacties
bartselisa

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem als ethernet backhaul

Hoi,

 

Op dit moment heb ik het witte Ziggo Modem en de Deco M4R mesh via ziggo vergregen.

Mijn Deco staat in access point mode omdat ik een aparte DHCP server gebruik die mijn netwerk regelt.

Nu wil ik mijn systeem zo aansluiten als het 3e plaatje in dit artikel.

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/98898

Maar als ik dit probeer met de geintegreede switch van het modem wordt of internet onstabiel, of hij schakelt toch terug naar wifi backhaul.

wanneer ik de configuratie zo maak als het eerste plaatje(Daily chain) werkt alles bijna goed. Het enige probleem is dat de snelheid dan 100Mbit is ipv 300, wat op zich ook vreemd is.

 

Nu vroeg ik mij af is het ziggo modem uberhaupt geschikt als Ethernet backhaul, of moet ik toch een extra switch/router plaatsen om dit voor elkaar te krijgen?

 

Alvast beddankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@bartselisa dan regel ik dit voor je. Komt goed! Deze krijg je over enkele dagen in huis. Voor je oude krijg je een retourdoos.

Bewaar je het verzendbewijs zorgvuldig? Dan ben je altijd safe. En wil je ons aub laten weten of je verbetering ervaart met de nieuwe opstelling? 

Dankje!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
bartselisa
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank,
ik zie het commentaar over het arris modem, en laat ik deze nu net hebben.

bartselisa
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb nog wel 1 vervolgvraag,
Is er bekend of en zo ja wanneer dat er een fix komt voor de arris modems?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@bartselisa  schreef:

Dank,
ik zie het commentaar over het arris modem, en laat ik deze nu net hebben.


 U zou Ziggo wel voor een Compal ConnectBox kunnen vragen. M.b.t. dit probleem worden ze vaak zonder 'navraag' omgewisseld.

Vermeldt dit dan even in dit draadje. Zet dan wel uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Als een Ziggo mod dan in dit draadje langs komt, dan kan hij/zij daarmee uw gegevens bekijken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@bartselisa  schreef:

Ik heb nog wel 1 vervolgvraag,
Is er bekend of en zo ja wanneer dat er een fix komt voor de arris modems?


Helaas, ondanks dat dit ook in het voordeel van Ziggo zou kunnen zijn, geeft Ziggo geen enkele informatie hierover.

De enige manier dat 'we' er achter komen, dat de Arris een update heeft gehad ( die dit probleem verhelpt ), is als een Ziggo klant hier meldt dat e.e.a. bij hem/haar dan wel werkt.

bartselisa
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

U zou Ziggo wel voor een Compal ConnectBox kunnen vragen. M.b.t. dit probleem worden ze vaak zonder 'navraag' omgewisseld.


Vermeldt dit dan even in dit draadje. Zet dan wel uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Als een Ziggo mod dan in dit draadje langs komt, dan kan hij/zij daarmee uw gegevens bekijken.


Ik zou het wel heel erg waarderen als het mogelijk is om deze box om te wisselen zodat ik mijn Ethernet Backhaul in kan richten zoals ik het graag zou willen.
Hopenlijk kijkt er een Ziggo mod mee met dit draadje.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@bartselisa ik snap je punt, zo is het soms toch wat puzzelen. Sorry voor het gedoe. Ik ben eens gaan zoeken en vond nog een handige tip, wellicht wil je dat nog eens proberen:

- koppel je eerste booster bekabeld (UTP) aan je modem
- als daar verbinding is, koppel dan je eventuele tweede of derde wifibooster, maar dan draadloos.

Hoe gaat het dan? Wil je dat laten weten aub? 

bartselisa
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Jacob 

 

De configuratie zoals je hierboven beschreven hebt had ik in mijn vorige woning. Daar werkte dit perfect en ik had er ook nooit problemen mee.

In mijn huidige woning zit er te veel isolatie (ik denk ook vloerverwarming) in het plafond waardoor de draadloze verbinding niet stabiel blijft. Deze wordt dan of heel traag en valt soms weg.

Vandaar dat een bekabelde oplossing wil gebruiken om dit probleem te voorkomen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@bartselisa duidelijk, dankje voor de toelichting. Dan is een ander modem inderdaad een idee. Vind je dit goed? Dan regel ik dat per ommegaande.

bartselisa
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

best @Jacob 
daar zou ik heel blij mee zijn.
bedankt voor je hulp.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@bartselisa dan regel ik dit voor je. Komt goed! Deze krijg je over enkele dagen in huis. Voor je oude krijg je een retourdoos.

Bewaar je het verzendbewijs zorgvuldig? Dan ben je altijd safe. En wil je ons aub laten weten of je verbetering ervaart met de nieuwe opstelling? 

Dankje!

bartselisa
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist heb ik een nieuw modem ontvangen,
deze
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/ubee-ubc1318zg
zonder wifi, wat natuurlijk geen probleem is omdat ik immers gebruik maak van de accesspoints.

Deze doet precies wat hij moet doen.
de main deco en 1 van de satelites heb ik beide bedraad aangesloten op het modem en dit werkt foutloos.
ik heb nu een 303Mbit verbinding op boven,(ik heb een 300Mbit abo), waar ik eerst nauwelijks bereik had.

De 2e satelite zal ik spoedig aanlsuiten maar de kabel is niet lang genoeg voor waar ik deze uiteindelijk wil plaatsen. Deze moet ik even opnieuw trekken.

 

Dank voor jullie hulp. Ik ben er helemaal blij mee.

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@bartselisa dat horen we graag. Geweldig. Fijn dat het zo werkt. 

En yes, gezien je verhaal over de wifi in huis leek een non-wifi modem zeker het proberen waard. Geniet ervan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic