herm1141
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem activeren

Activatiecode vervangend modem, graag hulp van een moderator. Heb nu geen internet en vaste telefoon en oud modem is meegenomen door monteur. Wel een rekening met extra kosten, zag ik!
waarom gaat er nooit eens wat gewoon goed !!

12 Reacties 12
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5996Posts
  • 399Oplossingen
  • 1076Likes

even wachten op een moderator die het voor je kan uitzoeken

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Hi @herm1141 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

De hulptroepen staan paraat! Ik ben dan ook direct een kijkje achter de schermen gaan nemen. Jouw nieuwe modem (Arris Connectbox) staat sinds gisteren actief in onze administratie. Kun je laten weten of je weer gebruik kunt maken van het internet en de vaste telefoon?

Ik zie trouwens dat er voor 24 december nog een monteursafspraak staat ingepland, omdat de telefoon niet werkt en de vorige monteur is vergeten om een telefoonkabel aan te sluiten. Gezien het feit dat de activatie van je nieuwe modem nu is doorgelopen ben ik benieuwd of deze afspraak nog nodig is? 

De kosten voor het monteursbezoek op 7 december zijn al door een collega vergoed. Je hebt hier op 7 december een SMS bericht ter bevestiging van ontvangen. 

herm1141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik heb nog steeds geen internet en geen telefoon.

Op het modem branden nog steeds twee lampjes: het WiFi teken en de twee pijltjes.

Gisteren heb ik gebeld met een zekere Katja omdat ik 1 modem teveel had gekregen, dat moest dus terug. Zij heeft toen ‘iets’ gedaan om te voorkomen dat ik geen internet meer zou hebben. Ik had een sms gehad dat dit anders na 14 dagen zou gebeuren.…

Volgens haar zeggen heeft ze dat ‘in orde’ gemaakt…. 

Toen zei ik haar dat ik ook geen telefoon meer had sinds de monteur langs was geweest. Die kabel lag dus onder in de kast… heeft ie vergeten aan te sluiten. Dat heb ik dus gedaan, maar evengoed geen verbinding.

Toen heeft zij alles vanuit haar gereset en dat baatte niet. 
Toen ik nog een keer vanuit het gaatje in het modem en dat baatte ook niet.

Toen zei Katja, ik moet toch een monteur gaan inplannen, die staat voor donderdag gepland, en ik moest nu zeker 1,5 uur wachten…. netjes gedaan maar geen verbinding. 
Ik heb ‘s avonds de stekker nog 1 x opgestart en na ruim een minuut er weer in, proces start netjes op, maar stopt ergens bij het WiFi signaal en die twee pijltjes. 
Als ik in de community eea lees hoeft die activatiecode al heel lang niet meer, en zit de fout in het herkennen van mijn connectbox bij jullie ergens?

Enfin, ergens in dat proces gaat er iets fout… zoek het svp op en herstel het, inclusief mijn vaste telefoon.
 

De kosten van de vorige monteur heb ik idd  terug gekregen, na wederom een telefoontje van mij. De monteur die nu gaat komen ga ik ook niet betalen hoor. Maak dat ook maar gelijk in orde.

De overige kosten waren belkosten naar JULLIE nummer toen ik mijn mobiel moest vrijhouden omdat een specialist mij zou bellen. Maar gaat wel over dezelfde problemen en dan te bedenken dat al die ellende begonnen is met een film  ‘aanbieding’ van ziggo, die een paar dagen later weer opgezegd had (flut film aanbod) en toen die jongen met mij alles door wilde nemen… nou daar is al de ellende begonnen.…

En de community weigert om de haverklap mijn login : foute gebruikersnaam en/of wachtwoord. Via allerlei omwegen heb ik dan soms geluk... Ik moet alles nu via mijn mobiel doen, dat snappen jullie toch wel hè. Dat kost me ook beltegoed en heel veel  MB’s / GB’s.

Ik probeer begripvol te zijn maar heb het idee dat ik van het ene probleem in het volgende rol: dat kan toch niet de bedoeling zijn Ziggo. Los het op.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Hi @herm1141 
Wil je het serienummer eens doorgeven van het modem wat je hebt aangesloten? Ik wil dit graag dubbelchecken, omdat je aangeeft twee modems te hebben ontvangen. Qua activatie staat er op dit moment administratief namelijk niets meer open. Dit is gisteren afgerond (Arris Connectbox staat sinds dat moment actief). Stel je hebt een modem met een ander serienummer aangesloten, dan zou dat verklaren waarom er wordt gevraagd om een activatiecode en zowel bellen als internet niet werkt. 

herm1141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S/N: DEAP026301C6

Dit nummer hebben we gisteren ook al door moeten geven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Dan is het maar goed dat ik het je nog een keer vraag @herm1141 
Mijn collega heeft gisteren namelijk een verzoek ingevoerd om het modem met serienummer ABAP00220817 te activeren. En dat is dus nu ook het modem wat actief staat. Mijn vermoeden klopt dus wel dat je een modem met een ander serienummer hebt aangesloten. 

Bij deze wil ik je laten weten dat ik een opdracht heb ingeschoten om het modem met serienummer DEAP026301C6 te activeren. Dit is binnen maximaal 24 uur verwerkt. 
 

herm1141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia,

Ik zie dat er iets gebeurt, dus we wachten even af…

Ik hoop wel dat het andere modem wat hier nog staat niet ervoor zorgt dat er morgen of overmorgen weer een probleem is ivm die 14 dagen…. daarom had ik oa ook gebeld

Ik zie nu ook mail binnenkomen, nu alleen nog even mijn telefoon checken..

Heel hartelijk dank ☺️ tot zover, als er iets niet werkt of niet meer werkt de komende dagen, dan meld ik me weer..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Hey @herm1141 
Even een kleine update van deze kant. Het is aan deze kant allemaal al doorgelopen (mooi vlot). Dus nu staat het juiste modem met serienummer DEAP026301C6 actief. Wil je mij laten weten of alles werkt? 

herm1141 wrote:

Ik hoop wel dat het andere modem wat hier nog staat niet ervoor zorgt dat er morgen of overmorgen weer een probleem is ivm die 14 dagen…. daarom had ik oa ook gebeld

Yes, dat gaat niet voor problemen zorgen. Daar hoef je niet over in te zitten. Dat heb ik al voor je geregeld. 

herm1141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, alles werkt. Alleen mijn mobiele telefoon (IPhone7) moet ik heel vaak opnieuw instellen op de WiFi , terwijl ik gewoon in de woonkamer zit. 
Waar ligt dat dan aan?

Hartelijk dank voor alle moeite tot dusver ?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Kijk, dat is fijn om te horen @herm1141
Wat betreft de wifi. In zijn algemeenheid adviseer ik bij een dualband modem altijd om de wifi-netwerken afzonderlijk van elkaar in te stellen. Je modem kan namelijk op 2 frequenties de wifi uitzenden en wanneer je deze afzonderlijk van elkaar instelt zie je ook precies met welk netwerk je verbonden bent (2.4 Ghz of 5.0 Ghz). Op deze pagina vind je uitgelegd hoe je kan inloggen in je modem. Het stappenplan is officieel voor het aanpassen van het wifi-kanaal, maar in dit scherm kan je de netwerknaam ook aanpassen naar bijvoorbeeld Herm2.4 en Herm5.0. 

Maak je op jouw iPhone7 ook gebruik van iOS 14? Dan ook het advies om in jouw modem via bovenstaande stappen de beveilingsencryptie aan te passen naar WPA2 (AES) ipv WPA/WPA2 (TKIP). 

Kan ik de monteur op 24 december voor je annuleren?

herm1141
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat ga ik zeker nog verder proberen, maar lukt me vandaag niet meer… wel bedankt voor de extra info.

Je mag de monteur annuleren en dan hoop ik dat er morgen of overmorgen niks meer ‘fout’ gaat (ben een beetje argwanend nog ☺️)

 

Hartelijke dank voor alle hulp!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5285Posts
  • 1212Oplossingen
  • 1619Likes

Heel graag gedaan @herm1141
Ik ben blij dat je ons hier hebt gevonden en we samen alles aan de praat hebben gekregen. 

De afspraak met de monteur heb ik voor je afgezegd. 

Uitgelicht topic